Çalışanlarınız için Cihaz Sağlıyorsanız Kullanım Politikanız Nasıl Olmalı?

Çalışanlarınız için Cihaz Sağlıyorsanız  Kullanım Politikanız Nasıl Olmalı?

Çalışanlarınıza dizüstü bilgisayar ve iş telefonu gibi cihazlar vermeye karar verdiyseniz, bu cihazların uygun şekilde kullanıldığından emin olmak ve siber güvenlik risklerini önlemek için güvenlik politikaların güncel olması gerekmektedir. Çalışanlar için kullanım politikanızı oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken bazı yararlı noktalar şunlardır: 

 

Cihaz Kullanım Politikası Nasıl Olmalı?

 

Çalışanlarınızın cihazları ne için kullanabileceklerini ve kullanamayacaklarını bilmeleri gerekir. Bu nedenle, kurallar koymak ve politikanın hangi cihazlar için geçerli olduğunu netleştirmek önemlidir. Çalışanlarınızın, yalnızca işle ilgili görevler için kullanmak gibi cihazlarla ne yapmalarına izin verdiğinize veya uygunsuz web sitelerini ziyaret etmek veya yetkisiz yazılım indirmek gibi ne yapamayacaklarına karar verin. Çalışanlarınıza politikayı nasıl izleyeceklerini ve cihazları güvenli ve emniyetli bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğretin - bu, güvenlik için güçlü şifreler kullanmayı ve kaybolan veya çalınan cihazları hemen şirket içindeki yetkili kişiye bildirmeyi içerebilir.

 

Politikanın kurallarını ihlal ederse ne olur?

 

Çalışanlarınızın kuralları çiğnerlerse ne olacağını anladıklarından emin olmanız gerekir. Sonuçlar disiplin cezası veya verdiğiniz cihazları geri almanız olabilir. Her bireyin kurallar çiğnenirse ne olacağının farkında olduğundan emin olmanın işveren olarak sizin sorumluluğunuzda olduğunu unutmayın. Bu nedenle basit bir dil kullanmak, politikanız boyunca spesifik olmak ve çalışanların bunu aldıklarını belirten bir belgeyi imzalamalarını sağlamak sizin için yararlıdır. 

  

İşletmenizi yasal olarak korumalısınız

 

Anlaşılması kolay kabul edilebilir bir kullanım politikası, hem işletmenize hem de çalışanlarınıza fayda sağlar ve onları korur. Dijital olarak paylaşılan her türlü bilgi veya veri, belirli güvenlik riskleriyle birlikte gelir. Buna siber sorumluluk denir ve temel olarak, bir işletme teknolojiyi kullandığında veya verileri depoladığında, onu siber saldırılara ve veri ihlallerine karşı savunmasız kılan riskler doğurur. Politikanın yürürlükte olması, yalnızca bu risklerin ilk etapta gerçekleşmesini önlemeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda siber sorumluluklarınızı ciddiye aldığınızı ve riski azaltmak için adımlar attığınızı gösterdiği için bir hata veya güvenlik ihlali olması durumunda işletmenizi yasal olarak da korumanıza yardımcı olabilir. 

 

Politikanızı güncel tutmalısınız.

 

Teknoloji ve güvenlik sorunları her zaman değiştiğinden, politikanızı düzenli olarak gözden geçirmeniz gerekmektedir, aksi takdirde ihtiyacınız olduğunda etkili olmadığını görebilirsiniz.

Son olarak, çalışanlarınıza politikadaki güncellemeler veya değişiklikler hakkında bilgi vermeyi ve kendilerini ve işletmeyi güvende tutmalarına yardımcı olmak için izlemeleri gereken tüm prosedürleri anladıklarına emin olun

Daha fazla destek için V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle sohbet edebilirsiniz