Pazarlamada Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Nasıl Kullanılır?

Pazarlamada Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Nasıl Kullanılır?

 Pazarlamada Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Kullanımı

 

Pazarlamanın geleceği sanal gerçeklikte ve bu oldukça heyecan verici.

 

Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR), hedef kitlenizle nasıl bağlantı kurduğunuzu yeniden tanımlamaya hazırdır. Etkileşimli AR paketlemesinden etkileşimli VR ürün tanıtımlarına kadar, kitlenizi nasıl büyüleyebileceğinizi, marka katılımını nasıl artırabileceğinizi ve rekabet avantajı elde edebileceğinizi açıklıyoruz.

 

Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Nedir?

 

Peki Artırılmış Gerçeklik nedir? AR, akıllı telefonlar, tabletler veya akıllı gözlükler kullanarak fiziksel ortamımıza görüntüler, videolar veya 3B modeller gibi dijital öğeler ekleyerek gerçekliği canlandırır.

 

Sanal Gerçeklik, VR kulaklıkları ve el sensörlerini kullanarak çevremizle hareket edebileceğimiz, dokunabileceğimiz ve etkileşimde bulunabileceğimiz tamamen sanal bir dünyaya bizi sürükleyerek bir adım atıyor.

 

Hangisini seçerseniz seçin, her ikisi de artan marka bilinirliği ve katılımı, daha fazla satış ve iyileştirilmiş müşteri hizmetleri dahil olmak üzere bir dizi iş avantajı sunar.

 

 

Peki Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik pazarlamada nasıl kullanılıyor?

 

  1. Arttırılmış Gerçeklik Reklamcılığı

 

Bir müşterinin akıllı telefonunu bir postere veya ürün paketine yönlendirdiğini ve ek bilgi veya etkileşimli özelliklerle canlandığını gördüğünü hayal edin. Müşterileri çekmek ve satışları artırmak için güçlü bir yoldur.

 

Artıları

Arttırılmış Gerçeklik reklamları, müşterilerin satın almadan hemen önce ürünlerle etkileşimde bulunmalarını sağlayarak ilgi uyandırır ve dönüşüm oranlarını artırır.

 

Eksiler

Arttırılmış Gerçeklik geliştirmek bazen maliyetli olabilir ve sihrin gerçekleşmesi için kullanıcı dostu bir uygulamaya veya platforma ihtiyacınız vardır.

 

  1. Sanal gerçeklik ürün demoları

 

Tüketicilerin büyük bir bölümü (% 79'u ) ürünleri ‘denemek’ için VR kullanmakla ilgileniyor. Müşterileri, insanların satın almadan önce denemelerini sağlayan sanal bir showroom'a taşıyarak ürünleri önceden deneyimlemelerini sağlayın.

 

Artıları

Sanal Gerçeklik, müşterilerin ürünlerinizi her yerde ve her zaman gerçekçi bir ortamda deneyimlemelerini sağlar.

 

Eksiler

Sanal gerçekliğin iyi bir teknolojik donanıma  ve yatırıma ihtiyacı olabilir. İçerik oluşturmak  oldukça zaman gerektirebilir.

 

  1. Etkileşimli Arttırılmış Gerçeklik paketleme

 

Üreticiler ambalajlarını canlandırarak eğlenceli gerçeklikler, tarifler veya etkileşimli oyunlar sunabilirler. Bu, izleyici katılımını teşvik eder ve etkileşim şansını artırır.

 

Artıları

Ürününüzü hayata geçirerek ve raftan öne çıkararak müşterileri şaşırtın ve meşgul edin.

 

Eksiler

Yaptığınız uygulama yüklemek için gönüllü müşterilere ihtiyacınız olacak. Bu da zaman gerektiren bir süreç.

 

  1. Marka hikaye anlatımı

 

Müşterilerinizi markanızın kalbine taşıyan sürükleyici deneyimler yaratın. İster geçmişinizi keşfetmek ister ürün yolculuğunu deneyimlemek olsun, Sanal Gerçeklik duygusal bir bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.

 

Artıları

Sanal Gerçeklik, müşterilerinizin işinizin bir parçası gibi hissetmesini sağlayarak farkındalığı artırabilir ve marka sadakati oluşturabilir.

 

Eksiler

Kaynaklara yatırım ve geliştirme uzmanlığı gerektirebilir.

 

  1. Oyunlaştırma

 

Ürünlerdeki Arttırılmış Gerçeklik oyunları, insanları özel teklifler, ödüller veya indirimler almak için eğlenceli zorlukları ve bulmacaları çözmeye teşvik edebilir.

 

Artıları

Oyunlaştırma, ilgi çekici ve akılda kalıcı müşteri deneyimleri yaratarak onları daha fazlası için geri gelmeye teşvik eder.

 

Eksiler

İlgi çekici oyunlar tasarlamak zor olabilir ve her markanın imajına uymayabilir.

 

Bu eksilerden bazıları göz korkutucu olsa da, herhangi bir pazarlama kampanyasının zaman ve para gerektirdiğini unutmayın. Ve arttırılmış gerçeklik  ve sanal gerçekliğe yatırım yapmanın getirileri, giderlerinden fazla olabilir. Aslında, pazarlamadaki sanal gerçeklik müşteri katılımını% 19 ve tıklama oranlarını% 15 artırabilirken, müşteriler ürünlerle etkileşim kurmak için ar'yi kullandıklarında dönüşüm oranlarında %94 artış oldu.

 

Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik kullanımına ilişkin ipuçları

 

 

Hedef kitlenizi anlayın

 

Ne lazım? Hangi cihazları kullanıyorlar? İçeriği nasıl buluyorlar? Cevapları öğrendikten sonra gerçekten hedefine ulaşan VR ve AR deneyimleri oluşturabilirsiniz. Hedef kitlenizin kim olduğunu ve müşterilerinize nereden ulaşabileceğinizi araştırıp anlayarak başlayın. Bu anlayışla, pazarlama faaliyetlerinizi ideal tüketiciniz için hedeflendiğinden ve optimize edildiğinden emin olacak şekilde uyarlayabilirsiniz.

 

Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklikihtiyacını belirleyin

 

Her zaman sanal gerçeklik veya Arttırılmış gerçeklik pazarlamasının hedeflerinize ve marka kimliğinize uyup uymadığını düşünün. Marka bilinirliğini artırmak istiyorsanız sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik seçeneğinide ekleyin. Potansiyel müşteri oluşturmak istiyorsanız geleneksel yöntemler daha iyi bir seçenek olabilir

 

Marka mesajlarının tutarlı olmasını sağlayın

 

Marka mesajınızın tutarlı olmasını sağlayın. Bu, kusursuz bir müşteri deneyimi için sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik pazarlamanızda yerleşik marka kurallarınızı (ses tonu, yazı tipleri, logolar vb.) kullanmak anlamına gelir. Çok kanallı pazarlamada olduğu gibi, marka mesajınızın sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik faaliyetleri de dahil olmak üzere tüm kanallarda uyumlu olduğundan emin olun.

 

Maliyetleri ve bütçeleri göz önünde bulundurun

 

sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik yatırımdır; bu nedenle bütçenizin başlangıç maliyetlerini, devam eden bakımı ve içerik oluşturma masraflarını karşıladığından emin olun. Doğru bir tahmin için her zaman yetkili bir geliştirme şirketinden yardım isteyin.

 

Erişilebilir hale getirin

 

Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik deneyimlerinizin kullanıcı dostu, görsel olarak çekici olduğundan ve çeşitli cihazlarda iyi çalışacak şekilde optimize edildiğinden emin olun; böylece mümkün olduğunca geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz. Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik etkinliğinizin erişilebilir olmasını sağlamanın harika bir yolu, onu gerçek kullanıcılarla test etmektir. Kalite Güvencesi (QA) testi, çalışan bir ürün yapılmadan önce bile yaşam döngüsü boyunca yazılım geliştirmenin önemli bir parçasıdır. Farklı geçmişlere ve yeteneklere sahip kişilerden geri bildirim alarak içeriğinizin kullanılabilirliğini, işlevselliğini ve erişilebilirliğini kolayca anlayacaksınız.

 

Test edin ve öğrenin

 

Etkinliğinizin sonuçlarını takip ederek neyin işe yarayıp neyin yaramadığını öğrenin. Dijital dünya hızlı hareket ediyor ve sanal gerçeklik ile arttırılmış gerçeklik teknolojileri de farklı değil; bu nedenle kampanyalarınızı test edin ve ayarlayın, hedef kitlenizi dinleyin ve gerektiği gibi ayarlayın.

 

Artık pazarlama faaliyetlerinizi sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik ile nasıl dönüştüreceğinizi bildiğinizden, stratejilerinizi bir sonraki seviyeye taşıyarak müşteri deneyiminizi geliştirip markanızı yükselteceğinizden emin olabilirsiniz.

 

Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik pazarlamasını pazarlama stratejinize dahil etmek, hedef kitlenizle bağlantı kurmanın benzersiz ve sürükleyici bir yolunu sunabilir. Teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik oyununun ilerisindeki işletmeler, markanızı farklı kılacak ve müşterilerin ilgisini çeken, büyüleyen ve dönüştüren kalıcı bir etki bırakan unutulmaz, etkileşimli deneyimler yaratabilir.

 

Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik’in işletmenize nasıl yardımcı olabileceği konusunda daha fazla tavsiye mi istiyorsunuz? Daha fazlasını öğrenmek için V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle konuşun.