IoT Müşterilerinize Nasıl Fayda Sağlar?

IoT Müşterilerinize Nasıl Fayda Sağlar?

Nesnelerin İnterneti, günlük olarak kullandığınız iş cihazlarına ve yazılımlarına İnternet'e bağlanma ve değerli bilgileri paylaşma yeteneği verir. KOBİ'ler için bu devrim niteliğinde olabilir. Yalnızca gösterişli aletler açısından değil, aynı zamanda işletmeniz için gerçek, somut faydalar açısından da. Peki bu müşterilerinize nasıl yansıyor? Peki IoT teknolojisini tanıtırken nelere dikkat etmelisiniz?

 

IoT'nin müşterilere faydaları nelerdir?

Nesnelerin İnterneti, diğer birçok şeyin yanı sıra operasyonları iyileştirebilir, envanteri takip edebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilir. Müşterileriniz için IoT'nin avantajlarına bir göz atalım.

 

  • Kişiselleştirilmiş teklifler

Hepimiz, aboneliği iptal etme düğmesini aramamıza neden olan markalardan pazarlama e-postaları aldık. Büyüyen bir işletme için ideal değil. Web sitelerine veya ödeme sistemlerine entegre edilen IoT cihazları, ayrıntılı müşteri profilleri oluşturmak için yararlı veriler toplar ve bu verilerle kuruluşlar, müşteri tercihlerine, satın alma geçmişine ve alışveriş tarzına göre kişiselleştirilmiş teklifler gönderebilir. Bu, gerçekten kullanmak isteyecekleri teklifler aldıkları anlamına gelir.

 

  • Bağlılık programları

Sadakat programları müşterileri elde tutmanın harika bir yoludur ve IoT ile bunu eğlenceli ve kişisel hale getirebilirsiniz. Araştırmalar müşterilerin %60'ının sadakat programı olan bir markadan alışveriş yaptığını gösteriyor. 6. kahvenizi bedava almak veya 10. alışverişinizde %10 indirim almak her zaman iyidir ve akıllı telefon uygulamaları gibi IoT yazılımları müşterilerin ödemelerini takip edebilir, tercihlerine göre ödüller sunabilir ve müşterilerinin hiçbir çaba harcamasına gerek kalmadan otomatik olarak puan veya indirim ekleyebilir.

 

İşte IoT'nin müşterilerinizin deneyimini geliştirmesinin birkaç yolu;

 

- Doğum günlerinde onlara indirim veya ücretsiz ürün gönderin

- Dönüm noktalarına ulaştıklarında onlara haber verin (ör. 10. ziyaretiniz için tebrikler!)

- Onlara en çok satın aldıkları ürün ve hizmetlerle ilgili teklifler gönderin

- Hiçbir şey yapmalarına gerek kalmadan puanlarını ve indirimlerini otomatik olarak hesaplarına ekleyin

- Sahip olduğunuz benzersiz satış noktalarını (USP) kullanın ve yaratıcı olun!

 

  • Emniyet ve güvenlik

Müşterileriniz paralarını mağazada veya internette sizinle harcarken kendilerini güvende hissetmek isterler ve güvenlik kurulumunuza IoT'yi dahil etmek bu konuda yardımcı olabilir. IoT, bariyer görevi görmenize yardımcı olabilecek ve aynı zamanda sizin ve müşterilerinizin gönül rahatlığı için gerçek zamanlı izleme sağlayabilen gelişmiş bir güvenlik sistemi gibidir. İki adımlı doğrulama, akıllı kameralar ve alarm sistemleri, güven ve güvenilirlik itibarı oluştururken müşterilerinizin kendilerini güvende ve değerli hissetmelerini sağlayan sessiz koruyucular olabilir.

 

  • Verimlilik ve etkililik

Ürünlerin stokta kalmaması müşteriler için sinir bozucudur. IoT teknolojisi, sayıları izleyen ve yeniden stoklama zamanı geldiğinde uyarı gönderen raf sensörleri gibi yeniliklerle envanter seviyelerini takip edebilir. Otomatik ödemeler aynı zamanda mağazalarda da tanıdık bir görüntüdür; çünkü bu sistem, onları kullananlar için kuyrukları kısaltmaya ve alışverişi verimli tutmaya yardımcı olur. Bunlar genellikle geleneksel ödeme işlemlerine göre tercih edilen seçenektir. Aslında, 2025 yılına kadar Avrupa Süpermarketlerinin %99'unun kendi kendine ödeme yapabileceği öngörülüyor.

 

  • Sürdürülebilirlik

Artık daha fazla insan alışveriş yaparken sürdürülebilirliği göz önünde bulunduruyor. Aslında McKinsey & Co tarafından yapılan bir anket, ankete katılanların %66'sının satın alma işlemi yaparken sürdürülebilirliği dikkate aldığını ortaya çıkardı. IoT ile, diğerlerinin yanı sıra bulut tabanlı depolama araçları veya doğru atık yönetimi raporlarıyla işinizi daha sürdürülebilir hale getirebilirsiniz. IoT aynı zamanda aydınlatma ve sıcaklık sistemlerini doluluk veya günün saatine göre otomatikleştirerek enerji kullanımını optimize edebilir ve gezegeni kurtarmanıza ve sürdürülebilirlik hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir.

 

IoT'nin müşteriler için zorlukları nelerdir?

IoT'yi müşterilerinize tanıtırken bir miktar dirençle karşılaşabilirsiniz. Bu normaldir; özellikle uzun süredir sizinle birlikte olan müşteriler için. En önemli şey müşterilerinizi karar verme sürecinizin merkezine koymaktır. Hedef kitlenize danışmalı, ilk benimseyenlerden bazılarını belirlemeyi düşünmeli ve en önemlisi düzenlemelere uyduğunuzdan emin olmalı ve müşterilere hangi verilerin neden toplandığını bildirmelisiniz.

 

  • Veri koruma

Müşteri deneyimini iyileştirmek için veri toplamak ile müşterilerinizin sizinle her bağlantı kurduklarında bilgi için sorguya çekildiklerini hissetmeleri arasında ince bir çizgi vardır. Kişisel verilerle ilgili olarak kuruluşlar GDPR'ye uymalı ve kişilerin kimliğinin kamuya açık olarak belirlenmesini mümkün kılan her türlü bilgi anonimleştirilmelidir. Örneğin, IoT özellikli kameralar kullanan işletmelerin açık davranış standartlarına uyması ve topladıkları verileri yalnızca açıkça tanımlanmış amaçlar doğrultusunda kullanması gerekir.

 

  • Müşterilerin katılmasını sağlamak

Akıllı cihazlar zaten günlük hayatımızın bir parçası ve çoğu insan IoT'yi kullanmaktan memnun. Bazı müşteriler verilerini teslim etme konusunda veya nedenini gerçekten bilmeden sadece bir düğmeye tıklayarak kabul etme konusunda temkinli davranacaktır; bu anlaşılabilir bir durumdur. Gizlilik hepimiz için çok önemlidir, bu nedenle bir işletme sahibi olarak sizin göreviniz, dikkatli müşterilere IoT değişikliklerini güvenli, olumlu ve pratik hale getirmek için tüm doğru şeyleri yaptığınızı açıklamak ve onlara güvence vermektir.

 

  • Kapsayıcılık

Nesnelerin İnterneti, engelli kişiler de dahil olmak üzere pek çok kullanıcı için harika olsa da işletmelerin bu değişikliklerin bazı müşteriler için ideal olmayacağı gerçeğine duyarlı olması gerekiyor. Kendilerini dışlanmış veya geride bırakılmış hissetmemeleri için uyarlamaların yapılması gerekecektir. İşletmeler, uyguladıkları IoT değişikliklerinin, görme veya işitme sorunları gibi engelli kişiler de dahil olmak üzere tüm müşterilerini nasıl etkileyeceğini düşünmelidir.

 

IoT'nin sizin ve müşterileriniz için çalışmasını nasıl sağlarsınız?

IoT tamamen bağlantıyla ilgilidir. Sadece internete olan bariz bağlantı değil (her ne kadar tüm bu olayın anahtarı olduğunu kabul etsek de), aynı zamanda dünyanın herhangi bir yerinden müşterilerinize sağladığı bağlantı ve işinize sağladığı bağlantı. İşletmeler, müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştirmek için ihtiyaç duydukları verilere erişerek IoT ile gelişebilirler. Dolayısıyla IoT'nin çalışmasını sağlamanın anahtarı, onu işbirlikçi bir ilişki olarak görmektir. IoT, Müşteri ve İş, birlikte sorunsuz bir şekilde çalışır.

 

IoT'yi işinize entegre etmek yalnızca mevcut teknoloji trendlerini takip etmekle ilgili değildir; müşterilerinize olumlu bir deneyim ve tekrar gelmeleri için bir neden sunmakla da ilgilidir. Doğru IoT sistemleri uygulandığında müşterileriniz sadakatleriyle size teşekkür edeceklerdir.

Müşterilerinizi mutlu etmek ve işletmenizin verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için Nesnelerin İnterneti işinize sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir. Daha fazlasını öğrenin ve V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan 1’e 1 tavsiye alın.