Sanal Santral Nedir? Bulut Santral Çalışma Prensibi ve Avantajları

Sanal Santral Nedir? Bulut Santral Çalışma Prensibi ve Avantajları

İşletmenize gelen aramaları yönetmenin verimli ve güvenilir bir yolunu arıyorsanız Bulut Santral sizin için mükemmel bir çözüm olabilir. Bulut tabanlı bir çağrı yönetim sistemi olan Sanal Santral ile verimliliğinizi yükseltebilir, müşteri memnuniyetini kayda değer ölçüde artırabilir, zaman ve maliyet tasarrufu elde edebilirsiniz.

 

Yoğun teknolojik gelişmelerin yaşandığı dijital çağda, işletmelerin iletişim ihtiyaçları da büyük bir hızla artıyor ve çeşitleniyor. Etkili çağrı yönetimi ve sorunsuz bir müşteri deneyimi sağlamaya yönelik bulut tabanlı çağrı yönetim sistemleri, iş sürekliliğinin yanı sıra zaman ve maliyet tasarrufu gibi önemli avantajlar da sunan, verimli bir iletişim çözümü olarak öne çıkıyor.

 

Kurumsal İletişimde Dijital Dönüşüm

 

Günümüz iş dünyasında, kurumların etkili bir şekilde yönetmeleri gereken alanların sayısı giderek artarken ihtiyaca özel, ölçeklenebilir ve kolaylaştırıcı bir işlev üstlenen çözümlere yönelik talep de büyüyor. Dünya genelinde dönüşen yaşam koşulları, tercihler ve alışkanlıkların bir sonucu olarak müşteriler kurumlarla fiziksel araçlar yerine dijital kanallar üzerinden iletişime geçmeye yönelirken işletmeler de bu durumun beraberinde getirdiği güçlükleri ve avantajları en verimli şekilde yönetmenin yollarını arıyorlar.

Müşteri memnuniyeti ve iş başarısı açısından kritik önem taşıyan çağrı yönetimi alanında uzun yıllardır kullanılan fiziksel santrallerin yerini, yeni nesil teknolojilerden güç alan bulut tabanlı sistemler alıyor. Kurumlar, verinin gücünden en iyi şekilde yararlanmayı hedeflerken konvansiyonel teknolojilerin kullanıldığı sistemler yerini bulut tabanlı sistemlere bırakıyor. Bulut tabanlı uçtan uca ve merkezî çağrı yönetimi çözümleri yoluyla, gelen çağrıları anlık olarak raporlamak ve takip etmek, şirketlere düzenli, aksiyon alınabilir bir veri kaynağı sağlıyor.

 

Sanal Santral (Bulut Santral) Nedir?

 

Kişisel veya iş iletişimine yönelik bir hizmetler bütünü olan ve sanal santral olarak da adlandırılan bulut santral, eski tip fiziksel santrallerin yerine bulut teknolojisiyle çalışan yeni nesil bir santral sistemini ifade ediyor. Sanal santral sistemi, herhangi bir donanım ya da yazılım, dolayısıyla yatırım maliyeti gerektirmeden internetin olduğu her yerde kullanılabiliyor. Bu sayede önemli bir maliyet avantajı sağlıyor. Yanı sıra, dijitalleşen telefon hatlarının sabit ücreti ortadan kalkarken, hesaplı paket tarifeleri de iletişim bedellerini aşağılara çekerek maliyet tasarrufunu daha da artırıyor.

Bulut santral kurulumu, web arayüzleri ya da web abone sayfası üzerinden yapılıyor ve tüm ayarlar tek bir kullanıcı paneli üzerinden yönetilebiliyor. Aynı numarayı kullanarak aynı anda birden fazla arama yapmak ya da almak mümkün oluyor. Özellikle çağrı merkezi çalışanlarına önemli kolaylıklar sunan bulut santral sistemleri, normal bir santralin yapabildiklerine ek olarak yeni ve teknolojik özelliklere sahip bir sistem sunuyor.

 

Bulut Santral Nasıl Çalışır?

 

Peki, sanal santral nasıl çalışır? Geleneksel bir telefon sistemi ofis içinde dolaşan bakır telefon hatlarına ihtiyaç duyarken, Sanal Santral sistemi ile yapılan tüm aramalar VoIP (Voice Over Internet Protocol- internet üstünden ses protokolü) teknolojisini kullanıyor. Başka bir ifadeyle arama yapmak ve almak için sadece internet bağlantısı gerekiyor.

Kurulumun ardından hizmet sağlayıcı firma VoIP ile ses dosyalarının dijital ses dalgalarına dönüşmesini sağlıyor. Bu dalgalar internet üstünden önce veri merkezine, oradan da aranan kişiye ulaştırılıyor. Dijital olarak gerçekleşen bu süreç yüksek ses kalitesinde görüşme yapabilmeyi mümkün kılıyor.

 

Sanal Santral Sisteminin Avantajları

  1. Başlangıç yatırım maliyeti gerektirmez

Bulut santral için herhangi bir donanıma ihtiyaç yoktur ve bir yatırım maliyeti gerekmez, aylık olarak kiralanabilir.

  1. Hızlı kurulum ve kolay kullanım sunar

Fiziksel kurulum gerektirmediği için birkaç dakika içerisinde kurulup kullanıma hazır hale getirilir.

  1. Mekan değişikliği sorun olmaz

Yer değişikliği durumunda, bilgisayar, IP telefon, akıllı telefon gibi cihazınızı yanınızda taşıdığınız sürece bulut santral hizmetini kesintisiz şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz.

  1. Ekonomiktir

Bulut santral kiralama modeli ile uygun maliyetlerle kullanılabilir. Konuşma ve santral paketlerine düşük fiyatlarla sahip olabilirsiniz.

  1. Güncelleme, bakım ve destek ücretsizdir

Güncelleme, bakım ve destek hizmetleri sağlayıcı tarafından üstlenilir.

  1. Santral kapasitenizi kolayca güncelleyebilirsiniz

Mevcut paketinizdeki üst dahili sınırına kadar dahililerinizi artırılabilir, ihtiyacınız durumunda paket değişikliği yapabilirsiniz.

  1. Entegrasyon olanakları sunar

CRM ya da kurumsal yazılımınızla entegre edebilirsiniz.

  1. Akıllı yönlendirme kesintisiz iletişim sağlar

Bölgenizde internet kesintisi olduğunda aramalarınız otomatik olarak mobil cihazınıza yönlendirilir.

  1. Performans kontrolü

Ses kayıtları ile müşteri memnuniyeti ya da çalışanların performansını ölçmeyi kolaylaştırır.

  1. Birçok cihazdan arama yapabilirsiniz

Masaüstü IP telefon veya IP DECT (telsiz) telefonunuzla, akıllı telefonunuza yüklediğiniz uygulamalarla, bilgisayarınıza yüklediğiniz telefon yazılımıyla arama gerçekleştirebilir, gelen aramalara cevap verebilirsiniz.

Vodafone Business’ın çağrı yönetimini esnek ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek isteyen işletmeler için sunduğu Bulut Santral çözümü, size çağrılarınızı bulut teknolojisiyle yönetme olanağı sağlıyor. Bulut altyapısı sayesinde işletmenizdeki tüm sabit telefon altyapısını tek bir merkezden yöneterek;

  • Gelen çağrıları sabit telefon veya mobil uygulamanız üzerinden anında karşılayabilirsiniz.
  • Otomatik çağrı karşılama metni ile müşterilerinizin ulaşmak istedikleri birimlere beklemeden, hızlı bir şekilde yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Konferans Araması özelliği sayesinde çalışanlarınızla anlık haberleşebileceğiniz aramalar yapabilirsiniz.
  • Hatlarınızda yoğunluk olması durumunda Çağrı Bekletme özelliğini devreye sokarak müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.
  • Bulut Santral üzerindeki bir dahili numara meşgul olduğunda ya da cevapsız kaldığında gelen çağrının başka bir dahili numaraya veya telefona aktarılmasını kolayca sağlayabilirsiniz.
  • Sisteminize gelen çağrı sayısını, çağrı karşılama oranlarını ve toplam değerleri anlık raporlayabilirsiniz.

Vodafone Business Bulut Santral Çözümleri Size Neler Kazandırır?

 

Bulut Santral’in otomatik yanıt sistemi, çağrı karşılama, kaydetme ve yönlendirme özellikleri sayesinde hiçbir çağrıyı kaçırmadan müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz. Sabit ya da mobil telefonları ile bulut sistemine bağlanarak fiziksel santralin sağladığı tüm imkânların yanı sıra bulutun getirdiği ek faydalardan da yararlanabilirsiniz.

  • Çağrı yönetimi maliyetleriniz önemli ölçüde azalır

Bulut Santral size iletişim altyapısı, yönetim ve bakım maliyetlerinin olmadığı bir çağrı yönetimi olanağı sunuyor. Bulut tabanlı santral hizmeti sayesinde, tüm yönetim ve bakım hizmetlerinizin maliyeti düşerken fiziksel santralin yenilenme ve bakım gibi yüksek maliyetleri de ortadan kalkıyor.

  • Müşterilerinize lokasyondan bağımsız yanıt verme esnekliği kazanırsınız

Bulut Santral çözümleri ile kullanıcı sayılarını ihtiyaçlarınıza göre istediğiniz zaman kolayca değiştirebilir ve mekândan bağımsız çalışabilme özgürlüğü kazanırsınız. Bu sayede, çağrı merkezi görevlileriniz, müşterilere bulundukları yerden yanıt verebilir. Müşterilerinizin acil beklenti ve taleplerine, onları bekletmeden yanıt vermeniz, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırarak başarınızı destekler.

  • Müşteri memnuniyetinizi artıracak verilere kolayca erişirsiniz

Dijital çağ, müşterilerin beklentilerini anlamayı ve buna göre aksiyon almayı gerektiriyor.  Bulut Santral, size bunun için yardımcı olacak kullanışlı özellikler sunuyor. Ses Kayıt özelliği ile gelen çağrıları kayıt altına alıp geriye dönük dinleme yapabilirsiniz. Bu sayede, sunduğunuz çağrı merkezi hizmetini yakından takip ederek geliştirilmesi gereken alanlarda gerekli iyileştirmeleri yaparak müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

  • Verimliliği artırırsınız

Bulut Santral’in interaktif sesli yanıt, çağrı yönlendirme, bekletme gibi özellikleri doğru kaynak yönetimi yapmanıza yardımcı olur. Bu sayede zamandan ve iş gücünden tasarruf edebilirsiniz.

  • Anlık raporlama ile verilerin gücünden faydalanırsınız

Bulut Santral çözümü size uçtan uca detaylı bir raporlama sunuyor. Gelen çağrı sayısının, çağrı karşılama oranlarının ve toplam değerin anlık olarak raporlanabilmesi, verileri değere dönüştürerek işinizi geliştirmek için gereken içgörülere daha kolay ulaşmanıza yardımcı oluyor.

 

Bulut Santral Sisteminde Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Olası Dezavantajlar

 

Bulut santral, kısa vadede düşük yatırım maliyeti, internet olan her yerden erişim sunması, yer değişikliğinden etkilenmemesi, yönetim, bakım ve kontrolünün sağlayıcıya ait olmasıyla kullanıcılara önemli avantajlar sunmakla birlikte bazı olası dezavantajların ve dikkat edilmesi gereken konuların göz önünde tutulması faydalı olabilir. Örneğin, geniş bant internet olmadığında ses kalitesinde bozulmalar yaşanıyor, hizmet sağlayıcıdaki sorunlar, bölgesel altyapı sorunları, ISP sorunları veya kullanıcı lokasyonunda oluşacak kesintilerde telefon hizmeti de kesintiye uğruyor. Öte yandan, sunulan hizmet kapsamına bağlı olarak kısıtlı mobil uygulama özellikleri, örneğin, chat, dosya paylaşımı, rehber, konferans odası özelliklerinin desteklenmemesi veya başka yazılım ve donanımlarla entegre olmaması, yedeklilik olmaması, yanı sıra analog ve GSM hattı bağlamanın yüksek maliyetli olması da olası dezavantajlar arasında sayılabilir.

Bu olumsuzluklardan kaçınmak ve bir bulut santral sisteminden en iyi faydayı sağlamak için dikkat edilmesi gereken bazı önemli konular bulunuyor. Başlıcaları şöyle;

  • Sağlayıcı seçimi: Sağlayıcı firmanın siber güvenlik önlemleri konusundaki yaklaşımı, değerlendirilmesi gereken en önemli konulardan biri. Güçlü siber güvenlik önlemleri, saldırı riskini en aza indirirken, kurumsal iletişim bilgilerinize erişilmesinin önüne geçer.
  • Fiyat-performans dengesi: Bulut santral hizmetinde kesintisiz iletişim sağlanması, kurulum ve sonrasında herhangi bir destek ihtiyacında teknik destek yetkinliği, hizmet kalitesi, servis kalitesi hizmet güvencesi ve servis kalitesi ile göz önünde bulundurulmalı.
  • Kapasite: Bulut santral sistemlerinde kapasite, dış hat sayısı ve kullanıcı sayısıyla belirleniyor. Çalışanlarınızın şirket içine ve dışına yapılan arama yoğunluklarını ve çalışan sayısının artmasını da göz önünde bulundurarak esnek paketlerden faydalanabilirsiniz. Bulut santral sistemlerinde kullanıcı ekleme ve çıkarma işlemleri kolayca yapılabiliyor. Ancak başlangıçta satın alacağınız paketin ihtiyacınızı karşılayıp karşılamadığına, ek özellikler almanız gerekirse sunulan ek maliyetlere dikkat etmelisiniz. Başlangıçta çok uygun görünen bir alternatif, ek çözümler nedeniyle maliyeti yükselterek dezavantajlı seçenek haline gelebilir.
  • Çalışma modeli: Bulut santrallerin her an her yerden erişim sağlayan temel uygulamaları sayesinde satış ekipleri, teknik servis görevlileri gibi sahada çalışan kullanıcılar ile evden veya uzaktan çalışan ekipler, merkezlerle veya kendi aralarında dahili numaralarıyla ücretsiz konuşabilirler. Sabit bir IP masa telefonunun yanı sıra bilgisayar veya akıllı telefonlara yüklenen yazılım tabanlı telefonlar aracılığıyla internet olan her yerden iletişim kurulabilir. Bu uygulamaların yetkinliği, özellikler ve kullanım kolaylığı açısından değerlendirilmeli.
  • Performans takibi: Kullanım bazlı rapor yetkinliği ile çağrı trafiğine ait raporlar, ses kayıt raporları, çağrı merkezi performans raporları gibi gelişmiş raporlamaların sunulması sistemin, çalışan performansının, müşteri memnuniyetinin ve iletişim giderlerinin takibi açısından önem taşıyor. Bu nedenle sunulacak hizmet paketinin hangi takip araçlarını sunduğu incelenmeli.
  • Müşteri memnuniyeti: Hizmet almayı düşündüğünüz servis sağlayıcının diğer müşterilerine sunduğu deneyimler ve müşterilerin yorumları hakkında araştırma yapmanız, hizmet sağlayıcı hakkında daha sağlıklı karar vermeye yardımcı olur.
  • Entegrasyon: Santral sisteminizin e-posta, CRM sistemleri, çağrı merkezi çözümleri gibi farklı sistemlerle birlikte çalışması mümkündür. Bu entegrasyon kabiliyetine sahip bulut santral sistemlerini seçmek, çalışma süreçlerini kolaylaştırır, hızlandırır ve sistemlerin toplam faydasını artırır. Bu nedenle faydalanacağınız hizmetin entegrasyon yetenekleri hakkında bilgi sahibi olmak ihtiyaçlarınıza en iyi yanıt verecek seçeneği bulmanızı sağlar.

Vodafone Business çözümleri ile kesintisiz ve hızlı internet:

 

İnternet üzerinden çalıştığı ve geniş bant internet olmadığında ses kalitesinde bozulmalar olduğu için bulut santral çözümünden en iyi şekilde faydalanmak kesintisiz ve güçlü bir internet gerektiriyor. Vodafone Business, bunun için yüksek hızlı ve güvenilir çözümler sunuyor. 

  • Vodafone Business İş İnterneti: Vodafone Business’ın sabit internet çözümleri ve erişim hizmetleriyle işlerinizi büyütebilirsiniz. Şirketinizin ihtiyacına yönelik bağlantı çözümüyle iş sürekliliğinizi sağlayarak verimliliğinizi arttırabilirsiniz. Dijital dönüşüm yolculuğunuzu Vodafone Business ağ teknolojileri ve teknoloji danışmanlarıyla hızlandırabilirsiniz.

 

  • Metro Ethernet: Yüksek hızda, güvenilir, paylaşımsız ve simetrik bir internet sağlayan Metro Ethernet, işletmelerin işlerini aksatmadan büyütmelerini sağlıyor. Metro Ethernet ile daha yüksek aktarım hızlarından, daha az gecikme süresinden faydalanabilir ve ağlarınızın yapılandırması üzerinde daha fazla kontrol sağlayabilirsiniz. Bu teknoloji birden çok ağ sağlayıcısına olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor ve ölçeklenebilirliği destekliyor. Bu sayede her büyüklükteki işletme için ideal bir çözüm sunuyor.

 

  • Uydu İnterneti: Yavaş veya düzensiz internet hizmetinden şikayetçiyseniz ya da risklere karşı iş sürekliliğinizi güçlendirmenin güvenilir bir yolunu arıyorsanız Vodafone Uydu İnterneti’nden faydalanabilirsiniz. Uydu internetini ana internet bağlantısı olarak kullanabileceğiniz gibi yedek internet bağlantısı olarak da kullanabilir ve iş sürekliliğini güvence altına alabilirsiniz. Bağlantınızı daha hızlı, güvenli hale getiren Vodafone Uydu İnterneti hızlı kurulum, erişim kolaylığı, yüksek hız, bağlantı güvenliği ve maliyet avantajı ile en kritik bağlantı ihtiyaçlarınıza yanıt veriyor. Altyapı ve kablolama maliyeti gerektirmemesi, veri bağlantısı kurmanızı daha ekonomik hale getiriyor. Ayrıca verilerinizin ve bağlantınızın güvenliğini de veri şifreleme teknolojisiyle güvence altına alıyor. Böylece, güvenlik endişesi olmadan 50 Mbps indirme (download) ve 6 Mbps yükleme (upload) gibi yüksek hızla veri aktarabilirsiniz.

 

Sanal Santral Hizmeti Hangi Şirketler İçin Uygun?

 

İletişim trafiğinin yoğun olduğu her sektörden her firma, iş yükünü azaltmak, düzenlemek ve iletişim maliyetlerini düşürmek için bulut santral sistemlerinden faydalanabilir. Her ölçekten firma için uygun olan bu sistem hem kurum içinde çalışanlar arasında hem de müşterilerle olan iletişim süreçlerinin daha profesyonelce yürütülmesini sağlar.

Bulut santral sistemlerinin en yaygın şekilde kullanıldığı bazı sektörler arasında şunlar yer alıyor: Özel hastaneler ve klinikler, bakanlıklar, holdingler, bankalar, otomotiv firmaları, teknoloji şirketleri, medya ve iletişim firmaları, e-ticaret markaları, haber ajansları, tatil acenteleri…

 

İşletmenizin Tüm Kurumsal Altyapı İhtiyaçları Vodafone Business’ta!

 

Kurumsal altyapı ihtiyaçlarınız için yüksek performanslı, son teknolojiye sahip, esnek, yedekli, kapsamlı ve güvenilir Vodafone Business altyapı çözümlerini tercih ederek, iş sürekliliğinizi güvence altına alabilirsiniz.

Bulut Platform Çözümleri: İş yüklerinizi bulut altyapısına kolayca taşıyın ve yönetin! Son teknolojiye sahip Vodafone Veri Merkezlerindeki bulut altyapısına iş yüklerinizi taşıyın, esnek, ölçeklendirilebilir altyapıyı uygun ödeme modelleriyle kullanın.

Özelleştirilmiş Mobil Şebeke Çözümü: Özelleştirilmiş Mobil Şebeke ile işletmenize özel tasarlanmış şebeke ve uygulamalar sayesinde verimliliğinizi artırın! Binlerce cihazın birbirine kolayca bağlanmasını sağlayın, bu sayede hızlı ve esnek bir altyapıya sahip olun.

SD-WAN: SD-WAN Teknolojisi ile geniş alan ağınızı akıllı ve esnek hale getirin! Çoklu lokasyonlarınızın komplike şebeke ihtiyaçlarını SD-WAN ile yöneterek IT altyapınızın verimliliğini artırın.

Veri Kurtarma ve Yedekleme: Kritik verilerinizi kaybetmeden operasyonlarınıza devam edin, iş sürekliliğinizi güvence altına alın! Verilerinizi Türkiye’de yerleşik Vodafone Bulut sunucularında yedekleyin.

Web Sitesi Barındırma: İşinizi dijitale taşımak için ilk adımı atın! Web sitenizi yayına alırken, Vodafone Veri Merkezi’nde barındırın. İşinizi güvenli ve kesintisiz bir şekilde dijitale taşıyın.

Container: Vodafone Yönetilen Container Altyapı Çözümü ile uygulamalarınızın izolasyonunu sağlayın, güvenli, ölçeklenebilir IT yapılarına yüksek performans ile ulaşın.

Sanal Masaüstü: Çalışanlarınızın diledikleri yerden güvenli şekilde çalışmalarını sağlayın! Uzaktan çalışmayı güvenli hale getirin, donanım yenileme masraflarınızı azaltın ve tek merkezden tüm güncellemelerinizi gerçekleştirin.

Yönetilen IT Hizmetleri: IT uygulama ve servislerinizin uzman teknoloji profesyonelleri tarafından yönetimini sağlayın! Operasyonlarınızın verimliliğinin sağlanması ve kaynaklarınızın en etkin şekilde yönetimi için uçtan uca ürün desteği sunan Vodafone Business yönetilen hizmetler kadrosundan destek alın.

Fiziksel Kaynak Bulundurma Çözümleri: Sunucularınızı yedekli altyapıya sahip Vodafone Veri Merkezi’nde barındırın! Sunucularınızı Yüksek güvenlikli Vodafone Veri Merkezlerinde barındırın, lokasyonunuzda saklamak için gereken ilk yatırım maliyetlerinden tasarruf edin, son teknolojiye sahip yedekli altyapıda saklayın.

 

Neden Sanal Santrale Geçiş Yapmalısınız?

  • İlk yatırım maliyeti yoktur
  • Kolay ve hızlı kullanım sunar
  • Kesintisiz iletişim sağlayarak iş sürekliliğini iyileştirir
  • Ücretsiz destek, bakım ve güncelleme ile her zaman üst düzey performans sunar
  • İşletmenizin ihtiyaçlarına göre kolayca kapasite artırılabilir
  • Bulut santral üzerinde yapılan görüşmeler ücretsiz olduğu için tasarruf sağlar
  • Verileriniz güvenli bir şekilde korunur
  • Lokasyon değişikliğinde santral etkilenmez, internet bağlantısı olan her yerden kullanılabilir
  • CRM ya da farklı kurumsal yazılımlarla entegre edilebilir
  • Kolayca yönetilebilir, internetin olduğu her yerden web arayüzüne erişerek bulut santralinizi ayarlarını tercihlerinize göre yönetebilirsiniz.

 

Çağrı yönetiminiz için uygun maliyetli ve verimli bir çözüm sunan Vodafone Business Bulut Santral, her ölçekten işletme tarafından kullanılabilir. Vodafone Business Bulut Santral çözümünü şirketinizin ihtiyaçlarına göre seçebileceğiniz aylık paket seçenekleri ile hızlı ve güvenli bir şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz. Gelişmiş raporlama olanakları ve izleme ekranları sunarak işletmenize ve operasyonlarınıza değer katan Vodafone Bulut Santral çözümünü IP Telefon veya Akıllı Telefon (Android, iOS) üzerinden kullanabilir, internet erişimi olan her yerden web sayfası ara yüzüne erişerek kolaylıkla yönetebilirsiniz. Vodafone Business Bulut Santral hakkında daha fazla bilgi almak ve işletmenize en uygun planı seçmek için buraya tıklayabilirsiniz!

 

 

Vodafone Business İş İnterneti hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayın! 
23.05.2025