Müşteri Hizmetleri Desteği İçin Yapay Zeka

Müşteri Hizmetleri Desteği İçin Yapay Zeka

Müşteri hizmetleri, her işletmenin can damarıdır – itibarınızı zedeleyedebilir veya yükseltebilir de. Hızlı tempolu dijital dünyasında müşteriler hızlı ve verimli destek talep ediyor. AI müşteri hizmetlerinin devreye girdiği yer burası olmalıdır.

 

Araç takip sistemi ile filo optimizasyonu yaparak ve rölanti sürelerini kısarak %15'e varan yakıt tasarrufu sağlayın!

 

Müşterilerin % 80'i botların ve yapay zekanın deneyimlerini geliştirmesini beklediklerini söylerken, yapay zeka destekli araçlar müşteri desteğiniz için harikalar yaratabilir ve bir dizi iş avantajı sağlayabilir. Artıları ve eksileri inceliyoruz ve size müşteri hizmetleri yapay zekasını ux'inizin bir parçası haline nasıl getireceğinizi gösteriyoruz.

 

7/24 ulaşabileceğiniz size özel müşteri danışmanı ve özel DDOS koruması içeren metro internet ile şirketinizin en yoğun olduğu saatlerde bile eşit indirme yükleme hızı ile çalışma motivasyonunu koruyun!

 

Yapay Zeka Müşteri Hizmetlerinde Nasıl Kullanılır?

Müşteri hizmetleri yapay zekasını işinize dahil etmenin birçok yolu vardır, örneğin:

  • Sohbet Robotları

Müşteri hizmetlerinde en çok tanınan yapay zeka destekli araçlardan biri olan Intercom veya Ultimate AI gibi sohbet robotları, soruları anında yanıtlayabilen, müşterilere rehberlik edebilen ve sorunları herhangi bir dilde giderebilen sanal asistanlardır.

Hepsinden iyisi, sohbet botları her zaman destek için web sitelerinde, mesajlaşma uygulamalarında ve sosyal medyada 7/24 çalışabilir. Ve müşteriler erişilebilirliklerini seviyor -% 64'ü 24 saat hizmetin sohbet robotlarının en büyük yararı olduğunu söylüyor.

 

  • E-posta yanıtları

Alıştığımız genel e-postaları unutun. Yapay zeka tarafından oluşturulan e–postalar, müşterilerin sorularını otomatik olarak kategorize edebilir ve anlayabilir ve yanıtlarını anında uyacak şekilde uyarlayabilir. İnsanların% 90'ının anında yanıt vermenin önemli olduğunu söylediği göz önüne alındığında, bu büyük bir kazanç.

 

  • Self servis

Giderek daha fazla müşteri sorunları kendi başlarına çözmeyi tercih ediyor. Yapay zeka, bir ekip üyesini beklemeye gerek kalmadan sorunlarını çözmek için kullanıcı dostu, sezgisel yollara güç sağlayabilir.

 

  • Doğal dil işleme (NLP)

NLP, yapay zeka sistemlerinin doğal olarak konuşmasına ve etkileşime girmesine yardımcı olur. Müşterilerin takdir ettiği sıcak ve samimi bir yaklaşım için nlp'yi sohbet robotları, e-posta ve ses tanıma sistemleriyle kullanabilirsiniz.

 

  • Duyarlılık analizi

Ara sıra öfkeli müşterilerle uğraşmak her işin bir parçasıdır. Ve daha fazla kişi inceleme bırakmak veya soru sormak için çevrimiçi hale geldikçe, duygu analizi için yapay zekayı kullanmak, memnuniyet düzeylerini ölçmek ve sorunları gerçek zamanlı olarak çözerek uygun şekilde yanıtlamak için müşterilerin dilini ve tonunu hızlı bir şekilde analiz edebilir.

 

  • Tahmine dayalı analitik

AI, satışlara, müşterilerin verilerine ve web sitesi etkinliğine bakarak ürünler önerebilir, indirimler sunabilir ve hatta herkesi mutlu etmek için gözden kaybolabilecek müşterileri belirleyebilir. Ayrıca, müşterilerinizi farklı kategorilere ayırabilir ve size bir dizi hedefli pazarlama kampanyası oluşturmak için mükemmel bir fırsat sunar.

 

Müşteri Hizmetlerinde Yapay Zekanın Artıları ve Eksileri

Yapay zeka müşteri hizmetleri birçok iş avantajı sunarken, dalmadan önce aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey var.

 

Artıları

  • Geliştirilmiş verimlilik

Yapay zeka, ekibinizin daha önemli şeylere odaklanabilmesi için bu tekrarlayan ve zaman alan işleri üstlenebilir. Anketlerde, işletmelerin üçte ikisi müşteri hizmetleri yapay zekasına yatırım yapmanın önemli performans iyileştirmeleriyle sonuçlandığını söylüyor.

  • Tutarlılık

Biz sadece insanız. Ekiplerinizin insanlara yanıt verme şekli bazen nasıl hissettiklerine, ne kadar stresli olduklarına veya müşterinin onlara nezaket ve sabırla davranıp davranmadığına bağlı olabilir. Yapay zeka, herkesin her seferinde aynı düzeyde hizmet almasını sağlayabilir.

  • Artan müşteri memnuniyeti

Günün her saati hizmet ve yıldırım hızında çözünürlükler, daha da memnun müşteriler anlamına gelir.

  • Azaltılmış maliyetler

Görevleri otomatikleştirmek ve daha akıllı çalışmak verimliliği artırabilir ve paradan tasarruf edebilir. İşletmelerin yarısından fazlası (% 54) yapay zeka teknolojisinin maliyetleri düşürmeye yardımcı olduğunu söyledi.

  • Kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri

Yapay zeka, müşterilerinizin benzersiz ihtiyaçlarını ve tercihlerini anlayarak, kendilerini gerçekten özel hissettirebilecek kişiselleştirilmiş bir hizmet sunabilir. Müşterilerin neredeyse yarısı (% 47) kişiselleştirilmiş anlaşmalarla ilgilenirken,% 42'si yapay zeka odaklı ürün önerilerini beğeniyor.

 

Eksiler

  • Yüksek başlangıç maliyetleri

Yapay zeka çalışmaya başladıktan sonra ödüllendirici olabilir, ancak yazılım, donanım ve personel eğitimine yapılan ilk yatırım, özellikle küçük işletmeler için pahalı olabilir.

  • Karmaşıklık

Yapay zekayı uygulamak karmaşık olabilir ve mevcut müşteri destek yolculuğunuzu ayarlamanız gerekebilir. Kendini fazla zorlama.

  • Çalışan endişeleri

Müşteri hizmetleri ekibiniz yapay zeka konusunda endişeli olabilir, bu nedenle onlara yardımcı olmak için tasarlandığını bildiklerinden emin olun. Aslında, 5.000'den fazla müşteri hizmetleri uzmanından oluşan bir anket, yapay zekanın üretkenliklerini% 14 artırmalarına yardımcı olduğunu ortaya koydu.

  • Teknik zorluklar

Herhangi bir teknoloji gibi, AI da yanılmaz değildir. Buna fazla bağımlı olmayın çünkü sistem çökerse veya belirli sorunları çözemezse, müşterileriniz ayaklarıyla hızlı bir şekilde oy kullanacaktır. Yarısından fazlası kötü bir deneyimden sonra bir rakibe geçecek, bu nedenle herhangi bir kesinti sırasında bt'nizi ve müşterilerinizin ihtiyaçlarını yönetmek için her zaman bir yedekleme planınız olsun.

 

 

Yapay zekayı müşteri hizmetleri yolculuğunuza nasıl dahil edersiniz?

Yapay zekanın faydalarını benimsemeye hazır mısınız? İşte size nasıl yapılacağını göstermek için yedi adım.

  1. Ağrı noktalarını tanımlayın

Müşteri hizmetleri yolculuğunuzda yapay zekanın en fazla etkiye sahip olabileceği alanları belirleyin. Yanıt sürelerini hızlandırmak, kişiselleştirmeyi iyileştirmek veya rutin sorguları ele almak olsun, hedeflerinizi bilin.

  1. Doğru araçları seçin

Hedeflerinize ve bütçenize uygun yapay zeka araçlarını araştırın. Kullanıcı dostu ve mevcut sistemlerinizle kolayca entegre olacak olanları seçin.

  1. Veri güvenliğini sağlayın

Müşterilerin yaklaşık% 82'si yapay zeka ve veri güvenliği konusunda endişe duyduğunda, veri koruma düzenlemelerine uymak pazarlık konusu değildir. Yapay zeka için bir boşluk yoktur, bu nedenle müşterilerinizin bilgilerini korumak için karşılayabileceğiniz en yeni ve en iyi veri koruma önlemlerine sahip olduğunuzdan emin olun.

  1. Takımınızı eğitin

Ekibinizin teknik yönleri tam olarak anladığından emin olun ve yapay zekanın onlarla birlikte nasıl çalışacağını açıklayın.

  1. Test edin ve hassaslaştırın

Acele etme. Yapay zekayı kademeli olarak ekleyin ve performansını sürekli izleyin. Verileri analiz edin ve müşterilerinizden ve ekiplerinizden geri bildirim alın, böylece performansını değiştirebilirsiniz.

  1. İnsan dokunuşunu sağlayın

Yapay zeka inanılmaz derecede faydalı olsa da, ekibinizin karmaşık sorunları ele almak ve ihtiyaç duyulan yerde empati sağlamak için hazır olduğundan emin olun. Yapay zeka ve insan dokunuşunun mükemmel karışımı kazanan bir kombinasyondur.

  1. Sürekli iyileştirme

Teknoloji ve çevrimiçi iş hızlı hareket ediyor. Rekabetçi kalmak ve müşterilerinizin değişen beklentilerini karşılamak için yapay zekanızı düzenli olarak gözden geçirin ve yükseltin.

Yapay zekayı müşteri desteğine dahil etmek büyük bir fark yaratabilir. Doğru yaklaşım ve yapay zeka araçlarıyla, maliyetleri düşürürken, müşteri memnuniyetini artırırken ve işinizi artırırken müşterilerin beklediği olağanüstü hizmeti sağlayabilirsiniz.

 

Yapay zekayı müşteri hizmetlerini dahil etme hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan 1’e 1 destek alın.