WhatsApp Business kullanarak müşterilerinizle bağlantı kurun

WhatsApp Business kullanarak müşterilerinizle bağlantı kurun

WhatsApp Business kullanarak müşterilerinizle bağlantı kurun

Koronavirüs krizi birçok işletmeyi kendilerini yeniden inşa etmeye ve yeni satış kanallarını benimsemeye zorladı. Bu konudaki en iyi örnek WhatsApp uygulaması.

 

Anlık mesajlaşma, zaten insanların arkadaşlarıyla iletişim kurdukları doğal bir yöntem. Peki, neden işletmeniz için de işe yaramasın?

 

Müşterilerinizle eğlenceli ve samimi sohbetler yapmanızı sağlayan WhatsApp Business, güncellemeler ve destekle müşterilerinize daha hızlı dönebilmenize olanak tanır. Sık sorulan sorular için "hızlı yanıtlar" veya mesai saatleri dışındayken "dışarıda iletileri" gibi yanıtları otomatikleştirmeye yönelik farklı mesajlaşma araçlarıyla bir etkileşim fırsatını bir daha asla kaçırmayacaksınız.

 

WhatsApp neden bir satış kanalı olarak kullanılmalı?

  • Çünkü tamamen ücretsiz!
  • Farklı hedef kitleler: Hedef kitlenizi segmentlere ayırmaya yardımcı olacak farklı müşteri türleri ve iş ortaklarına yönelik gruplar oluşturabilirsiniz.
  • Yaratıcı olun: Mesajlarınızı süslemeye yardımcı olması için görüntüler, videolar, ses dosyaları ve web sayfası bağlantıları gönderebilirsiniz.
  • Erişilebilirlik: Modeli, markası veya işletim sistemi ne olursa olsun her türlü modern aygıta indirebilirsiniz. WhatsApp'ı bilgisayarınızda da kullanarak mesaj yönetimini e-posta kadar kolay hale getirebilirsiniz.
  • Hızlı cevaplar: Müşterileriniz hep aynı soruları mı soruyor? WhatsApp Business ortak sorulara hızlı yanıtlar oluşturmanızı sağlar; böylece "Alındı" ve "Siparişiniz yolda" gibi aynı cevapları her seferinde yeniden yazmanız gerekmez.
  • Otomatik mesajlar: WhatsApp Business, cevap veremiyorsanız otomatik mesaj göndermenize veya şirketinizi yeni müşterilere tanıtmak için bir karşılama mesajı oluşturmanıza izin verir.
  • Kişilerinizi etiketleyin: Müşterilerinizi çeşitli gruplar şeklinde etiketleyebilirsiniz; örneğin ödeme yapanlar, siparişi gitmeyenler, hatta gıda alerjisi olanlar gibi gruplara ayırabilirsiniz. Ardından her gruba ayrı bir mesaj gönderebilirsiniz.
  • İstatistik: Sadece kaç mesaj gönderdiğinizi görmekle kalmaz kaçının teslim edilip kaçının okunduğunu da görebilirsiniz. Bu noktadan pazarlama stratejilerinizi geliştirebilir ve hangi mesajların en etkili mesajlar olduğunu görebilirsiniz.

 

OTOMATİK MESAJ ŞEKLİ EKLEYİN

WhatsApp Business kullanmanın yararlarını gösterdiğimize göre şimdi sıra onu işletmeniz genelinde bazı kullanma yöntemlerinde.

 

WhatsApp ipuçları ve en iyi uygulamalar

  • Siparişleri işleme veya randevuları yönetme: Müşterileriniz alışveriş listelerini WhatsApp üzerinden gönderebilir veya bir randevu talep edebilir.

  • Siparişlerle ilgili güncelleme sağlama: Bir sipariş verildikten sonra müşterilerinize siparişin ne zaman gönderildiğini ve yaklaşık olarak ne zaman teslim edileceğini bildirebilirsiniz.

  • Profil fotoğrafı: İyi bir izlenim yaratmak için uygun bir fotoğraf -tercihen markanızın logosu olan bir fotoğraf- seçmeniz önemlidir.

  • Profil bilgisi: Basit, dolaysız bir dil kullanın ve müşterilerinizin size mesaj göndererek neler yapabileceklerini belirtin (yemek siparişi, rezervasyon veya genel soru sormak gibi).

  • WhatsApp durum güncellemeleri: Tüm müşterilerinize iletecek haberleriniz (örneğin yeni stoklar veya promosyonlar) varsa en iyisi durum güncellemelerini kullanmaktır. Ama unutmayın: Durumlar 24 saat içinde yok olur.

 

Daha fazla destek için telefonla veya web sohbet üzerinden bir İşletme Danışmanımızla görüşebilirsiniz.

23 Nov 2022