İnternetten Satış Yapmanın En Kolay Yolu:E-Ticaret

İnternetten Satış Yapmanın En Kolay Yolu:E-Ticaret

E-ticaret, hiç kuşku yok ki hem günümüzün hem de geleceğin en gözde iş alanlarından biri. Dünya dijitalleştikçe online ticaret de her geçen gün büyüyor. Siz de internetten satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünen ama nereden başlayacağına karar veremeyenlerdenseniz doğru yerdesiniz.

 

E-ticaret sitesi kurmak için ihtiyaç duyduğunuz her detayı bu yazıda bulabilirsiniz.E-ticarete başlamak isteyenler için özel hazırladığımız videoları da izleyerek, bilgilerinizi daha da güçlendirebilirsiniz.

 

1. İnternette satış hiç durmaz

 

Kullanıcılar oldukça farklı segmentlerden oluşur. Kimisi gece çalışır, kimisi 9 - 5 mesaisine sahiptir. Dolayısıyla internette satış süreçleri hiç durmaz. Hele ki ürün çeşitliliği olarak geniş kitlelere hitap ediyorsanız 7/24 aktif bir e-ticaret sitesine sahip olmalısınız. “İnternetten satış nasıl yapılır?” sorusunun cevabını ise doğrudan bu konuda hazırladığımız rehberde bulabilirsiniz.

 

2. Kullanıcılar özgün markalara değer verir

 

Pek çok farklı sitede bulabilecekleri ürünleri sizin e-ticaret siteniz üzerinden almaları için kullanıcılara güçlü nedenler sunmanız gerekir. Bu gücü oluşturacak olan da marka değerinizdir. İnternette artan ivmeyle satış yapmak ve müşteri sadakati elde etmek için özgün bir markanız olmalı.

 

3. Farklı satış kurguları hep çalışır

 

E-ticaretin şaşmaz kurallarından birisi de farklı satış kurgularının, hedef kitlenizin alım reaksiyonunda karşılık bulacağıdır. Ürünleri farklı kombinlerle satın alabilmeleri, bir ürün alana başka bir ürünün hediye olması, sepette ek indirim fırsatı gibi klasik tabirle “kasa önü” avantajlarıyla farklı satış kurguları geliştirmeniz önemlidir.

 

4. Fiyat politikanız tutarlı olmalıdır

 

Kullanıcılar internetten alışveriş yaparken en çok güven unsuruna önem verir. Satın almadan önce bütün ürünleri inceleyip size dair fikir edinecek kullanıcıların web sitenize olan güvenlerini artırmak için kullanabileceğiniz en önemli yöntem, tutarlı bir fiyat politikasıdır.

 

5. Güvenli online alışveriş sağlanmalıdır

 

İnternetten alışveriş yapmak isteyen kullanıcıların en büyük kaygılarından biri, ödeme işlemi sırasında kart bilgilerinin kötü niyetli kişiler tarafından ele geçirilmesidir. Bu nedenle güvenilir e-ticaret sitelerine yönelirler. Bir e-ticaret sitesi kuracaksanız SSL sertifikası ve 3D ödeme gibi online alışveriş güvenlik önlemlerine mutlaka sahip olmalısınız.

 

6. Kargo aşamanız sorunsuz olmalıdır

 

Ürünlerinizin hak ettiği ilgiyi daha ilk satıştan görmesi için kargo süreçlerinizin sorunsuz ilerlemesi gerekir. Bu nedenle e-ticaret sitesi kurarken ilk düşünmeniz gereken detaylardan birisi de kargo şirketleriyle yapılacak anlaşmadır.

 

7.   E-ticaret siteniz SEO dostu olmalıdır

 

İyi bir e-ticaret sitesi kurmak kadar sitenizi kullanıcıların karşısına arama sonuçlarıyla çıkarabilmeniz de önemlidir. Arama motorlarında üst sıraları elde etmenin yolu ise SEO uygulamalarından geçer. Adres biçimlendirmeden kategorilere özel tanımlamalara kadar SEO gereksinimlerini tam anlamıyla karşılamanız, internetten satış yapmak için olmazsa olmaz detaylardandır.

 

8. Ne kadar çok pazaryeri, o kadar çok satış demektir

 

E-ticaret platformunuz dışında ürünlerinizin en çok kullanıcıya sahip pazaryerlerinde de yer alması, satış hacminizi ciddi ölçüde artıracaktır. Aynı zamanda bilinirliğinize de katkı sunarak marka değerinizi daha da yükseğe taşıyacak olan pazaryeri entegrasyonunu mutlaka yapmalısınız.

 

9. E-ticaret sitenizin arayüzü kolay olmalıdır

 

Satış işlemlerini doğru yönetebildiğiniz, istediğiniz zaman yeni bir tema deneyebildiğiniz, renklerinden harf fontuna kadar her aşamasında kontrolün sizde olduğu bir e-ticaret sitesine sahip olmanız, satış öncesi ve sonrası süreçlerde başarınız için en önemli detaylardan birisi. İnternetten satış yapmak, satış tarafındaki bütün detaylara hâkim olmanızı gerektirir. Bunun için de kullanıcı dostu bir arayüz olmazsa olmazdır.

 

10. Analizlerinizi doğru yapmalısınız

 

Kullanıcıların satış reaksiyonlarını doğru ölçerek özellikle kampanya dönemlerinizi veya günlük indirim saatlerinizi kullanıcıların sitenizi en çok ziyaret ettiği zaman dilimlerine göre şekillendirmelisiniz. Bunu başarabilmeniz için de e-ticaret sitenizin istatistiksel analizler sunma özelliği olmalıdır.

 

Bütün bu noktaların hepsini tek başınıza çözüme kavuşturmanız çok zor. Neyse ki Vodafone Business yanınızda!

  • Türkiye’nin en popüler pazaryerleri ile uyumlu,
  • Kargo şirketleri ile tam entegre,
  • Farklı renk ve özelliklerde 200 responsive (bütün cihazlarla uyumlu) tasarıma sahip,
  • SEO uyumlu,
  • 7/24 aktif sanal mağazanızı kurarak e-ticaret siteniz ile satışa başlamak için şimdi tam zamanı.
Teknik destek ve e-ticaret eğitimlerinin de yer aldığı E-Ticaret paketlerini inceleyip size en uygun planı seçin, ilk ay ücretsiz deneyerek internetten satış yapmanın ayrıcalığını yakalayın!