E-ticaret Ödeme Denetimi Nedir?

E-ticaret Ödeme Denetimi Nedir?

Özellikle de optimize edilmiş bir web sitesi oluşturmak, müşteri çekmek ve ürünlerinizi sergilemek için sayısız saat ve kaynak harcadıysanız, kitlenizin müşteriye dönüştüğünü görmekten daha tatmin edici bir şey olamaz. Ancak ödeme süreciniz kullanıcı dostu değilse tüm emekleriniz boşa gidebilir.

 

Fiziksel santralin gerektirdiği bakım maliyetlerinizi tamamen ortadan kaldırın, kurulum masrafı olmadan bulut santral ile tanışın!

 

Bir e-ticaret ödeme denetimi, e-ticaret akışınız için bir sağlık kontrolüdür ve müşterinin sepetine bir ürün eklediği andan ödeme sürecine kadar ödeme sürecinizin her bir parçasını dikkatle inceler. Bu tamamen sizden alışveriş yapmanın hızlı ve kolay olmasını ve müşterilerinizin daha fazlası için geri gelmesini sağlamakla ilgilidir.

Çevrimiçi dikkat süreleri oldukça kısadır ve sinir bozucu bir ödeme süreci sizi hızla terk edilmiş sepetlerle baş başa bırakabilir ve müşterilerin rakiplerinize yönelmesine neden olabilir. Terk edilmiş sepet, kullanıcıların ürünleri sepete ekledikten sonra işlemi tamamlamamasıdır.

Terk edilen alışveriş sepetleri için ortalama oran %70 gibi şok edici bir orandır. İyi haber şu ki, daha iyi bir ödeme tasarımı dönüşüm oranlarını %35 oranında artırabilir.

 

Dijital Tarım, içinde bulunan sensör ve modüller aracılığı ile kurulu olduğu alana özel havadan ve topraktan aldığı verileri analiz ederek size ‘en iyi zamanlama’ önerileri sunar ve erken uyarı sistemisayesinde ürün zaiyatını en aza indirir.

 

Kimin e-ticaret ödeme denetimine ihtiyacı var?

 

E-ticaret ödeme denetimleri birçok senaryoda oyunun kurallarını değiştirebilir.

E-ticaret perakendecileri, yöneticileri ve pazarlamacıları, özellikle bayram sezonu gibi yoğun alışveriş dönemlerinde dönüşüm oranlarını ve gelirlerini artırabilir. Kullanıcı deneyimi tasarımcıları ve web geliştiricileri iyi tasarım kararları almak için ödeme denetimlerini kullanabilir. Güvenlik ekipleri de ödeme sürecinin yasal ve veri koruma gerekliliklerini karşıladığından emin olabilir. 

 

Bir e-ticaret ödeme denetimi, web sitelerine gelen ve ürünlere tıklayan makul sayıda kullanıcıya sahip olan ancak satın almaya devam eden kişi sayısı beklenmedik derecede düşük olan tüm işletmeler için bir zorunluluktur.

Bununla birlikte, bir ödeme denetimi özellikle aşağıdakileri yapmak isteyen tüm işletmeler için yararlıdır

  • Ödeme planının yeniden tasarımına hazırlanın: Ödeme alanında değişiklik yapmayı düşünüyorsanız, değişikliklere geçmeden önce bir denetim gerçekleştirmek akıllıca bir hareket olacaktır. Mevcut sürecinizi anlamanıza yardımcı olur ve yeniden tasarımınızın başarısını ölçmek için size bir referans noktası sunar.

 

  • Kullanıcı deneyimini anlayın: Bir e-ticaret ödeme denetimi, müşterinizin yerine geçmek gibidir. Önemli değişiklikler yapabilmeniz için ödeme sürecini nasıl kullandıkları ve yönlendirdikleri konusunda size paha biçilmez bilgiler sağlar.

 

● Kullanılabilirlik iyileştirmelerini belirleyin: Bir denetim, ödeme sürecinizde kullanıcıların takılıp kalabileceği veya kafasının karışabileceği alanları tespit etme becerisine sahiptir. Kullanılabilirliği artırmak için bu bilgiyi kullanmak dönüşüm oranlarını artırabilir.

Bir e-ticaret ödeme denetimi nasıl yürütülür?

 

Artık neden bir ödeme denetimi yapmanız gerektiğini biliyorsunuz, ancak nereden başlayacağınızı ve bir e-ticaret ödemesini nasıl uygulayacağınızı merak ediyorsanız, aşağıdaki yararlı ipuçlarımız başlamanızı sağlayacaktır,

 

  1. Net hedefler belirleyin

Neyi başarmak istediğinizi bilmiyorsanız, başarılı olup olmadığınızı da bilemezsiniz. Performans, tasarım, erişilebilirlik, güvenlik veya bunların bir karışımı olsun, netlik çok önemlidir.

 

  1. Web sitesi performans analizi

Ödeme sürecinizin ne kadar hızlı ve verimli olduğunu değerlendirin. Yavaş yükleme süreleri büyük bir kesintidir ve arabaların terk edilmesine yol açar. Web sitesi altyapınızın, yoğun alışveriş zamanları, örneğin Kara Cuma veya promosyon e-postalarımızı gönderdikten sonraki yoğun trafiği kaldırabileceğinden emin olun.

 

  1. Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi Değerlendirmesi

Ödeme sayfanızın tasarımına yakından bakın. Sezgisel ve kullanıcı dostu mu? Saha yerleşimine, harekete geçirici mesajlara, adım sayısına, ödeme seçeneklerine, fiyatlandırma şeffaflığına, gönderim maliyetlerine, iade politikalarına ve genel ödeme akışına dikkat edin.

 

  1. SEO'yu ve erişilebilirliği kontrol edin

Ödeme sayfanızı, özellikle akıllı telefon veya tablet kullanan kişiler için arama motoru optimizasyonu (SEO) ve erişilebilirlik uyumluluğu açısından inceleyin. Aksi takdirde, oldukça büyük sayıda potansiyel müşteriyi uzaklaştırırsınız.

 

  1. Güvenlik değerlendirmesi

Çevrimiçi güvenlik tartışılamaz. Denetim, potansiyel güvenlik açıklarını tespit etmenize yardımcı olur, böylece müşterilerinizin verilerinin ve ödeme bilgilerinin korunduğundan emin olabilirsiniz.

 

Ödeme denetimi yürütmenin faydaları

 

  1. Daha az terkedilmiş alışveriş sepeti ve daha fazla dönüşüm

Web sitenizin performansını değiştirmek, ödeme sürecinizin saat gibi çalışmasını sağlar. Müşteriler, daha az terkedilmiş sepet, daha fazla dönüşüm ve genel olarak mükemmel bir alışveriş deneyimi ile sonuçlanan hızlı ve duyarlı ödeme işlemlerini sever.


Öneri: Ödeme sürecini daha hızlı ve kolay hale getirmek için PayPal veya Apple Pay gibi kartsız ödeme seçeneklerini değerlendirin.

 

  1. Mutlu müşteriler

Ödeme sayfanız başarılı bir satın alma işleminin kalbidir. Kullanıcı dostu tasarım, düzen ve gezinme, alışveriş sepetinden satın alma aşamasına kadar olan yolculuğu kolaylaştırır. Bu, mutlu müşterilere ve daha sağlıklı bir kâra eşittir.

 

  1. Daha iyi SEO sıralamaları

İyi optimize edilmiş bir ödeme süreci size arama motoru sonuçlarında avantaj sağlayabilir. Organik arama ziyaretlerinin neredeyse %60'ının mobil cihazlardan geldiği göz önüne alındığında, mobil SEO sizi arama motoru sıralamasında yükseltir ve müşterilerin sizi bulmasına yardımcı olur.

 

  1. Daha kapsayıcı olun

Erişilebilirlik, engelli kişiler de dahil olmak üzere herkesin ödeme sürecini kolaylıkla geçebilmesini sağlar. Ve yalnızca yasal gereklilikleri karşılamıyorsunuz. Müşteri tabanınızı genişletiyorsunuz ve kapsayıcılık sergiliyorsunuz.

 

  1. Güven Oluşturun

 

Dijital savunmanızdaki zayıf noktaları belirleyip kapatarak müşterilerinizin güvenle alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bu güven faktörü tek başına dönüşüm oranlarının ve müşteri sadakatinin artmasına neden olabilir.

Kullanıcılar çevrimiçi satın alma sürecinde ne bekliyor?

 

Aradıkları ürünlere sahip olabilirsiniz ve bağlantı kurabilecekleri bir marka olabilirsiniz, ancak kitleniz ödeme aşamasında zorlanırsa, geri dönen bir müşteri olma ihtimalleri düşüktür.

Kullanıcıların çevrimiçi satın alırken beklediği temel unsurlar şunlardır:

  • Güvenli Hesap Girişi: Müşterilerinize, kolaylıkla giriş yapabilecekleri ve verimli satın alma işlemleri gerçekleştirmek için ödeme yöntemlerini saklayabilecekleri güvenli ve emniyetli bir hesap sunun. Facebook ve Google gibi giriş seçenekleri sayesinde müşteriler hesaplarına hızlı ve kolay bir şekilde erişebilir ve süreci kolaylaştırabilir.

 

  • Gönderim Bilgileri: Müşteriler, gönderim için ne kadar ödemeleri gerektiğini bilmek ve maliyetler ve teslimat süreleri konusunda kendisine çeşitli seçenekler sunulmasını ister.

 

  • Ödeme Bilgileri: Kredi ve banka kartlarından Paypal ve Apple Pay'e kadar, müşterileri satın almaya teşvik etmek için mümkün olduğunca çok ödeme seçeneği sunmak ve mümkün olduğunca fazla bilgi sağlamak önemlidir.

 

  • Teklif ve İndirim Fırsatları: Müşterilerin indirim kodlarını girmelerini ve hediye kartlarını/kuponlarını kullanarak ödeme yapmalarını kolaylaştırın.

 

  • Onay: Müşterilerin satın alma işlemi yaptıktan sonra bekletilmemesini sağlamak için anlaşılır onay mesajları ve hızlı yanıt veren sayfa hızı süreleri gösterin.

 

  • Güvenli Ödeme Sayfası: Web sitenizdeki tüm sayfaların, özellikle de ödeme sayfasının güvenli olduğundan emin olun. URL çubuğundaki asma kilit simgesi, sayfanın güvenli ve emniyetli olduğunun açık bir göstergesidir.

 

Sürecinizi güncel tuttuğunuzdan ve olası sorunları büyük sorunlara dönüşmeden önce tespit ettiğinizden emin olmak için düzenli olarak bir ödeme denetimi gerçekleştirdiğinizden emin olun. Satış hedeflerini ve dönüşümleri, daha da önemlisi kullanıcı deneyimini potansiyel olarak etkileyebilecek daha büyük bir sorunu beklemek yerine sürekli olarak izlemek ve ince ayar yapmak daha kolaydır.

 

Kısacası, e-ticaret ödeme denetimi güçlü bir kaynaktır. İşletmenizin keskin ucuna ışık tutarak, müşterilerinizi memnun eden ve daha fazlası için geri dönmelerini sağlayan sorunsuz ve güvenli bir ödeme süreci sağlayabilirsiniz.

İşletmenizdeki temel metrikleri izleme hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, birebir destek için V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan randevu alabilirsiniz.