Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Çevrimiçi bir etkinlikle müşteri topluluğunuzla ilişki kurmanın beş ana adımı
Fiziksel santralin gerektirdiği bakım maliyetlerinizi tamamen ortadan kaldırın, kurulum masrafı olmadan bulut santral ile tanışın!
SOC, Siber Güvenlik Operasyon Merkezinde işletmenize karşı siber güvenlik olaylarını 7/24 izleyin, atakları tespit edin ve olası tehditlere karşı müdahale edin. İhtiyaç duyduğunuz güvenlik kurallarını oluşturun, güvenlik prosedürlerini sıkılaştırın.
Kısıtlamalar ve sosyal mesafe muhtemelen bir süre daha hayatımızın bir parçası olacak; bu yüzden birçok büyük etkinlik ya iptal edildi ya da ertelendi.
Ama tamamen iptal etmenin bir alternatifi var: Etkinliğinizi çevrimiçi düzenleyebilirsiniz!
Müşteri, tedarikçi ve personelinizin büyük bir bölümü şu sıralar uzaktan çalışıyor olabilir. Bu yüzden, aklınızda onları ilgilendirebilecek, bilgilendirebilecek veya eğlendirebilecek bir fikir veya konu varsa sanal bir etkinlik bunu yapmanın harika bir yolu olabilir.
İnsanlar bu dönemde kendilerini iyileştirmenin yollarını arıyor ve sanal bir etkinlik bu duyguyu teşvik etmenizi sağlarken markanızla ilgilenme seviyesini artırmak için de görece ucuz bir yöntemdir.
İş liderleri bazen karmaşık ve gerçekleştirilmesi zor göründüğü için sanal etkinliklerden çekinir. Ama barındırdığı farklı unsurlara doğru biçimde yaklaşırsanız hem işletmenizi tanıtacak hem de katılanlara katma değer sunacak ilgili ve verimli bir etkinlik oluşturabilirsiniz.
Bu blog yazısında, doğru video konferans platformlarını seçmek ve gündem oluşturmaktan etkinliği mümkün olduğunca etkileşimli kılmak için hangi teknolojileri kullanmanız gerektiğine kadar her konuyu ele alacağız.
Hedef kitleniz sanal hale gelince dikkate alınması gerekenler değişir. Örneğin, hedef kitlenizin büyüklüğü artık mekanınızın büyüklüğüne değil kullanmayı seçtiğiniz dijital platformlara göre belirlenir.
Sanal bir etkinliğin yapılabileceği birkaç video konferans (VC) platformu mevcuttur. En popüler seçenekler şunlardır:
Her birinin olumlu ve olumsuz yönleri vardır. Bu yüzden önce hepsini araştırmak için zaman ayırmak önemlidir. Dikkate alınması gereken konular:
Bir araya gelip sohbet eden iş arkadaşları ve müşterilerle dolu fiziksel bir toplantı mekânı olmadığından, daha etkinlik başlamadan önce heyecan yaratmanız gerekir; yani heyecan verici bir gündeminiz olmalı!
Gündeminiz, onu gördükleri anda potansiyel katılımcılarda heyecan ve merak uyandırmalıdır.
Dikkate alınması gereken bazı konular:
Bu, deneyimli konuşmacı olmalarına rağmen sunucularınız için de yeni bir deneyim olabilir. Bu yüzden, doğru tonu kullandıklarından ve etkileşimli araçları kullanmakta rahat olduklarından emin olmak için etkinlikten önce sunumlarını onlarla gözden geçirin.
Unutmayın, bir dizüstü bilgisayarın önünde oturduklarında hedef kitlenizin dikkatini odaklamak çok daha zordur, bu yüzden sanal etkinliğinizi mümkün olduğunca etkileşimli yapın.
Slido ve Mentimeter gibi araçlar, sanal konferanslara yönelik ideal ve kullanımı kolay araçlardır. Hem sunucularınızı hem de dinleyicilerinizi dahil edip rahatlatıcı bilgi yarışmaları ve anketler yapmanızı sağlarlar. Ayrıca etkinlik boyunca anketlerle geri bildirim almanızı da sağlarlar.
Test sorularını yaratarak, hem izleyici hem de sunucuymuş gibi iki taraftan da deneyerek bunları önceden (istediğiniz sanal konferans platformuyla) test ettiğinizden emin olun.
Pazarlama, sadece katılımcıların sayısını en üst seviyeye çıkarmak için değil, insanlara etkinliğin ne zaman olduğunu hatırlatmak için de önemlidir.
Önce etkinliğe katılmakla ilgilenecek kişilere doğrudan erişerek işe başlayın. Mevcut müşterilerinizin ilgilenebileceği bir şeyse e-posta listenize başvurun ve katılımı optimize etmek için mümkün olduğunca kişiselleştirerek dijital davetler gönderin.
Kendi kişiler havuzunuzun dışında kalanlara da etkinliğinizi reklamla tanıtabilirsiniz. Sosyal medya ve PPC (tıklama başına ödeme) reklamları vermek harika bir başlangıçtır. Ayrıca yayınlara sponsorlu içerik göndermeyi, sektörünüzdeki deneyimleyicilerle (influencer) çalışmayı veya etkinliği Eventbrite gibi sitelerde listelemeyi de deneyebilirsiniz.
Bir katılımcı kabul ettikten sonra etkinlikten birkaç gün önce mutlaka bir hatırlatma e-postası gönderin ve ihtiyaç duyabilecekleri bağlantıları veya parolaları ekleyin.
En zorlu bölümü hepsinin o gün bir araya gelmesini sağlamaktır.
Hazırlık en iyi dostunuz olacaktır. Bu yüzden etkinlikten en az bir hafta önce bütün içeriği toparlayın ve şunları yaptığınızdan emin olun:
Son olarak, özellikle yukarıda bahsedilen etkileşimli araçlardan birini kullanıyorsanız sorular için bol bol zaman ayırın. Etkinliğin sonunda çok soru gelmesi sizi şaşırtabilir.
Katılımcıları geri bildirimde bulunmaları için teşvik edin; bunu etkileşimli araçlarla veya bir takip e-postasındaki geleneksel bir geri bildirim formuyla yapabilirler. Bu geri bildirim, etkinliğin ne kadar başarılı olduğunu değerlendirmenize, anlaşılmamış olan her bilgiyle ilgilenmenize ve sonraki sanal etkinliğinizle ilgili bilgi almanıza yardımcı olur.
Kendi sanal etkinliğinizi gerçekleştirmeyle ilgili daha fazla rehberlik isterseniz işletme danışmanlarımızdan biriyle görüşebilirsiniz.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler