Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Bir işletme sahibi için sosyal medya, yeni müşterilere ulaşmak ve bağlılık yaratmak için güçlü bir araç olabilir. Bununla birlikte, bu kadar çok sosyal platform, taktik ve sürekli değişen trendlerle, nereden başlayacağınızı bilmek de zor olabilir. Bu yüzden net bir plana sahip olmak en iyisidir. Bu makalede, sosyal medya stratejinizi oluşturacağınız ve sizin için en anlamlı içerik türünü nasıl seçeceğiniz konusunda küçük işletmelere yönelik tavsiyelerimizi bulacaksınız. Bazı önemli sorular sorarak başlayalım:
Son teknolojiye sahip Vodafone Veri Merkezlerindeki sanal sunuculara iş yüklerinizi taşıyın, esnek, ölçeklendirilebilir altyapıyı uygun ödeme modelleriyle kullanın.
Sosyal medyaya girmeden önce, neyi başarmak istediğinizi bilmek önemlidir. Satışlarınızı artırmak, yaptığınız işi duyurmak ya da sektörünüzde bir düşünce lideri olarak konumlanmak gibi. Genel iş hedeflerinizi bilmek, iş amaçlarınıza uygun bir sosyal medya stratejisi oluşturmanızı sağlayacaktır.
İşletmenizdeki tekrarlanabilir görevleri dijitalleştirerek iyileştirin, verimliliğinizi artırın. Akıllı Süreç Yönetimi'ni 1 ay boyunca ücretsiz deneyin!
İş hedeflerinin diğer örnekleri:
Sosyal medyanın tüm bu hedeflere ulaşmanıza sihirli bir şekilde yardımcı olamayacağını bilmek önemlidir. Çoğu işletme yukarıdaki hedeflerden birkaç tanesini seçer ve bunlara nasıl ulaşabileceğini belirleyen bir strateji geliştirir.
Hedef kitlenize etkili bir şekilde ulaşmak için kim olduklarını bilmeniz gerekir. Bu görev hafife alınmamalıdır – işletmenizin sunduğu şeylere gerçekten ilgi duyan veya ihtiyacı olan insanlara ulaşmanın güçlü bir yoludur. Bu yüzden bu görevi atlamayın. Biraz daha soru sormaya devam edelim:
En başarılı işletmeler hedef kitlelerini o kadar iyi tanırlar ki, müşterilerinin ilgi alanlarını ve ‘sorun noktalarını’ anlamak için kendilerini kaptırırlar. Bu araştırma online anketler, odak grupları ve diğer pazar araştırması yöntemleri ile yapılabilir.
İşletmenizin türüne göre hedef kitlenizin en çok hangi sosyal medya platformlarını kullandığını belirlemek önemlidir. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube ve Pinterest gibi popüler platformlar bulunmaktadır ve eğer işletmeden işletmeye (B2B) bir şirket iseniz, LinkedIn sizin için öncelikli olabilir. Aynı şekilde, işletmeden tüketiciye (B2C) bir şirket iseniz, Facebook, Twitter, TikTok ve Instagram size yararlı olabilir.
Hedeflerinizi ve hedef kitlenizi öğrendikten sonra, ne tür içerik oluşturacağınıza karar vermenin zamanı geldi. İşte bazı içerik fikirleri:
Önemli: Sosyal medyanın tamamen iki yönlü olduğunu unutmayın. Tek yönlü bir yayın değildir.
Hedeflerinizle ve bağlanmak istediğiniz kitlelerle uyumlu hissettiren içerik türlerini seçin. Önemli olan, farklı içerik türlerini denemek ve kitlenizde neyin yankı uyandırdığını görmek.
Sosyal medya zaman alıcı olabilir, bu yüzden onu etkili bir şekilde yönetip yönetemeyeceğinizi değerlendirmek önemlidir. Ekibinizde uygun biri yoksa, haftada birkaç saatliğine bir sanal asistana devretmeyi düşünebilirsiniz.
Hangi içerik türlerinin işe yarayıp yaramadığını anlamak için, ne kadar popüler olduklarını ölçmek en iyisidir. Bunu beğeniler, yorumlar ve takipler gibi kitle katılımını basit bir elektronik tabloya kaydederek veya Hootsuite gibi daha gelişmiş yazılımlar kullanarak yapabilirsiniz.
Sonuç
Bu soruları yanıtlayarak ve "Hangi Sosyal Medya platformu?" yazımıza göz atarak akış şeması, iş hedeflerinizi destekleyen ve hedef kitlenizle iletişim kuran bir sosyal medya stratejisi oluşturabilirsiniz.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler