Sosyal Medyaya Başlarken

Sosyal Medyaya Başlarken

Bir işletme sahibi için sosyal medya, yeni müşterilere ulaşmak ve bağlılık yaratmak için güçlü bir araç olabilir. Bununla birlikte, bu kadar çok sosyal platform, taktik ve sürekli değişen trendlerle, nereden başlayacağınızı bilmek de zor olabilir. Bu yüzden net bir plana sahip olmak en iyisidir. Bu makalede, sosyal medya stratejinizi oluşturacağınız ve sizin için en anlamlı içerik türünü nasıl seçeceğiniz konusunda küçük işletmelere yönelik tavsiyelerimizi bulacaksınız. Bazı önemli sorular sorarak başlayalım:

 

1. İş hedefleriniz neler?

Sosyal medyaya girmeden önce, neyi başarmak istediğinizi bilmek önemlidir. Satışlarınızı artırmak, yaptığınız işi duyurmak ya da sektörünüzde bir düşünce lideri olarak konumlanmak gibi. Genel iş hedeflerinizi bilmek, iş amaçlarınıza uygun bir sosyal medya stratejisi oluşturmanızı sağlayacaktır.

 

İş hedeflerinin diğer örnekleri:

  • Potansiyel müşteriler oluşturun
  • Yeni pazarlara açılın
  • Müşteri hizmetlerini iyileştirin
  • Web sitesi trafiğini artırın

Sosyal medyanın tüm bu hedeflere ulaşmanıza sihirli bir şekilde yardımcı olamayacağını bilmek önemlidir. Çoğu işletme yukarıdaki hedeflerden birkaç tanesini seçer ve bunlara nasıl ulaşabileceğini belirleyen bir strateji geliştirir.

 

2. Hedef kitleniz kimler?

Hedef kitlenize etkili bir şekilde ulaşmak için kim olduklarını bilmeniz gerekir. Bu görev hafife alınmamalıdır – işletmenizin sunduğu şeylere gerçekten ilgi duyan veya ihtiyacı olan insanlara ulaşmanın güçlü bir yoludur. Bu yüzden bu görevi atlamayın. Biraz daha soru sormaya devam edelim:

 

Hedef kitle ve demografik özellikler

  • Hedef kitleniz işletmeler mi yoksa bireyler mi?
  • Hedef kitleniz erkeklerden mi yoksa kadınlardan mı oluşuyor?
  • Hedef kitlenizin yaş grubu nedir?
  • Satın alma kararını hedef kitleniz mi veriyor yoksa başkası mı?
  • Ortalama hane gelirleri nedir?

 

İlgi alanları ve eksik noktaları nelerdir?

En başarılı işletmeler hedef kitlelerini o kadar iyi tanırlar ki, müşterilerinin ilgi alanlarını ve ‘sorun noktalarını’ anlamak için kendilerini kaptırırlar. Bu araştırma online anketler, odak grupları ve diğer pazar araştırması yöntemleri ile yapılabilir.

 

Hedef kitleniz hangi sosyal medya platformlarını sık kullanıyor mu?

İşletmenizin türüne göre hedef kitlenizin en çok hangi sosyal medya platformlarını kullandığını belirlemek önemlidir. Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube ve Pinterest gibi popüler platformlar bulunmaktadır ve eğer işletmeden işletmeye (B2B) bir şirket iseniz, LinkedIn sizin için öncelikli olabilir. Aynı şekilde, işletmeden tüketiciye (B2C) bir şirket iseniz, Facebook, Twitter, TikTok ve Instagram size yararlı olabilir.

 

3. Ne tür içerik üretmelisiniz?

Hedeflerinizi ve hedef kitlenizi öğrendikten sonra, ne tür içerik oluşturacağınıza karar vermenin zamanı geldi. İşte bazı içerik fikirleri:

  • LinkedIn'de paylaşılan blog gönderileri aracılığıyla sektör haberlerini ve düşünce liderliği makalelerini paylaşmaya odaklanın.
  • Infografik ve videolar gibi görsel içerikler oluşturun ve TikTok veya LinkedIn'de paylaşın.
  • Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi Instagram veya Pinterest'teki resim ve videolarla sergileyin.
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri isteyin - müşterileriniz ürünlerinizle ilgili incelemeleri, videoları veya resimleri Instagram, TikTok veya Facebook'ta paylaşıyorlar mı?
  • Instagram, TikTok veya Facebook'taki ürünlerinizi nasıl oluşturduğunuz dahil olmak üzere perde arkası içerikleri paylaşın.
  • Instagram veya Facebook'ta "Hikayeler" oluşturun - bunlar 24 saat sonra kaybolan videolar veya resimlerdir.
  • Canlı akış içeriği - izleyicilerinizi ilgilendiren konular hakkında TikTok, Instagram veya Facebook'ta canlı yayınlanan sohbetler.
  • Reklam veya ücretli tanıtım yapmayı düşündünüz mü?

 

Önemli: Sosyal medyanın tamamen iki yönlü olduğunu unutmayın. Tek yönlü bir yayın değildir.

 

Hedeflerinizle ve bağlanmak istediğiniz kitlelerle uyumlu hissettiren içerik türlerini seçin. Önemli olan, farklı içerik türlerini denemek ve kitlenizde neyin yankı uyandırdığını görmek.

 

4. Sosyal medya için zamanınız/kaynaklarınız var mı?

Sosyal medya zaman alıcı olabilir, bu yüzden onu etkili bir şekilde yönetip yönetemeyeceğinizi değerlendirmek önemlidir. Ekibinizde uygun biri yoksa, haftada birkaç saatliğine bir sanal asistana devretmeyi düşünebilirsiniz.

 

5. Sosyal medya çabalarınızın başarısını ölçmek için bir sisteminiz var mı?

Hangi içerik türlerinin işe yarayıp yaramadığını anlamak için, ne kadar popüler olduklarını ölçmek en iyisidir. Bunu beğeniler, yorumlar ve takipler gibi kitle katılımını basit bir elektronik tabloya kaydederek veya Hootsuite gibi daha gelişmiş yazılımlar kullanarak yapabilirsiniz.

 

Sonuç

Bu soruları yanıtlayarak ve "Hangi Sosyal Medya platformu?" yazımıza göz atarak akış şeması, iş hedeflerinizi destekleyen ve hedef kitlenizle iletişim kuran bir sosyal medya stratejisi oluşturabilirsiniz.

Sosyal medya stratejiniz de dahil olmak üzere işletmeniz için dijitali yönetme konusunda tavsiyeye ihtiyacınız varsa, neden V-Hub Dijital Danışmanlarımız ile iletişime geçebilirsiniz.