Çevrimiçi satışlarınızı en üst düzeye çıkarmanın yolu

Çevrimiçi satışlarınızı en üst düzeye çıkarmanın yolu

Çevrimiçi işletmenizi sonraki seviyeye çıkarın

Özellikle daha önce satışlarınızın çoğunu bir mağaza veya benzeri bir konum üzerinden gerçekleştirdiyseniz web siteniz muhtemelen pandemi boyunca işinizi sürdürmenizde inanılmaz derecede faydalı oldu.

 

Böylece, aylarca hayatta kaldıktan sonra dijital varlığınızın farklı yönlerine aşina oldunuz ve belki de artık sadece hayatta kalmayı bırakmanın ve gelişme zamanının geldiğini düşünüyorsunuz.

 

Öyleyse çevrimiçi kanallara ve satışlarınızı en üst düzeye çıkarmak için sahnenin arkasındaki süreçlere yeniden odaklanma zamanı geldi demektir. Başlamanız için birkaç ipucu sunuyoruz.

 

  1. Çevrimiçi satışları artırmaya yardım edecek web sitesi ipuçları

Yeni araçlar ve teknolojiler aramaya başlamadan, ilk önce web sitenizin e-ticaret potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için tasarlandığından emin olmanız önemlidir. Ufak değişikliklerin nasıl büyük bir fark yaratabildiğini görmek sizi şaşırtabilir:

  1. Web sitenizin çalışma saatlerinizi, adresinizi ve iletişim bilgilerinizi açıkça gösterdiğinden emin olun.
  2. Tekliflerinizi sayfanın üst bölümünde açık biçimde kategorilere ayırın.
  3. Açık ve ayrıntılı bir gezinme menüsü oluşturun.
  4. Hizmetinizi rakiplerinizden ayıran özelliği belirtmekten çekinmeyin.
  5. Mutlu müşterilerin tanıklıklarını ekleyin.
  6. Sayfanızı daha dinamik yapmak için görüntüler yerine GIF'ler kullanın.
  7. Site boyunca olumlu ve teşvik edici bir tonu koruyun.
  8. Web sitenizin güvenli olduğuna dair kanıt sunun.
  9. Bütün iptal, geri ödeme ve teslimat politikalarınızı açıkça sergileyin.
  10. Müşterilerinize ödeme sürecindeki adımları açık açık belirtin.

 

Müşteri güvenini kazanmanıza yardım edecek, müşteri yorumları gibi başka şeyler de mevcuttur.

Bundan sonra web sitenizin arama motorları için optimize edildiğinden ve reklamlarınızın sitenize trafik getirdiğinden emin olmalısınız. Bu dijital pazarlama uygulamalarını, Gürültüye rağmen sesini duyurmak  blog yazımızda ayrıntılı olarak ele alıyoruz.

Temel işleri hallettikten sonra süreçlerinizi iyileştirmek ve satışları artırmak için biraz daha gelişmiş yöntemlere bakma vakti gelmiştir. Bunlardan biri, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımına yatırım yapmaktır.

 

  1. Kişiselleştirme ve çapraz satış fırsatları için bulut teknolojisi kullanmak

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımı, alışveriş alışkanlıkları ve davranışlarını inceleyerek, kalıplar bularak ve henüz kendileri bile fark etmeden hangi bilgi veya çözümlere ihtiyaçları olabileceğini tahmin ederek müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olur.

 

Bu seviyede bir kişiselleştirme, her modern çevrimiçi işletmenin hedefidir, çünkü müşteriler hedef odaklı çözümler ve seçenekler sunulduğunda olumlu yanıt verir. CRM yazılımıyla bütün bunlara erişebilirsiniz: Müşteri verilerinizin hepsi güvenli biçimde bulutta kaydedildikten sonra yazılım, geçmiş faaliyetlere dayalı olarak bireysel kalıpları sezgisel olarak düzenleyip ortaya çıkarabilir. Ama unutmayın, müşterilerinizin bilgilerini kaydederken mutlaka veri koruma kanunlarına uymalısınız.

 

CRM'nin diğer bir faydası da müşterilerinizi ne kadar iyi anlarsanız onlara başka ürünlerle daha iyi çapraz satış yapma fırsatı sunmasıdır. Çapraz satış, çevrimiçi satışlarınızı artırmanın etkili bir yöntemidir çünkü yeni bir müşteriye göre (%5-20) mevcut müşterilerin sizden alışveriş yapmaları %60-70 daha olasıdır. CRM yazılımı kullanarak çapraz satış tekliflerini müşterilerinizin arzularına mümkün olduğunca uygun hale getirebilirsiniz.

 

Bu şekilde bizzat yönlendirmek zorunda kalmadığınız ve inanılmaz derecede hedef odaklı bir dijital pazarlama hizmeti sağlayarak sizin ve çalışanlarınızın zamanı, kaynakları ve yaratıcı enerjisinden tasarruf edersiniz. Popüler CRM yazılım platformları arasında Salesforce, HubSpot ve Zoho bulunur. Her birinin olumlu ve olumsuz yönleri vardır ancak çoğu size ücretsiz bir deneme süresi (ve başlangıç aracı Taimer ücretsizdir) sunar, bu yüzden ihtiyaçlarınıza en uygun olanın hangisi olduğunu bulmak için denemeler yapın.

 

Bu araçlarla çevrimiçi satış performansınızı en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

 

Doğrudan rehberlik almak için teknolojinin dijital kanallarınızın optimizasyonuna nasıl yardımcı olduğu konusunda danışmanlarımızdan biriyle görüşün .

23 Nov 2022