Bu 3 ipucu ile işletmenizin sosyal medyayı akıllı hale getirmesine yardımcı olun

Bu 3 ipucu ile işletmenizin sosyal medyayı akıllı hale getirmesine yardımcı olun

İşletmenizin sosyal medyada reklamını yapmak için 3 ipucu

 

Sosyal medya, 4.62 milyar kullanıcıya ulaştı ve kullanıcı sayısı artmaya devam ediyor.

Yani, işletmenizin reklamını bu alanda yapabilseniz, daha fazla satış elde edersiniz... değil mi? Keşke o kadar basit olsaydı.

 

Kullanıcılar hızla artıyor olabilir, ancak bu sosyal medyada başarılı olmayı kolaylaştırmıyor. Peki, nasıl kalabalığın arasından sıyrılır ve doğru insanları etkilersiniz?

 

Başarılı olmanızı sağlayacak ipuclarını okuyun,

 

1: Başarı planlamadan gelir

 

Her şeyden önce, kapsamlı bir eylem planı oluşturmalı ve sosyal medyayı nasıl kullanmak istediğinize karar vermelisiniz. Aktif olarak satış yapmak mı istiyorsunuz? Belki sadece reklam vermek istiyorsunuz? Ya da belki de insanları işiniz hakkında konuşturmak istiyorsunuz? Hangi yaklaşımla başlamak istediğinizi seçmeli, ardından o yolda devam etmelisiniz

 

Tercih ettiğiniz sosyal medya platformlarını seçmeye gelince, araştırma çok önemlidir. Hedef kitlenizi anlamaya çalışabilirsiniz - ilgi alanları nelerdir? En çok hangi platformlarda aktifler? Seçtiğiniz platformlarda hesap oluşturarak işletmenizi farkedecekleri şekilde hazırlanmalısınız

2: İçeriğin gücü

 

Sosyal medyada doğru noktalarda trendlere uyum sağlar ve bunların çevresinde doğru içerik oluşturursanız hedef kitleniz sizi kolayca hatırlar.

 

Ayrıca, içeriğinizin seçtiğiniz sosyal medya platformuna/platformlarına uygun olduğundan emin olmanız gerekir. Bu, resimlerin ve videoların her platform için doğru boyutta olduğundan, beraberindeki içeriğin yeterli uzunlukta olduğundan ve daha fazla kişiye ulaşmak için ilgili hashtag'leri kullandığınızdan emin olmanız anlamına gelir. Her mecranın yönergelerine uymak, mecranın olabildiğince iyi olduğundan emin olmanıza yardımcı olacaktır.

 

Ve unutmayın, kullanıcıların %46'sı içeriklerinizi telefonları üzerinden okuyacak, dolayısıyla paylaşımlarızın mobil uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Hızlı ve kolay bir şekilde markalı içerik oluşturabileceğiniz, mobil uyumlu hale getirebileceğiniz, yeniden boyutlandırabileceğiniz ve daha fazlasını yapabileceğiniz kullanışlı ücretsiz araçları araştırabilirsiniz.

 

3: Gözlemleyin, analiz edin, ve tekrarlayın 

 

Bu aşamada neyin işe yarayıp neyin yaramadığını gözden geçirmelisiniz. Şunları sorabilirsiniz,

 

  • Kitlenizin çevrimiçi olarak en aktif olduğu bir gün/saat var mı? Öyleyse, bir sonraki içeriğinizi aynı saatte/günde yayınlamayı deneyebilirsiniz.
  • Sürekli olarak ilgilendikleri bir gönderi türü var mı? Ya da çok az veya hiç etkileşim almayanlar var mı? Yaklaşımınızı yeniden düşünmenin zamanı gelmiş olabilir.
  • Özellikle bir mecra veya gönderi türü başarılı mı? Belki ivmeyi sürdürebilir ve bir miktar ücretli harcama yapabilirsiniz. Bu, popüler bir gönderinin daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlamak için biraz bütçe harcamak anlamına gelir.

 

Beğenilere, yorumlara ve paylaşımlara bakmanın yanı sıra, her mecranın ücretsiz analiz aracı aracılığıyla analiz raporları alabilirsiniz. Ayrıca, raporlama gereksinimlerinize uyacak şekilde piyasada bulunan tüm araçlardan yararlanabilirsiniz. Analizleriniz sonucu, bir stratejinin çalışmadığını fark ederseniz yaklaşımınızı değiştirebilir ve istediğiniz sonuçları elde edene kadar bir kaç kere stratejinizi gözden geçirebilirsiniz.


4: Sonuca ulaşmak için zaman tanıyın

 

Farklı sosyal medya platformlarını kullanırken bu platformların kültürü, normlarını öğrenmeli ve yeni mecraya alışmalısınız. Anahtar, planlama, optimize etme ve ölçmedir, böylece her zaman gelişirsiniz ve daha önce yaptığınız hataları tekrarlamazsınız.

 

Ve son olarak, mevcut ve potansiyel müşterilerle yaratıcı, daha gündelik etkileşim fırsatlarını da dikkatinizden kaçırmayın

Sosyal medyanın sunduğu daha fazlasını keşfetmeye hazır mısınız? Ya da belki bir iş uzmanından kişiselleştirilmiş rehberlik istersiniz? V-Hub Dijital Danışmanlarımız size yardımcı olmaya hazır.
14 Şubat 2022