Yeni bir dünya, yeni bir vizyon

Yeni bir dünya, yeni bir vizyon

2020 yılı birçok kişi için yıkıcı bir yıl oldu. Ama yıkım, olumlu değişimin yolunu açacak bir güç olabilir. Hepimizin hemfikir olabileceği bir şey varsa o da dünyanın son 12 ayda gerçekten de değiştiğidir.

 

Şimdi işletmenizin de değişme vakti geldi.

 

Ama ürünlerinizi veya çalışma biçimlerinizi hızla yeniden kurgulamaya başlamak çekici görünse bile acele etmemeniz gerekir. Çünkü işletmenizin geleceği için doğru adımları planlamak, bu zorlu zamanlardan daha güçlü çıkarak yeni dünyaya daha hazır olmanın anahtarı olacaktır.

 

Krizin işletmenizi şimdiye kadar nasıl etkilediğinden bağımsız olarak bu fırsattan yararlanıp bir adım geri gitmek ve nerede olduğunuzu, nereye gittiğinizi ve nerede olmak istediğinizi düşünmek önemlidir.

 

Bu yüzden bu yazıda başarıya doğru koşmanızı garantileyecek güçlü, güncellenmiş bir gelecek vizyonu için dikkate alınıp yeniden değerlendirilecek dört alanı ele alıyoruz.

 

  1. Misyon beyanınızı uyarlama: Bu, işletmenizin varlık amacını belirten belge olduğu için mevcut hedeflerinizin hâlâ geçerli olduğundan emin olmak amacıyla bu belgeyi tekrar incelemeniz gerekir. Sadece bir iki satır bile olsa beyanın amaca uygun olduğundan ve ses tonunun günümüzde müşterilerin işletmenizi görmelerini istediğiniz biçimi yansıttığından emin olun. Bu nedenle, işletmenizin ne olmasını istediğinize ve müşterilerinizi de düşünerek bunu nasıl söylemek istediğinize karar verin.

 

  1. Rakipleri daha az, müşterileri daha çok düşünün: Rakiplerinizin neler yaptığının farkında olmak önemli olsa da müşterilerinizin ne yaptığına ve ne istediğine odaklanmak çok daha önemlidir. Bu kriz onlarla ilişkinizi nasıl etkiledi ve hayatlarını kolaylaştırmaya yardım etmek için ne yapabilirsiniz? Çünkü şu anda ekonomi karmaşık görünüyor olsa da Jeff Bezos'un dediği gibi: "Müşteri odaklı bir kültürünüz varsa bu kültür birçok hastalığı iyileştirir."

 

  1. Esnekliğinizi koruyun: Mevcut durum nedeniyle birçok işletme evden çalışma girişimlerini benimsemek zorunda kalsa da bu durum hızla "yeni normali" temsil etmeye başladı. Bu yüzden, COVID öncesi çalışma alışkanlıklarına dönmeye odaklanmak yerine bu yeni durumun işletmenize ne gibi faydalar sağladığını araştırın. Örneğin, bunlar, yetenek havuzunuzu çok daha uzaktan insanları istihdam edebilecek biçimde genişletmek, müşterilere farklı biçimde hizmet etmek veya sadece emlaktan tasarruf etmek olabilir. Bütün bunlar işletmenizin genel yönünü ve müşterilerinizle ilişki biçiminizi etkiler.

 

  1. Uzun ve kısa vadeli hedefler oluşturun: Karşı karşıya kaldığımız ve muhtemelen kalmaya devam edeceğimiz bütün belirsizliklere rağmen hedef ihtiyacı ortadan kalkmaz. Bugün yaptığınız bütün değişiklikler daha güçlü bir yarını inşa etmelidir. Başarıyı ölçebilmeniz için elde edilebilecek kısa vadeli hedefler belirleyin. Bunları Spesifik, Ölçülebilir, Başarılabilir, İlgili ve Zamana Bağlı (SMART) yapmaya çalışın. Hepimiz bir gecede küresel olmak isteriz ama SMART hedefler koyarsanız bu hedeflerin, sizi yolunuzda tutma ve hem sizin hem ekibinizin motivasyonunu düşürmeden düzenli kazanımlar sağlama olasılığı daha fazladır. Fakat en önemlisi, bu hedeflerin uzun vadeli başarı vizyonunuzla uyumlu olmasını da sağlayın.

 

Yukarıdaki konulardan herhangi biriyle ilgili bir destek almak veya sadece işletmenizin hedeflediği yönü yeniden doğrulamak isterseniz V-hub:Dijital Danışmaın temsilcilerimizden biriyle buradan iletişime geçin.

23 Nov 2022