Günümüzde hepimiz anında memnun olmanın peşindeyiz. Cevapları ve hizmeti hemen almayı bekliyoruz. Gecikmelere sabrımız yok. Ve bu taleplere siz yetişemezseniz, müşterileriniz yetişebilecek birini bulacaktır.
Bu yazıda, sohbet robotları, CRM sistemleri ve çok kanallı destek gibi iş iletişimi teknolojilerinin daha iyi müşteri bağlantıları kurmanıza ve hem memnuniyeti hem de sadakati artırmanıza nasıl yardımcı olabileceği açıklanıyor.
Müşterilerin 3'te 1'inin yaşadığı tek bir kötü deneyimden sonra çekip gittiği bir zamanda, iletişim konusunda yetersiz kalmayı göze alamazsınız. Teknoloji zaman kazandırabilir, maliyetleri düşürebilir ve ekibinizin hayatını kolaylaştırırken müşteri beklentilerini karşıladığınızdan emin olmanızı sağlayabilir.
Sağlayabileceği faydalar şunlardır:
Otomasyon, tekrar eden görevlerin üstesinden gelir ve ekibinizin daha zorlu sorunlara veya gerçekten önemli olan daha yüksek değerli işlere odaklanmasını sağlar.
İşiniz büyüdükçe müşteri talebi de artar. İletişim teknolojisi sizinle birlikte büyür, böylece kitleniz ne kadar büyürse büyüsün mükemmel hizmet sunmaya devam edersiniz.
Uzaktan veya hibrit çalışma uyumlu teknoloji, ekibinizin talepleri ofiste, evde veya hareket halindeyken her yerden ele alabileceği anlamına gelir.
Kötü haber hızlı yayılır, özellikle de internette. Araçlar sosyal medyayı 7/24 izleyebilir, böylece herhangi bir olumsuz geri bildirimi viral hale gelmeden önce ele alabilirsiniz.
Yerleşik analizler, yanıt sürelerini izlemenize, eğilimleri belirlemenize ve stratejinizi değiştirmenize olanak tanır.
İş iletişimi çözümleri genellikle hassas müşteri verilerini korumak ve veri koruma düzenlemelerinin doğru tarafında kalmanıza yardımcı olmak için şifreleme gibi yerleşik güvenliğe sahiptir.
Nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Sohbet robotları, CRM sistemleri ve çok kanallı destek bu kapsamdaki ideal çözümlerdir. Bunlar birlikte, müşteri ilişkilerinizi daha hızlı, daha akıllı ve daha etkili hale getirecek şekilde dönüştürebilir.
Sohbet robotları, ekibiniz çevrimdışı olduğunda SSS'leri ele alan, sorunları gideren ve rutin sorular için 7/24 destek sağlayan yapay zeka destekli asistanlardır. Kolayca ölçeklenebilir, aynı anda birden fazla sorguyu yönetebilir ve sipariş güncellemeleri, randevu planlama, şifre sıfırlama ve kullanıcılara formlar aracılığıyla rehberlik etme gibi görevlerin üstesinden gelebilirler; tüm bunlar müşteri sorgularını ele alma süresini ortalama %77 oranında azaltır. Ancak işler daha karmaşıklaşırsa, bunları sorunsuz bir şekilde ekibinize devredebilirler.
HubSpot, Salesforce veya ZenDeskgibi CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemleri, e-postalar, notlar, satın alma geçmişi gibi her şeyi tek bir merkezi müşteri merkezinde toplar. Ekibinizin yanıtları kişiselleştirmesini ve ayrıntıları aramadan her müşteri iletişimini takip etmesini kolaylaştırır. Ayrıca müşterileri hedefli kampanyalar için gruplayabilir, takipleri otomatikleştirebilir ve bir süredir sessiz kalanlarla yeniden etkileşime geçebilirsiniz.
İşin artısı da var: Müşteri bağlılığında %27 artış.
Çok kanallı destek, müşterilerinizle e-posta, sosyal medya, canlı sohbet veya telefon gibi çeşitli platformlarda bağlantı kurmanıza olanak tanıyarak her seferinde tutarlı hizmet sunmanızı sağlar. SSS'leri yanıtlamak gibi belirli rutin görevleri yerine getiren sohbet robotlarının aksine, çok kanallı destek iletişim kanallarınızı birleştirerek ekibinize müşteri yolculuğunun tam bir görünümünü sunar. Platformlarınızdaki etkileşimleri yakalar ve bunları tek bir zaman çizelgesi ve profilde birleştirerek müşterilerin tercihlerini ve sorunlu noktalarını gerçek zamanlı olarak kolayca izlemenize yardımcı olur.Çok kanallı müşterilerin %30'unun daha fazla harcama yapma eğiliminde olduğu düşünüldüğünde, bu çabaya değer.
Teknoloji, işleri hızlandırmaktan daha fazlasıdır. Bu, müşterilerinizin aklından çıkmayacak anlar yaratmak, güven oluşturmak ve geri gelmelerini sağlamakla ilgilidir.
Teknoloji, müşterilerinizle onların koşullarına göre etkileşim kurmanızı sağlar. İster kişiselleştirilmiş bir mesaj ister düşünceli bir takip olsun, bu onlara sadece bir sayı olmadıklarını gösterir ve her etkileşimi anlamlı hale getirir.
SSS ve otomatik yanıtlar gibi self servis seçenekleri, müşterilerin basit sorunları kendilerine uygun olan zamanda çözmelerini sağlar. Hızlı, kolay ve kullanışlıdır.
Doğru araçlarla, müşteri ihtiyaçlarını veya potansiyel sorunları onlar daha farkına varmadan tespit edebilirsiniz. Hatırlatmalar göndermek, hızlı bir çözüm sunmak veya geri bildirimleri erkenden ele almak, işinizin başında olduğunuzu gösterir ve bu da ciddi bir sadakat oluşturur.
Otomasyon temel işleri halletmek için harikadır, ancak aynı zamanda ekibinize en iyi yaptıkları şeye odaklanmaları için daha fazla zaman verir; en çok ihtiyaç duyulduğunda gerçek, insan tarafından destek sağlanmasına olanak tanır. Bu, verimlilik ve özenin mükemmel karışımını sunar.
İletişim araçlarından elde ettiğiniz bilgiler, müşterilerinizin nelerden hoşlandığı ve nerede hayal kırıklığına uğradıkları hakkında size çok şey söyleyebilir. Bunlara göre hareket ettiğinizde, her zaman daha iyisini yapmaya çalıştığınızı gösterirsiniz; bu da müşterilerin fark edeceği bir şeydir.
Sohbet robotları, CRM sistemleri ve çok kanallı destek gibi araçları kullanmak ekibinizin hayatını kolaylaştırır ve müşterilerinize öncelikli olduklarını hissettirir.
Daha fazla ipucu için, daha iyi müşteri deneyimi sağlayan teknoloji çözümlerimize göz atın veya birleşik iletişimin işletmenize nasıl fayda sağlayabileceğini öğrenin
Müşteri iletişiminizi dönüştürmeye hazır mısınız? Uzman V-Hub Dijital Danışmanlarımızla görüşün.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler