İster caddenin karşısında ister dünyanın öbür ucunda olsunlar, müşterileriniz yardıma ihtiyaç duyduklarında hızlı yanıt beklerler. Size ulaşamazlarsa, yollarına başkalarıyla devam ederler.
VoIP, bulut çözümleri, yedekleme teknolojileri ve gerçek zamanlı araçlar gibi güvenilir iletişim çözümleri iletişim kesintilerini önleyebilir, daha hızlı yanıt vermenize ve güvenilir kalmanıza yardımcı olabilir.
İşte müşterilerinizi mutlu ve işletmenizi rekabette önde tutmanın yolları.
Güvenilir iletişim iyi bir altyapı ile başlar. Eski sistemlerin veya elektrik kesintilerinin neden olduğu iletişim kesintileri müşterileri hayal kırıklığına uğratır ve satışları olumsuz etkiler. Her şeyin sorunsuz çalışmasını sağlamak için güvenilir bir telefon sistemine ihtiyacınız vardır. İşte düşünmeye değer birkaç seçenek.
İnternet Protokolü Üzerinden Ses (Voice over Internet Protocol -VoIP) sistemleri size esneklik ve güvenilirlik sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi, aramalar internet üzerinden gelir ve kristal netliğinde ses, daha iyi güvenlik ve her yerden çalışma özgürlüğü sağlanır. Çağrı yönlendirme ve sesli postadan e-postaya çevirme gibi ekstra özellikler de iletişime destek olur ve genellikle geleneksel sistemlerden daha ucuzdur.
Bulut platformları ekibinizin aramalara ve mesajlara erişmesini sağlarken müşterilerinizin bilgilerinin her zaman güvende kalmasını sağlar.
Ayrıca geleneksel sistemlerin aksine bulut tabanlı çözümler fiziksel altyapıya bağlı değildir, yani acil durumlarda bile her zaman bağlantıda olursunuz. Teknoloji ile müşteri iletişimini geliştirmenin yolları hakkında diğer ayrıntıları burada bulabilirsiniz.
En güvenilir sistemler bile bazen arızalanabilir. Bu yüzden yedek iletişim sistemleri çok önemli bir güvenlik unsurudur. Bir şeyler ters gitse bile, bu sorun müşterilerinize yansımaz.
Ana iletişim sisteminiz çökerse, yük devretme otomatik olarak hızlı bir şekilde ikincil bir seçeneğe (başka bir internet sağlayıcısı gibi) geçer, böylece hizmetiniz kesintiye uğramaz.
Yedekli bir ağ, arka planda sessizce ana sisteminizi yansıtır ve herhangi bir şey ters giderse hizmeti devralmaya hazırdır. Verileriniz için açık kalan birden fazla yol sayesinde, bağlantıda kalmanızı ve müşteri desteğine devam etmenizi sağlar.
Hangi sisteme sahip olursanız olun, bundan en iyi şekilde yararlandığınızdan emin olun. Müşteri desteği söz konusu olduğunda riskler yüksektir. Cevapsız kalan tek bir arama veya geciken bir yanıt, sadık bir müşteri ile kaybedilen bir müşteri arasındaki fark olabilir.
Alışveriş yapanların %73'ü müşteri deneyiminin satın alma kararlarını etkilediğini söylediği düşünüldüğünde, 7/24 ulaşılabilirlik bir zorunluluktur.
Küresel işletmeler için bu zorluk daha da büyüktür. Farklı zaman dilimleri çalışma saatlerine bakmaz, aynı şekilde cevap arayan müşteriler için de sizin çalışma saatleriniz önemli değildir. Günün her saati, gece gündüz destek sunmak sorunları hızlı bir şekilde çözmenizi sağlar, bu da insanların hatırlayacağı bir deneyim yaratır ve size çok önemli bir avantaj sağlar.
Güvenilirlik, mükemmel müşteri iletişimi söz konusu olduğunda cevabın yalnızca bir parçasıdır. Artık her zaman açık ve çalışır haldeyiz, istediğimizi istediğimiz zaman almaya alıştık. Canlı sohbet, mesajlaşma uygulamaları ve müşteri portalları gibi gerçek zamanlı iletişim araçları, ekibinizin stres düzeyini artırmadan artan beklentileri karşılamanızı kolaylaştırır.
Basit sorulara hızlı, gerçek zamanlı yanıtlar için mükemmel olan canlı sohbet, bekleme sürelerini kısaltır, müşterilerin ilgisini çeker ve sohbet robotlarıyla eşleştirirseniz 7/24 destek sunar. Çözümü kolay soruları ele alarak ekibinizin daha değerli işlere odaklanmasını da sağlar.
Canlı sohbet hızlı ve yerinde sorun çözmek için ideal olsa da, mesajlaşma uygulamaları esneklik sunar ve günümüzün mobil öncelikli müşterilerine hitap eder. WhatsApp ve Facebook Messenger gibi araçlar, ekibinizin bildiği ve kullandığı platformlardan müşterilere ulaşmanızı kolaylaştırır ve 'eşzamanlı olmayan iletişimi' mümkün kılar; meşgul müşterilerin iletişime geçmesine, gerektiğinde ara verip konuşmaya daha sonra devam etmesine olanak sağlar.
Self-servis portalları her iki tarafa da kazandırır. SSS'ler, sorun giderme kılavuzları ve sipariş takibi gibi önemli bilgiler tek bir yerde toplandığında, insanlar kendi cevaplarını bulabilirler. Bu, müşterilere istedikleri rahatlığı ve kontrolü sağlar ve ekibinizin yükünü hafifletir.
İster müşteri portalınıza dahil olsun ister ona bağlantılı olsun, bir müşteri forumu oluşturmak insanların ipuçlarını paylaşmasına, soruları yanıtlamasına ve diğerleriyle bağlantı kurmasına olanak tanırken gerçek bir marka topluluğu duygusu yaratabilir.
Teknoloji açısından geri kalmış olsalar da, neredeyse anında gönderim ve yüksek açılma oranları sayesinde hızlı güncellemeler, hatırlatıcılar veya onaylar göndermek için iyi bir yol sunarlar.
Güvenilir müşteri iletişimi, müşterilerin geri gelmesini sağlayan bir deneyim yaratmakla ilgilidir. Daha hızlı, daha akıllı ve iş birliğine dayalı destek için iletişim sistemlerini, arızaya karşı güvenli yedeklemeleri ve gerçek zamanlı araçları bir araya getirerek işletmenizi bir adım önde tutabilirsiniz.
Sorularınız varsa ya da özel iletişim tavsiyeleri almak isterseniz V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle sohbet edebilirsiniz.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler