Sosyal medyayla daha fazla müşteri çekmenin yolları

Sosyal medyayla daha fazla müşteri çekmenin yolları

Sosyal medya, pazarlama karmasının neredeyse yirmi yıldır önemli bir parçası oldu, ama pandemi onu her zamankinden daha önemli bir konuma taşıdı. Ne kadar önemli olduğunu görmek için LinkedIn gibi platformlarda medya harcamalarındaki artışa bakmanız yeterli.

 

Mikro servis mimarisi ile etkin yönetim sağlarken,aynı zamanda teknik maliyetlerden de tasarruf etmek için container ağ mimarisi çözümüyle tanışın!

Son teknolojiye sahip Vodafone Veri Merkezlerindeki bulut depolama alanlarına iş yüklerinizi taşıyın, esnek, ölçeklendirilebilir altyapıyı uygun ödeme modelleriyle kullanın.

 

Ancak bu her zaman parayı veren düdüğü çalar anlamına gelmez; birkaç basit en iyi uygulamayı izleyerek bütün platformlarda harika sonuçlar elde edebilirsiniz.

 

İster yeni platformlar araştırın ister mevcut şirket sayfanızı bir sonraki seviyeye çıkarmaya çalışın, dikkate almanız gereken dört konu vardır.

 

  1. Görünür ve ulaşılabilir olmakla işe başlayın

Düzenli aralıklarla paylaşım yapmak, işletmenizin görülmesini sağlamanın önemli bir parçasıdır. Sıklığı sosyal platformlara göre değişir, ama çoğu kuruluşun hedefi haftada ortalama 3-5 kere paylaşım yapmaktır. Bu da, haber akışını bombardımana uğratmadan müşterinizin aklında ilk sıralarda kalmanızı sağlar.

 

Her platformun işletmeden işletmeye değişen en iyi paylaşım yapma zamanları vardır. Başlangıç noktası olarak global ölçekte ortalama en iyi paylaşım saatleri şöyledir:

 

Facebook: Çarşamba saat 11.00 ve 13.00-14.00 arası

Instagram: Çarşamba saat 11.00 ve Cuma saat 10.00-11.00 arası

Twitter: Çarşamba ve Cuma saat 9.00

LinkedIn: Çarşamba saat 8.00-10.00 arası ve öğlen, Perşembe saat 9.00 ve 13.00-14.00 arası ve Cuma saat 9.00

 

Zamanlamalarla denemeler yapın ve sizin ve hedef kitleniz için hangisinin uygun olduğunu görün. "Çalışma saatleri dışında" olarak bilinen zaman en hareketli saatler olabilir. Dolayısıyla Sprinklr, HootSuite ve Oktopost gibi araçlar içeriğinizi yayınlayacağınız zamanı planlamanıza, web sitenizdeki SSS veya sohbet botları ise bu saatlerde gelen soruları almanıza yardım edebilir.

 

  1. Bilgilendirici ve bağlantılı içerik oluşturup paylaşın

Hedef kitlenizin sizden haber almak istediği saati belirledikten sonra dikkate almanız gereken bir sonraki konu yayınlayacağınız içeriklerin türüdür. Burada anahtar unsur çeşitliliktir. Farklı içerik türleri farklı amaçlara göre iyi performans gösterir, bu yüzden "neden" sorusunu düşünün. Birkaç örnekle konuya göz atalım.

 

Farkındalığı artırmak

Sektör haberlerini paylaşın veya şirketinizin kültürü ve değerlerini bir açıklamayla sunun, sektöre özel konularda webiner'ler gerçekleştirin, satışlar gibi etkinlikleri, hatta ürünlerle ilgili kullanım kılavuzlarını tanıtın.

 

Müşterilerinize sürekli bilgilendirme sağlamak sosyal medyadaki katılım oranlarınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerinizin kendini dahil edilmiş ve gelecek konularla ilgili bilgilenmiş hissetmelerini sağlar. Sizi tanıdıklarını hissettikleri için işinize ve markanıza sadık kalmaları olasıdır.

 

Farkındalığı artıran içerik, markanızdan bahsedilmesini sağlayarak yeni müşterilerin ilgisini çekmeye de yardımcı olur.

 

Anlayışı artırmak

Kısa filmler ve infografikler, karmaşık verilerin dökümünü yapmanın veya bir süreci veya ürünü görsel olarak açıklamanın harika bir yoludur. Soru Cevap oturumları, vaka incelemeleri, blog yayınları ve duyurular yoluyla müşterilerin başarısına nasıl katkıda bulunduğunuza dair örnekleri paylaşmak, başkalarına da kendilerine nasıl yardım edebileceğinizi görmeleri için ilham verebilir.

 

İtibarı artırmak

Müşterileri daha fazla bilgi ve özel desteğe yönlendiren içerikler, onlara uygun bilgiler sağlamanın etkili bir aracı olarak hizmet eder. Müşterilerinizin hikayelerini paylaşın, özgün ve güvenilir olun ve 'kârın ötesinde amaç' konusunda kendi savunucunuz olun. Sosyal anlamda nasıl daha sorumlu olduğunuza veya olmayı planladığınıza dair içerik paylaşın ve takipçilerinizin fikrini sorun. Bu, müşterilere büyük bir güven verir ve işletme olarak sizi seçmelerinde önemli bir adımı oluşturur.
 

  1. Sohbet başlatın ve sohbetlere katılın

Müşterilerle sohbetlerin kimi harika fikirlere yol açabileceğini hepimiz biliyoruz. Sosyal medya ile Facebook veya Instagram hikayelerinde anketler gibi araçlar üzerinden onlara doğrudan soru sorma  gücüne sahipsiniz veya sadece insanlardan Twitter'da görüşlerini paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

 

İşletmeniz açısından ilgili olabilecek konulardaki sohbetlere katılmak da işletmenizin görünürlüğünü artırmanın bir parçasıdır. Bunu, "#eticaret" gibi ilgili bir etiket arayıp bularak ve tartışmalara katılarak yapabilirsiniz. Kimin sizinle aynı fikirde olacağını veya bakış açınızı seveceğini bilemezsiniz.

 

Illustration: Show a marketing employee using a tool to schedule 3 social posts for the week, on different days and at different times.

 

Illustration: Show likes and comments on a Facebook posts, and an Instagram poll where people can vote.

23 Nov 2022