İşletmeye Ait Cihazlar-Nelere dikkat edilmeli?

İşletmeye Ait Cihazlar-Nelere dikkat edilmeli?

Yeni uzaktan çalışma dünyasına uyum sağlama becerisi tüm işletmeler için gerekli oldu. Bu zorunlu dijital hızlı dönüşüm, daha fazla cihaza olan ihtiyacı artırdı ve bu, birçok işletmenin pandemi öncesinde hesaba katmadığı bir durum.

 

Şu anda çalışma alanınızın hızlı bir taramasını yapın ve kolayca ulaşılabilecek en az iki cihaz olup olmadığına dikkat edin. Kişisel kullanım için bir cep telefonuna, dizüstü bilgisayara veya tablete sahip olmak yaygındır, ancak çalışanlarınızdan iş için kişisel cihazlarını kullanmalarını isterseniz, çalışanlarınızdan isteksiz bir tavırla karşılaşabilirsiniz. Bazıları kişisel cihazlarını iş için kullanmaktan memnun olmayabilir ve diğerleri veri kullanımı, aşınma, yıpranma ve onarımlar için mali destek bekler. Bu yüzden işletmeye ait cihazlar birçok işveren tarafından çalışanlarına temin edilir.

 

Nerede çalışırsanız çalışın veya ne yaparsanız yapın, işyerinde size bir cihaz verilmesi her zaman iyi bir şey olarak görülür. Bir işveren olarak, işletmeye ait cihazlara yatırım yapmak, işinizi bağlı tutmanın etkili ve kullanışlı bir yolu olabilir, ancak kesinlikle dikkate alınması gereken çok şey var.

 

Ekibinize bir cihaz tedarik etmeye karar verirken, işletmenizin politikaları ve finansmanı için neyin en mantıklı olduğuna her zaman bakmanız gerekir.

 

İşletmeye ait cihazları kullanmanın faydaları:

 

Çalışan verimliliği

Ekibinize cep telefonu veya dizüstü bilgisayar gibi cihazlar vermek, mutlu ve üretken bir işgücü yaratmanıza yardımcı olabilir. Çalışanların üretkenliği, daha fazla esneklik, her yerden çalışabilme olanağı ve işlerini iyi yapmak için ihtiyaç duydukları tüm araçlara sahip olduklarına dair güvence sayesinde gelişebilir. İşletmeye ait herhangi bir cihazın, çalışan için bir avantajı olmalı ve işverenlerin, bunların doğru kullanımı ve bakımı için net politikalar belirlemesi gerekiyor. Örneğin, bir kullanım politikası, bu cihazları çalışanların ne için kullanabileceğini ve kullanamayacağını açıkça belirtir.

 

Veri gizliliği

İşletmeye ait bir cihazla, çalışanlarınız her yerden çalışabilir ve onlara esneklik ve özgürlük sağlayabilirsiniz. Bu gerçekten iyi bir şey! Ama aynı zamanda potansiyel sorunların dünyasını da açar.. Bir kafede veya havaalanında güvenli olmayan bir ağa bağlanırlarsa cihazınız risk altında olabilir. Ancak işletmeye ait bir cihazla, şirketinizin özel verilerini korumak için güvenlik duvarlarıve VPN'ler gibi cihazlara önceden yüklenmiş güvenlik yazılımlarına sahip olursanız bu sorunun da önün geçebilirsiniz..

 

Güvenlik

Küresel siber saldırılar 2022'de 2021'e göre %38 arttı. Bir veri ihlalinin sonuçları yıkıcı olabilir, bu nedenle güvenlik protokollerini takip etmek için bir şirket olarak yapmanız gerekenleri yaptığınızı bilmek anahtardır. İşletmeye ait bir cihaz, şirket bilgilerinizi olabildiğince güvende tutmak için gerekli tüm bilgisayar güvenlik yazılımlarıyla birlikte önceden yüklenmiş olarak gelebilir. Aynı şey kişisel cihazlar için söylenemez. Tüm çalışanlarınız BT uzmanı değildir. İşletmeye ait bir cihaz, güncellemeleri yönetmenize ve hızlı bir şekilde yüklemenize, yazılım sorunlarını gidermenize ve güvenlik protokollerine otomatik olarak yanıt vermenize olanak tanır.  Bir cihaz kaybolursa veya çalınırsa, o cihazı uzaktan kontrol edebilmeniz ve hassas herhangi bilgilerin yanlış ellere geçmesini engellemeniz için etkili bir yazılımın kurulu olduğundan emin olabilirsiniz.

 

Bütçeniz ne kadar?

Finansman cihazlarının sorumluluğu büyüktür. Başlamadan önce, hangi cihazlara ihtiyacınız olduğunu ve bunun bütçenizle nasıl uyumlu olduğunu görmek için kaç cihaza ihtiyacınız olduğunu bulmanız gerekir. İşletmeler ayrıca bir siber saldırının maliyetini hem finansal hem de itibar açısından dikkate almalıdır. Küreselolarak siber suçların maliyetinin 2025 yılına kadar 10 trilyon doların üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. İş sigortası poliçelerinin siber suç kapsamını içermediğini belirtmekte fayda var. İşletmenizi bilgisayar korsanlığı, kimlik avı ve veri ihlalleri gibi siber tehditlere karşı korumak için tamamen ayrı bir politikaya ihtiyacınız olacak.

 

Hangi işletmeye ait cihazların en faydalı olacağı hakkında geri bildirim almak için çalışanlarınızla fikir alış-verişi yapın. Tavsiye arıyorsanız, bunlar işinizin ön saflarında yer alan kişilerdir ve işgücünüzün gereksinimleri hakkında size harika bilgiler verebilirler.

 

Görev Tabanlı Seçimler

İşletmelerin tümü, her çalışana cihaz vermeyi göze alamaz ve bu normaldir. Geçici bir çözüm olarak, bazıları görev gereksinimlerine bağlı olarak cihazları dağıtmayı tercih edecektir. Her çalışanın işletmeye ait bir cep telefonuna veya dizüstü bilgisayara ihtiyacı yoktur. Ofis tabanlı olanların cep telefonuna ihtiyacı olmaz, ancak uzaktan çalışanların cep telefonuna ihtiyacı olabilir. Görev tabanlı seçimler yaptığınızda, yalnızca ihtiyacınız olan cihazlar için ödeme yaptığınızdan emin olursunuz ve bu da maliyetlerinizi düşürmenize yardımcı olur.

 

Çalışanlar Kendi Seçimlerini Yapar

Şirketlerin gidebileceği bir diğer yol: KCS (kendi cihazınızı seçin). Çalışanların, işletme tarafından önceden onaylanmış bir seçimden kendi cihazlarını seçmelerini sağlar. Bu cihaz seçimi yöntemi, rol geliştikçe veya çalışan günden güne neye ihtiyaç duyduğunun daha fazla farkına vardığında da gelişebilir ve değişebilir.

 

Satın alma ve kiralama

İşletmeniz için en iyisinin satın alma mı yoksa kiralama mı olduğuna karar vermek, yüksek veri, ağ kapsamı veya maliyetleri düşük tutma gibi önceliklerinize bağlıdır. Cihazları satın almak, varlıkların tam mülkiyetine sahip olacağınız, ancak daha yüksek ön maliyetlere sahip olacağınız anlamına gelir. Burada da uzun ömür devreye giriyor. Cihazlarınızı birkaç yılda bir iyileştirmek istiyorsanız, kiralamak daha iyi bir seçenek olabilir.

İşletmeniz için dijital danışmanlık için V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle iletşime geçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenin.