SEO Jargonu

SEO Jargonu

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), web sitenizden en iyi şekilde yararlanmak söz konusu olduğunda büyük bir faktördür. Ancak teknik jargon ve kelime dağarcığı, iyi bir şekilde uygulanmasını engelleyebilir ve anlamayı zorlaştırabilir. İşleri daha iyi ele almanıza yardımcı olmak için, bu SEO sözlüğünü basitleştirilmiş tanımlar ve faydalı önerilerle bir araya getirdik. Bilginizi test etmek ister misiniz? SEO Testimize katılın.

 

Yinelenen içerik

Aynı içerik internette birden fazla sayfada bulunuyorsa, yinelenen içerik olarak bilinir. Google veya Bing gibi arama motorları yinelenen içeriği sevmez çünkü aynı veya çok benzer içerikli birden fazla sayfa varsa, arama sonuçlarında hangi sayfanın daha üst sırada yer alacağı belirsizleşir. Bu durum kafa karışıklığı yarattığı için, bu sayfaların sıralamasını düşürebilir ve diğer web sayfalarına öncelik verebilirler. Bu da sizin aleyhinize olabilir.

 

Yinelenen içerikten kaçındığınızdan emin olmanın en kolay yolu, her sayfanın benzersiz olduğundan emin olmaktır. Eğer aynı içeriği birden fazla sayfada kullanmanız gerekirse, arama motorlarına hangi sayfanın orijinal olduğunu belirtecek bir kanonik etiket kullanabilirsiniz.

 

Bozuk bağlantılar

Bozuk bağlantılar, bir web sitesinde çalışmayan bağlantıları tanımlar. Bu bağlantılar kullanıcılar için sinir bozucu olabilir çünkü çevrimiçi yolculukları aniden sona erer, çünkü ihtiyaç duydukları bilgilere erişemezler veya belirli bir hedefe ulaşmak için daha ileri gidemezler. Bu onları işletmenizin sayfasından çıkarabilir veya ilgilerini tamamen kaybedebilirsiniz.

 

Yeni sayfalar keşfetmek için bağlantılar kullandıklarından arama motorlarında da sorunlara neden olurlar. Web sitenizde bozuk bağlantılar varsa istedikleri şekilde görüntüleyemezler. 

 

İyi haber şu ki, web sitenizi düzenli olarak kendiniz kontrol ederek veya bunları hızlı bir şekilde düzeltebilmeniz için tanımlamanıza yardımcı olması için Google Search Consolegibi bozuk bir bağlantı denetleyicisi aracı kullanarak bu sorunu önleyebilirsiniz.

 

Google cezaları

Bir Google cezası alırsanız, bu, bir veya daha fazla pazarlama kuralını ihlal ettiğiniz anlamına gelir. Google bunları resmi olarak cezalardan ziyade ‘manuel eylemler ve algoritmik eylemler’ olarak adlandırıyor. Manuel eylemler, sitenizi inceleyen bir kişi tarafından yapılır ve algoritmik eylemler, web sitenizi düşüren bir Google güncellemesinden gelir.

 

İhlalin niteliğine bağlı olarak, cezalar web sitenizin sıralamasının düşürülmesini veya hatta arama sonuçlarından tamamen kaldırılmasını içerebilir, bu nedenle bunlara dikkat etmek gerekiyor.

 

Google’ın size daha iyi sonuçlar elde etmek için arama motorunu aldattığını, kandırdığını veya manipüle ettiğini düşündüğü her şey size bir ceza olarak gelebilir. İçeriğinize anahtar kelimeler doldurmak, bağlantılar satın almak veya spam içeren teknikler kullanmak gibi taktikler, trafik ve gelir kaybı gibi sonuçlara yol açabilir.

 

Ceza ile sonuçlanan bir hata yaparsanız, düzeltmek için adımlar atabilirsiniz, panik yapmayın. Ancak Google tarafından cezalandırılmaktan kaçınmanın en iyi yolu, ilk etapta yönergelerine uymak ve hedef kitleniz için harika içerikler oluşturmaya odaklanmaktır.

 

Dizin web sitesi

İşletmenizin internette aranabilir olması için web sitenizin dizine eklenmesi gerekir. Dizinleme, internet veri tabanına eklendiği anlamına gelir, böylece insanlar içeriğinizle ilgili bilgileri ararken onu bulabilirler. Aksi takdirde web siteniz ‘görünmez’ olur.

 

Arama motorları, arama sonuçları veri tabanına eklemek üzere yeni web siteleri bulmak için “botlar” veya “örümcekler” kullanarak sürekli olarak internette gezinir. Tarama hızı bir sayfa sıralama faktörüdür. Web sitenizin ‘taranabilir’ olduğundan emin olmak, arama motorlarının web sitesinde kolayca gezinebileceği ve sayfalarınızı dizine eklemek için bulabileceği anlamına gelir. Web sitenizi, var olduğunu bildirmek için doğrudan arama motorlarına da gönderebilirsiniz. Web sitenizin dizine eklenmesini talep etmenin en kolay yolu Google Arama Konsoludur.

 

Web sitenizi dizine eklendikten sonra görünür tutmak için sitenizi arama motorları için sürekli olarak optimize ettiğinizden ve yüksek kaliteli içerik oluşturduğunuzdan emin olun.

 

Açıklayıcı bağlantılar

‘Buraya tıklayın’ gibi belirsiz bağlantıların yerine, açıklayıcı bağlantılar kullanıcıya tıklayacakları sayfanın içeriği ve amacı hakkında net bir fikir verir. Bağlantılı sayfanın kısaca ve açıkça tanımlanması, kullanıcının tıklamadan önce yararlı bir ipucu sağlamasını sağlar.

 

Açıklayıcı bağlantılara bazı örnekler: ‘kek yapmayı öğrenin’ veya ‘Paris'te ziyaret edilecek yerler hakkında daha fazla bilgi edinin’ olabilir. Böylece kullanıcılar ilgilendiği konulara yönlenebilirler.

 

Açıklayıcı bağlantılar, kullanıcılara internette arama yaparken hem zaman kazandırır hem de hayal kırıklığına uğratmaz. Ayrıca ekran okuyucuları ile internette gezinen erişilebilirlik gereksinimi olan kişilere kolaylık sağlar.

 

Yaygın olarak kullanılan bu SEO terimlerini anlamak, iş hedeflerinize ulaşmak için etkili bir strateji uygulamanıza yardımcı olabilir.

İşletmeniz için daha fazla dijital öneri almak isterseniz, V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenin.