Karar Tarihi : 30.06.2009 Karar No : 2009/DK-10/336
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunun 28/06/2009 tarihli toplantısında, Mobil telefon işletmecileri tarafından sunulmakta olan melodi ve oyun hizmetlerinin sunum şekli ve şartları çok sayıda tüketici şikayetine yol açmaktadır. Söz konusu hizmetlerin sunum şekli ve şartlarının düzenlenmesi tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi, tüketici şikayetlerinin azaltılması açısından büyük önem arz etmektedir. Yapılan düzenleme, temel olarak, söz konusu hizmetlerden yararlanan abonelerin bilgilendirilmesinin tam olarak yapılması, bu hizmetlerden yararlanma hakkında gerçek iradelerinin, onlara düşünme fırsatı verilerek, doğru ve tam olarak yansıtılması, tüketicilerin ekonomik menfaatlerinin korunması, tüketici şikayetlerinin etkin bir şekilde çözümlenmesi, söz konusu hizmetlerin gerektiği gibi sunulması ve bu hizmetlerin sunumu açısından hukuki belirliliğin sağlanması amaçlarına yöneliktir.
Belirtilen amaçların sağlanmasını teminen;
Elektronik Haberleşme Kanununun 6 ncı maddesinin (c) bendi, 12 nci maddesinin 2 nci fıkrası (e) bendi ile 48 inci ve 49 uncu maddeleri hükümleri gereğince, Mobil telefon işletmecileri tarafından sağlanan oyun ve melodi hizmetleri ile ilgili asgari aşağıdaki tedbirlerin alınması gerekmektedir.
Yukarıda yer verilen tedbirlerin mobil telefon işletmecileri tarafından 03/08/2009 tarihine kadar alınması, sonuçları hakkında Kuruma bilgi verilmesi, işbu Kurul Kararının İşletmecilerin ve Kurumumuz İnternet Sitesinde yayımlanmasına karar verilmiştir.