Hat İşlemleri ve Ayarları

Bireysel

Hat İşlemleri ve Ayarları

Hattımı nasıl iptal ettirebilirim?

Hat iptal başvurularınızı E-Devlet üzerinden de gerçekleştirebilirsiniz.

Hat iptal talebinizle ilgili detaylı bilgi almak için 542 nolu Vodafone Müşteri Hizmetlerini arayabilir veya Vodafone Cep Merkezleri'ne ziyaret edebilirsiniz.

Hat iptal başvuruları yazılı olarak da gerçekleştirilebilmektedir. Bireysel hat iptali için, talebinizi belirten bir dilekçe ve kimlik fotokopinizi 0850 542 50 00'a; kurumsal hat iptali için ise vergi levhası, firma imza sirküleri, imza sirkülerindeki yetkili kişinin kimlik fotokopisi ve talebi belirten imzalı dilekçeyi 0850 542 50 05'a fax çekerek başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Hat kısıtlama nedir? Hattımı nasıl kısıtlayabilirim?

Hat kısıtlama, hattınızı tek taraflı olarak giden aramalara ve mesaj göndermeye kısıtlama işlemidir. Hattınızı kısıtladığınız takdirde arama yapamaz, SMS gönderemez ve mobil internetinizi kullanamazsınız. Hattınızın yeniden görüşmeye açılması durumunda, 32,53 TL'lik işlem ücreti alınacaktır.

Hat kısıtlama işlemi gerçekleştirmek için Yanımda İnternet Hat Ayarlarım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Vefat etmiş birinin hattını nasıl taşırım?

Veraseten devir işlemleri için evraklarla birlikte Vodafone Cep Merkezi’ne başvurmak gerekmektedir.

Gerekli evrakların listesi aşağıdaki gibidir:

- Verasetname

- Reşit olan varislerin GSM hattı üzerindeki haklarından feragat ettiklerine dair noter ya da bayi huzurunda düzenlenmiş imzalı dilekçe

- Varislerin kimlik belgeleri

128K SIM kartı nasıl, nereden alabilirim?

Vodafone tarafından verilen SIM kartlar 64K olup SIM kartın 64K ya da 128K olması cihaz üzerinden gerçekleştireceğiniz internet kullanımı, SMS gönderimi ve benzeri işlemlerde ek bir hız sağlamaz. Yalnızca Mobil İmza kullanıcılarının 128K SIM kart alarak kullanım yapması gerekmektedir. Mobil İmza için Vodafone Cep Merkezleri’ne başvuruda bulunabilirsiniz.

Faturalı hattan, faturasız hatta geçiş işlemi yaparken herhangi bir kısıtla karşılaşır mıyım?

Evet.

- Aktivasyon yapıldıktan sonra ilk 30 gün içerisinde şebeke içi geçiş yapılamamaktadır.

- Şebeke içi geçiş yapıldıktan sonra 30 gün içerisinde tekrar şebeke içi geçiş yapılamaz.

PIN ve PUK kodu değiştirme ve bloke çözme işlemlerini kendim yapabilir miyim?

Evet, telefon tuşlarınızdan aşağıda belirtilen işlemlerle kendiniz gerçekleştirebilirsiniz:

Pin1 Değiştirme: **04*eski pin*yeni pin*yeni pin # Arama Tuşu

Pin2 Değiştirme: **042*eski pin2*yeni pin2*yeni pin2 # Arama Tuşu

Pin1 Bloke Çözme: **05*Puk Kodu*yeni pin*yeni pin # Arama Tuşu

Pin2 Bloke Çözme: **052*Puk 2*yeni pin2*yeni pin2 # Arama Tuşu

PIN ve PUK kodu bilgilerimi nereden öğrenebilirim?

PUK kodunuzu Yanımda İnternet Hat Ayarlarım sayfasından öğrenebilirsiniz. Yanımda İnternet sayfası şifrenizi bilmiyorsanız, S yazıp 7000'e ücretsiz SMS göndererek şifre talebinde bulunabilirsiniz.

PUK kodunuzu sorgulamak için tıklayınız.

Vodafone Yanımda üzerinden “Vodafone’lu değilim” sekmesinden Faturalı Yeni Hat alma ve Numara Taşıma başvuru süreci nasıl işliyor?

Faturalı Yeni Hat alma ve Numara Taşıma başvuru işlemini hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları takip edin,


1. Vodafone Yanımda uygulamasını indirip “Vodafonelu değilim”seçeneğine tıklayın,


2. Uygulamaya yeni hesapla veya kayıtlı hesabı ile giriş yapın


3. "Yeni Hat Al" seçeneğine tıklayarak, dilediğiniz numarayı aratabilir veya rastgele bir numara seçebilirsin. Numaranı seçtikten sonra “Devam Et” butonuna basın,

Veya "Hattımı Vodafone'a Taşı" seçeneğine tıklayarak, Vodafone’a taşımak istediğiniz numaranı yazın ve “Devam Et” butonuna basın,


4. Sana uygun ilk 3 ay %15’e varan indirimli online tarifeni seç,


5. Başvuruda bulunduğunuz hattı teslim alabilmek için adres bilgilerini il, ilçe ve mahalle bazında doldurun ve faturanı e-posta yoluyla almak için e-posta adresini girin,


6. Başvurunu sahtecilikten korumak için kimliğini doğrulamamız gerekmektedir;

• Kimliğin ön ve arka yüzünün fotoğrafını çekip, fotoğrafları çerçeve içine alıp onaylayın,

• Bir sonraki adımda öz çekim yaparak, verilen komutları yerine getirin,


7. Beyan ettiğin adres bilgisinin, kimliğin ve diğer işlemlerinin sana ait olduğunu teyit etmemiz için 10sn lik video kaydı ile beyan metnini okuyun. Başvurunun alındığına dair SMS ile bilgilendirileceksin.


8. Kuryemiz, paylaşmış olduğun irtibat numaransından arayarak hattınızın teslimatı için adres bilgisi ve randevu zamanını teyit edecektir. Hattınız, belirlediğin tarihte ücretsiz olarak adresine iletilecektir.


9. Sitemizde listelenilen ilçelere ikamet ediyorsan, hattınızın teslimat süresi 24 saattır. Liste dışında bir ilçeye ikamet ediyorsan, 2-4 gün içerisinde hattın teslim edilir.


10. Hattını kullanıma açmak için başvuruda bulunduğun telefon numaran ile Vodafone Yanımda uygulamasına giriş yaparak “Başvurularım” tıklayın,


11. Ekranda çıkacak “SIM kartı aktive et” tıklayarak, SIM kartınının yer aldığı zarfdaki barkodu taratın,


12. Ekranda açılacak sözleşmeleri onaylayın ve devam edin


13. Abonelik sözleşmeni imzalamak için imza atabileceğin ekrana yönlendirleceksin. İmza attıktan sonra “onayla” butonuna basın,


14. Abonelik sözleşmeninin imzali haline onay verdikten sonra başvuru işlemin başarılı bir şekilde geçekleştirilmiş olacak.

Halihazırda başka bir Vodafone hattım var, yeni hat alabilir miyim?

Evet, alabilirsiniz.

Benim adıma kayıtlı başka bir hattım var, yeni hat alabilir miyim?

Üzerinize kayıtlı hat sayısı 10’dan az ise tarifeler sayfasından tarifenizi seçip yeni hat alabilirsiniz.

Tarifemi hattımı teslim edildikten sonra değiştirebilir miyim?

Hayır, başvuru sırasında seçmiş olduğunuz tarife ve kampanya ile işleminiz devam eder.

Dijitalden satın aldığım yeni hattımı ne zaman kullanmaya başlayabilirim?

Yeni hattınızı SIM kart aktivasyonu ve sözleşmelerinizi imzaladıktan sonra bir kaç saat içinde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Halihazırda bir Vodafone hattım var. Yine de farklı bir operatörde bulunan numaramı Vodafone a taşıyabilir miyim?

Evet, farklı operatörde kullandığınız hattınızı Vodafone’a taşıyabilirsiniz.

Numaramı Vodafone’a taşıdığımda numaram değişecek mi?

Hayır, numaranız olduğu gibi kalacaktır.

Kendi adıma olmayan bir numarayı taşıyabilir miyim?

Sadece kendi adınıza kayıtlı veya faturası adınıza kesilen hatlar için numara taşıma talebinde bulunabilirsiniz. Hat adınıza kayıtlı değilse, hat sahibinin numara taşıma talebinde bulunması gerekmektedir.

Başka bir operatördeki kurumsal hattımı Vodafone’a bireysel hat olarak taşıyabilir miyim?

Evet. Fakat bu işlemi gerçekleştirmek için, önce hattınızı mevcut operatörünüzde kurumsal hattan bireysel hatta çevirmeniz gerekmektedir. Sonrasında numaranızı bireysel hat olarak Vodafone’a taşıyabilirsiniz. Devir işlemlerinde devir ücreti ve hattın yeni sahibi (devralan) için yeni hat vergileri yansıtılabilir.

Numara taşıma ile başvurduğum hattımı ne zaman kullanmaya başlayabilirim?

Hat taşıma işlemlerinin tamamlanması, mevcut operatörünüzdeki onay süreçlerine bağlı olarak 4 gün kadar sürebilmektedir. Hattınız kullanıma açıldığında SMS ile bilgilendirilirsiniz.

Numara taşıma işlemi gerçekleşemezse ne yapmalıyım ?

Mevcut hattınız son 90 gün içinde alınmış yeni bir hat ise veya mevcut operatörünüz hat sahibinin kimlik bilgilerinin doğruluğunu onaylamazsa veya bireysel-kurumsal hat farklılığı varsa numara taşıma işleminiz mevcut operatörünüz tarafından reddedilebilir. Bu durumda işlemin gerçekleşmediğine dair bir SMS ile bilgilendirilir, sonrasında Vodafone müşteri hizmetlerini arayarak yardım alabilirsiniz.

Başvurumun güncel durumunu nasıl öğrenirim?

Başvuru yaptığınız telefon numarası ile Vodafone Yanımda uygulamasına giriş yaparak “Başvurularım” menüsüne tıklayın. Başvuruda bulunduğunuz hattın güncel durumunu bu alandan öğrenebilirsiniz.

Vodafone Yanımda uygulaması kimliğimin ön ve arka yüz fotoğraflarını kabul etmiyor, ne yapmalıyım?

Kimliğinizin fotoğrafını düz bir zeminde, kimlik yüzeyinden herhangi bir yansıma olmamasına dikkat ederek tekrar çekin. Kimlik üzerinde yer alan tüm bilgileri çerçeve içine aldığınızdan emin olun.

Telefonum Vodafone Yanıma uygulaması içinden fotoğraf çekmeme veya video kaydı yapmama izin vermiyor, ne yapmalıyım?

Telefonunuzun “Ayarlar” menüsüne girin ve Vodafone Yanımda uygulaması için kamera ve ses kaydı izinlerinin açık olduğundan emin olun.

Özçekim adımında verilen komutları kaçırdım, nasıl ilerlemeliyim?

Özçekim adımında ekranın altında yer alan komutları okuyup tekrar uygulayabilirsiniz. Her komut sırayla metin olarak karşınıza çıkacaktır. İlk denemenizde hızlı geçtiğinizi düşünüyorsanız, özçekim fotoğraflarınızı silip tekrar deneyebilirsiniz.

Video adımında video çekimine hemen mi başlanıyor?

Video adımında öncelikle ekranın altında çıkan beyan metnini okuyup onay vermeniz gerekmektedir. Video kaydınız siz onay vermeden ve kayıt tuşuna basmadan başlamayacaktır.

Hat ne kadar sürede teslim edilecek?

İnternet sitemizde listelenen ilçelerden birinde ikamet ediyorsanız, hattınızın teslimat süresi 24 saattir. Bu listede yer alan ilçelerin dışına teslimat ise 2-4 gün içerisinde gerçekleştirilmektedir.

Vodafone'un dijital kanallarından (Yanımda veya Vodafone.com.tr) başvuru yaptığımda herhangi bir kurye veya başvuru ücreti öder miyim?

Hayır. Vodafone’un dijital kanallarından yapılan başvurular tamamen ücretsizdir. Ayrıca hattınız adresinize ücretsiz teslim edilir. Vergiler hakkında detaylı bilgiyi ise buradan alabilirsiniz.

Teslimat esnasında yanımda hangi evrakları bulundurmalıyım?

Teslimat sırasında sadece kimlik belgenizi hazır bulundurmanız yeterlidir.

Teslimat adresimi talebimi oluşturduktan sonra değiştirebilir miyim?

Talebinizi oluşturduktan sonra kuryemiz tarafından yeni hattınızın teslim edileceği adresin teyidi için aranırsınız. Bu görüşme esnasında teslimat adresinizi güncelleyebilirsiniz.

Kurye teslimatından önce bilgilendirme yapılıyor mu?

Başvurunuz alındıktan sonra bulunduğunuz yere en yakın kuryemiz teslimatın gerçekleştirilmesi için görevlendirilecektir. Hat teslimatı randevusu için aranmadan önce SMS ile de bilgilendirilirsiniz.

Faturalı Yeni Hat alma veya Numara Taşıma talebi ile satın aldığım SIM kart teslimat adresime ulaştı. SIM kartımı nasıl aktive ederim?

Yeni hattınızı aşağıda yer alan 5 adımı izleyerek kolayca aktive edebilirsiniz:

1.Hattınızı aktive etmek için başvuru yaptığınız telefon numaranız ile Vodafone Yanımda uygulamasına giriş yaparak “Başvurularım” menüsüne tıklayın. 2.Ekranda çıkacak “SIM kartı aktive et” tuşuna tıklayarak, SIM kartınızın yer aldığı zarfın üzerinde yer alan barkodu taratın. 3.Ekranda açılacak sözleşmeleri onaylayın ve devam edin. 4.Abonelik sözleşmenizi imzalamak için imza atabileceğiniz ekrana yönlendirildikten sonra, imzanızı atın ve “onayla” tuşuna basın. 5.Abonelik sözleşmeninin imzalı haline onay verdikten sonra başvuru işleminiz başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş olacaktır.

Hattımı aktive etmek için hangi barkodu taratmalıyım?

Kuryemizin teslim etmiş olduğu yeni hat zarfının üzerinde yer alan barkodu taratmanız gerekmektedir.

Onayladığım ve imzaladığım sözleşmelerime nasıl ulaşırım?

Vodafone.com.tr’ye hesabınızla giriş yaptıktan sonra, “Hesabım” menüsü altında sözleşmelerinizin örneklerini bulabilirsiniz.

SIM kartımla ilgili sorularım olursa ne yapmalıyım?

SIM kartınızla ilgili herhangi bir sorun yaşarsanız, Vodafone Müşteri Hizmetlerini arayarak yeni SIM kart talebinde bulunabilirsiniz.

Vodafone Yanımda üzerinde yer alan “Vodafone’luyum” alanından Yeni Hat başvuru süreci nasıl işliyor?

Yeni hat başvuru işlemini hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmek için aşağıda yer alan adımları takip edebilirsiniz:

1. Vodafone Yanımda uygulamasını indirip “Vodafoneluyum”seçeneğine tıklayın. 2. Uygulamaya yeni hesap veya kayıtlı hesap ile giriş yapın. 3. "Yeni Hat Al" seçeneğine tıklayarak dilediğiniz numarayı aratabilir veya rastgele bir numara seçebilirsiniz. Numaranızı seçtikten sonra “Devam Et” butonuna basın. 4. Size en uygun ilk 3 ay %15’e varan indirimli online tarifeyi seçin. 5. Bir sonraki adımda gerekli kimlik bilgilerini doldurun. 6. Başvuruda bulunduğunuz hattı teslim alabilmek için adres bilgilerinizi il, ilçe ve mahalle detaylarıyla doldurun. Faturanızı e-posta yoluyla almak için e-posta adresinizi girin. 7. Paylaşmış olduğunuz irtibat numarasından yeni hat başvurunuzun teyidi, teslimat adresinin netleştirilmesi ve randevu zamanının belirlenmesi için aranacaksınız. 8. Randevu teyidinden sonra kuryemiz, yeni hattınız ve evraklarınızın teslimatı ile ilgili sizinle iletişime geçecektir. Hattınız ve evraklarınız belirlediğiniz tarihte ücretsiz olarak adresinize iletilecektir. 9. Başvuru sürecinizin hızlı tamamlanabilmesi için lütfen kimliğinizi ve adınıza kayıtlı son döneme ait herhangi bir faturayı yanınızda bulundurunuz. 10. İnternet sitemizde listelenen ilçelerden birinde ikamet ediyorsanız, hattınızın teslimat süresi 24 saattir. Bu listede yer alan ilçelerin dışına teslimat ise 2-4 gün içerisinde gerçekleştirilmektedir. 11. Yeni hattınızı bir kaç saat içinde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Vodafone Yanımda'daki "Vodafoneluyum" alanından yeni hat başvurusu yaptım. Teslimat esnasında yanımda hangi evrakları bulundurmalıyım?

Teslimat sırasında yanınızda kimlik belgenizi ve son 2 aya ait herhangi bir adres gösterir belgeyi (fatura, ikametgah belgesi vs.) hazır bulundurmanız gerekmektedir.

Vodafone Yanımda'daki "Vodafoneluyum" alanından yeni hat başvurusu yaptım. Teslimat adresimi talebimi oluşturduktan sonra değiştirebilir miyim?

Talebinizi oluşturduktan sonra kuryemiz tarafından yeni hattınızın teslim edileceği adresin teyidi için aranırsınız. Bu görüşme esnasında teslimat adresinizi güncelleyebilirsiniz..

Yeni hattımı ne zaman kullanmaya başlayabilirim?

Yeni satın alınan hatlarda aktivasyon işlemi ortalama 1 gün sürmektedir. Hattınızı teslim aldıktan sonra yaklaşık 1 gün içinde kullanmaya başlayabilirsiniz.

Yeni SIM kartımla ilgili bir sorum olursa ne yapmalıyım?

Yeni SIM kartınızda bir sorun yaşarsanız her türlü sorunuz için (0850) 777 05 41 numaralı destek hattımızdan yardım alabilirsiniz.

Neden Kısa Mesaj/SMS gönderemiyorum?

Hiçbir numaraya mesaj gönderemiyorsanız, SMS Servisiniz kapalı olabilir.

Mesaj almak veya göndermek istediğiniz numaralar cihazınızda daha önceden engellenmiş olabilir. Kontrol için cihazınızın Ayarlar kısmına girin ve Mesajlar’ı tıklayın. Engellenen Kişiler'e tıklayın.

Sorununuz belirli bir numaraya SMS gönderememekse, karşı tarafın cihazında bir ayar problemi olabilir.

Telefonunuzun uygulamalar kısmından Mesajlar’a girin. Görüntülenen mesaj merkez numarası +905429800033 olduğundan emin olun.

Apple cihazlar için; SMS gönderme sorununuz cihazınızdaki iMessage ayarlarından kaynaklı olabilir. Ayarlar’dan Mesajlar kısmına girip «SMS Olarak Gönder» ayarını seçip; sorununuz düzelmezse iMessage butonunu sola kaydırarak kapatınız ve SMS göndermeyi tekrar deneyiniz.

Neden Kısa Mesaj/SMS alamıyorum?

Hiçbir numaradan mesaj alamıyorsanız, SMS Servisiniz kapalı olabilir.

Telefonunuzun uygulamalar kısmından Mesajlar’a girin. Görüntülenen mesaj merkez numarası +905429800033 olduğundan emin olun.

4 haneli numaralara Kısa Mesaj/SMS gönderemiyorum, ne yapmalıyım?

Android cihazlarda, cihaz ayarları kaynaklı olarak 7000 gibi 4 haneli numaralara mesaj göndermekte sorun yaşıyor olabilirsiniz. Cihazınızda önce Ayarlar’a girin, buradan Uygulamalar’a girin. Sağ üstte çıkan üç nokta ibaresine tıklayın ve Özel Erişim’i seçin. Ardından Premium Metin Mesajlarına, Mesajlar’ı tıklayın ve "Hiçbir Zaman İzin Verme" seçeneğini "Daima İzin Ver" olarak değiştirin.

7000'e SMS göndermek ücretsizdir. Diğer 4 haneli servislerin ücretlendirmesi, ilgili servise göre farklılık gösterebilir.

Bankalardan Kısa Mesaj/SMS alamıyorum, ne yapmalıyım?

Son dönemde, operatör, numara ya da SIM Kart değişikliği yaptıysanız, bankanızda güvenlik gereği güncelleme yapılması gerekmektedir, bu sebeple bankalardan gelen şifre mesajlarını alamıyor olabilirsiniz. Bankanızla iletişime geçmenizi öneririz.

Vodafone Yanımda Uygulamasını indirin