Telefon Numaraları

Telefon Numaraları

110 Neyin Numarası?

110 telefon numarası, 2021’in Temmuz ayına kadar; itfaiyeye ulaşmak için kullanılıyordu. Yangın ihbar hattı olan 110 numarayı tuşlayarak ev ve orman gibi alanlardaki yangınların büyümesini önlemek mümkündü. Ancak 10 Temmuz 2021 tarihinde birçok acil numaranın tek bir telefon numarasında birleştirilmesine karar verildi. Yangın ihbarında bulunmak ya da olası yangın durumlarını bildirmek için artık 112 numaralı telefon kullanılıyor. 2021 öncesinde yangın ihbarında bulunmak için kullanılan 110 numaralı telefon artık itfaiyeye ulaşmak için kullanılmıyor. 110 numarayı arayarak, doğrudan 112 acil çağrı merkezine bağlanabilirsiniz.

114 Neyin Numarası?

114 numaralı çağrı merkezini arayarak, UZEM’e ulaşabilirsiniz. UZEM’in açılımı; Ulusal Zehir Danışma Merkezi şeklinde karşılık buluyor. UZEM’de görev alan yetkili ve alanında uzman personel, herhangi bir zehirlenme durumunda yapılması ve yapılmaması gereken davranışlar hakkında bilgilendirmede bulunuyor. Zehirlenme söz konusu olduğunda 7 gün ve 24 saat boyunca 114’ü tuşlayarak UZEM’e ulaşabilirsiniz. Zehirlendiğini düşündüğünüz bir kişi için vakit kaybetmeden UZEM’i aramalı ve kişinin belirtileri hakkında bilgi vermelisiniz. Zehirlenme ile ilgili bilgi almak için UZEM’in tecrübeli kadrosuna danışabilir, hızlı şekilde gerekli aksiyonu alabilirsiniz.

121 Neyin Numarası?

En çok ihtiyaç duyulan standart numaralar arasında 121 bulunuyor. 121; telefon arızasını bildirmek için kullanılıyor. Telefonla ilgili herhangi bir arıza söz konusu olduğunda, 121’i arayabilirsiniz. 121 numaralarını tuşlayarak, telefon arızası hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz. Sabit hatlarda zaman zaman oluşan arızalar hakkında bilgi almak için 121 aranabilecek tek standart numara. Evinizdeki sabit telefonda bir arıza meydana geldiğinde 121’i arayarak konusunda uzman kişilerden destek alabilirsiniz. 121 ile sabit telefon sorunlarını 24 saat boyunca iletmek mümkün. Çağrı merkezi görevlileri, sorun hakkında tüm yönlendirmeleri adım adım anlatıyor.

122 Neyin Numarası?

122, acil durumlarda en çok bilinmesi gereken telefon numaraları arasında yer alıyor. 122’yi tuşlayarak; İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'na ulaşabilirsiniz. Kısa adı AFAD olan bu başkanlık; afet durumlarında mağdur olan bölgelere destek sağlıyor. Acil müdahalede bulunabilen AFAD görevlilerine ulaşmak için, 122 numaralı sabit numaranın bilinmesi gerekli. AFAD; Türkiye’de oldukça fazla görülen deprem, toprak kayması ve sel gibi afetlerde hızlı şekilde destek sağlıyor. İlk yardım çalışmalarına destek olan AFAD, tüm doğal felaketlerde hizmet vermek için eğitimli personeli ile görev yapıyor.

144 Neyin Numarası?

Standart telefon numaraları halkın pek çok mağduriyetinin giderilmesinde fayda sağlıyor. 144 numaralı telefon da yine toplum yararı için kullanılan standart numaralardan birisi. 144 numarasını arayarak, Sosyal Yardım hattına ulaşabilirsiniz. 144; Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bünyesinde hizmet veriyor. 144 numaralı Sosyal Yardım hattını arayarak, farklı konularda merak ettiğiniz soruların yanıtlarını alabilirsiniz. 2009 tarihinden beri hizmet veren Sosyal Yardımlar hattı özellikle yoksul vatandaşlara daha kolay hizmet verebilmek adına kuruldu. Gıda ve kömür yardımı gibi konularda bilgi almak için 144 yardım hattını ücretsiz şekilde arayabilirsiniz.

153 neyin numarası?

153 numara, özellikle şehir hizmetleri söz konusu olduğunda önemli oluyor. 153’ü arayarak yaşadığınız şehirde alabileceğiniz hizmetleri öğrenebilirsiniz. Türkiye’deki tüm şehirlerde 153 numarayı arayarak yardım alabilirsiniz. Kamu yararını merkeze koyarak hizmet veren 153 numara, vatandaşlara destek veren önemli numaralar arasında yer alıyor. 153 numara, Beyaz Masa olarak da tanınıyor. Büyükşehir Belediyelerine bağlı olarak hizmet veren 153 numaralı hat, kamu kapsamındaki sorunlara odaklanıyor. 153’ü arayarak ücretsiz şekilde sorularınızı sorabilir, gerekli yardımları alabilirsiniz. 153 numaralı sabit hatta, günün 24 saati ve 7 gün boyunca ulaşmak mümkün.

155 Neyin Numarası?

Türkiye’de birçok acil durum numarası var. Vatandaşa fayda sağlamak ve tehlikeleri önlemek gibi farklı sebeplerle kurulan acil durum hatları, sunduğu hizmete göre farklılık gösteriyor. 155 numaralı telefon, Polis İmdat olarak biliniyordu. 2021 öncesinde 155’i arayarak, şikayet ve şüphelerinizi iletebilir, ihbarda bulunabilirsiniz. Artık tüm bu bildirimleri 112’i arayarak gerçekleştirebilirsiniz. 10 Temmuz 2021 itibariyle tüm acil durum telefon numaraları 112 çatısı altında birleştirildi. Böylece artık 155 yerine 112’yi arayarak, trafik kuralı ihlallerinden suç bildirimlerine kadar pek çok şikayetinizi iletebilirsiniz.

156 Neyin Numarası?

156 numara, acil durum sabit numaraları arasında yer alıyordu. Ancak tüm acil durum numaraları, kolay akılda kalması ve kolay aranabilmesi adına tek bir çatı altında birleştirildi. Eskiden Jandarma İmdat için kullanılan bu telefon numarası artık 112’ye dönüştü. Daha önce jandarmayı arayarak iletebileceğiniz; suç şüphesi ya da can güvenliği endişesi gibi durumları artık 112 nolu telefonu arayarak bildirebilirsiniz. Dolayısı ile güvenlik konusunda desteğe ihtiyaç duyduğunuz zaman 156 yerine 112’yş arayarak, gerekli yardımı alabilirsiniz. 112 numaralı telefon da 156 numaralı telefon gibi ücretsiz şekilde aranabiliyor.

157 Neyin Numarası?

157 numara ile YIMER’e ulaşmak mümkün. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü çatısı altında hizmet veren YIMER; Yabancılar İletişim Merkezi olarak karşılık buluyor. Türkiye’de yaşayan yabancıların özellikle bilmesi gereken bu numaraya ücretsiz şekilde ulaşılabiliyor. 157 nolu telefon numarası ile ulaşabileceğiniz YIMER ile Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Almanca ve Farsça dillerinde hizmet alabilirsiniz. Haftanın her günü ve günün her saati hizmet veren YIMER’e; insan ticareti ve göçmen kaçakçılığı gibi konularda ihbarda bulunabilirsiniz. Bunların yanı sıra Yabancılar İletişim Merkezi üzerinden; vize, uluslararası koruma ve oturma izni gibi konular hakkında da bilgi alabilirsiniz.

158 Neyin Numarası?

Özel telefon hatları, pek çok konuda danışmanlık hizmeti veriyor. 158 numaralı hat da kamu yararına hizmet veren hatlardan biri. Sahil Güvenlik birimlerine ulaşmak için 158 numarasını tuşlamanız yeterli. İhbar, şikayet ve destek talepleriniz için Sahil Güvenlik birimine pratik şekilde ulaşabilirsiniz. 158 Sahil Güvenlik ve İhbar Hattı ile Türkiye karasularında maruz kaldığınız herhangi bir olumsuz durumu bildirebilir, şüpheli davranışları iletebilirsiniz. Sahil Güvenlik hattına 24 saat boyunca ulaşabilir, kimliğinizi açıklamadan ihbarda bulunabilirsiniz. Denizlerdeki herhangi bir olumsuz durum karşısında mobil telefonunuzdan Sahil Güvenliği arayabilir, zamanında yapılabilecek müdahale ile sorunun çözülmesine katkı sağlayabilirsiniz.

170 Neyin Numarası?

Alo 170 olarak da ifade edilen 170 numaralı telefon ile; SGK’ya ulaşabilirsiniz. 170 numarayı aradığınızda; Çalışma Hayatı İletişim Merkezi’nde görev yapan kişilerle konuşabilirsiniz. Çalışma Hayatı İletişim Merkezi; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nı, Sosyal Güvenlik Kurumunu ve Türkiye İş Kurumlarını ortak paydada birleştiriyor. Bu 3 kurumunda çalışmaları hakkında bilgi almak ve sorularınıza yanıt bulmak için haftanın her günü 170 numaralı telefonu arayabilirsiniz. Çözüm odaklı yaklaşımı ile vatandaşa destek olan Çalışma Hayatı İletişim Merkezi görevlilerini arayarak; iş kanunu ve sosyal haklarınız gibi konularda bilgi edinebilirsiniz.

171 Neyin Numarası?

Alo 171; Sigara Bırakma Danışma Hattı olarak biliniyor. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğüne bağlı olan Sigara Danışma Hattı; vatandaş çıkarları doğrultusunda hizmet veriyor. Ekim 2010 tarihinden beri hizmet veren Sigara Bırakma Danışma Hattı, toplum sağlığı için zemin oluşturuyor. 171 numaralı hattı arayarak, sigarayı bırakmak için gerekli olan desteği alabilirsiniz. Sigarayı bırakmak isteyen kişilere yol gösteren destek hattı görevlileri, gerekli motivasyon için de destekte bulunuyor. Sigarayı bırakma sürecinde yaşanabilecek sıkıntılar hakkında tavsiyede bulunmak ve bu konuda destek veren sağlık personelleri hakkında bilgi vermek de yine Sigara Danışma Hattı görevleri arasında yer alıyor.

182 Neyin Numarası?

Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ne ulaşmak için 182 numarayı arayabilirsiniz. Kısaltması MHRS olan Merkezi Hekim Randevu Sistemi üzerinden Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, diş sağlığı merkezleri ve aile hekimlerine ulaşabilirsiniz. Doktor ve diş hekimlerinden randevu almayı kolaylaştıran bu sistem ile istediğiniz bölgedeki merkezlerden ve hastanelerden randevu alabilirsiniz. Alo 182’yi aradığınızda karşınıza çağrı merkezi görevlileri çıkıyor. Görevlilere TC kimlik bilgilerinizi söyledikten sonra, hizmet almak istediğiniz hastane bilgilerini ileterek uygun bir zaman için randevu oluşturabilirsiniz. Temel kamu hizmetleri arasında yer alan MHRS; dağınık olan randevu sistemini merkezde toplayarak hem sağlık sektörü hem de vatandaş için kolaylık sağlıyor.

184 Neyin Numarası?

Alo 184, Sağlık Bakanlığı tarafından kurulan bir danışma hattı olarak görev yapıyor. SABİM yani Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi; Sağlık Bakanlığı’nı ilgilendiren sorunlara kulak veriyor, şikayet ve önerileri ise hızlı şekilde değerlendiriyor. Bildirilen sorunlara hızlı çözümler üreten SABİM, vatandaşların tüm taleplerini dikkate alıyor. Türkiye ve tüm dünyada yaşanan pandemi döneminde ise SABİM’e COVID-19 Danışma Hattı görevi de tanımlandı. Pandemi döneminde yoğun ilgi gören Alo 184, görevine haftanın 7 günü devam ediyor. Güncel gelişmeleri takip eden Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi, vatandaşlara güvenilir bilgiler veriyor.

185 Neyin Numarası?

Günlük hayatta vatandaşların en çok ihtiyaç duyduğu numaralardan biri de 185 numaralı hat. 185 numaralı telefon ile İSKİ hizmet merkezine ulaşabilirsiniz. Şehir merkezleri ve köylerde yaşanan arızaları 185 numaralarını tuşlayarak, yaşadığınız ilin Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğüne iletebilirsiniz. Çağrı merkezi görevlileri 24 saat boyunca iletilen arıza ihbarlarını ve şikayetleri kaydediyor. Alınan şikayetler hızlı şekilde değerlendiriliyor ve Su ve Kanal Arıza ekipleri tarafından en kısa süre içinde gideriliyor. 185’i tuşlayarak; faturanızı sorgulayabilir, su kesintilerinden haberdar olabilirsiniz. Tarife ücretlerini öğrenmek de yine 185’i arayarak yapılabilecek işlemler arasında yer alıyor.

186 Neyin Numarası?

Elektrikle ilgili acil durumlarda bilinmesi gereken numara 186. Ücretsiz bir hat olan 186’yı günün her saatinde arayabilirsiniz. 186 numara, elektrikle ilgili yaşanan sorunlarda ilk başvurulan numaralar arasında yer alıyor. Elektrik sorunlarının çözülmesinin yanı sıra bu konudaki sorulara da yanıt bulmak için 186’yı arayabilirsiniz. Evde ya da işyerinde yaşanan elektrikle ilgili teknik sorunlar hakkında danışmanlık hizmeti alabilir, sayaç sorunlarını 186’yı arayarak çözümleyebilirsiniz. Elektrik kesintisi yaşanan durumlarda da kesintinin kaynağı, çözüm süreci ve ne kadar süreceği gibi konularda bilgi edinebilirsiniz.

187 Neyin Numarası?

187’i arayarak acil doğalgaz sorunlarını iletebilirsiniz. İGDAŞ'ın Doğal Gaz Acil numarası 187 ile karşılık buluyor. Daire içinde herhangi bir gaz kokusu hissetmeniz halinde hemen 187’yi tuşlayabilirsiniz. 187 nolu hattı aradığınızda tesisat numaranızı iletirseniz, adresinize daha kolay ulaşılabilir. İhbarda bulunulan konu için İGDAŞ Acil Müdahale Ekibi hızlı şekilde müdahalede bulunuyor. Tesisat sorunlarının yanı sıra binanızın doğal gaz tesisatında herhangi bir şüpheli durum olması halinde yine 187’yi arayabilirsiniz. Doğal gaz yangınları ve doğal gaz bulunmayan durumlarda da 187’yi arayarak yardım talep edebilirsiniz.

188 Neyin Numarası?

Alo 188; Cenaze Hizmetlerine ait bir çağrı merkezi numarası. 188’i arayarak cenaze işleri hakkında bilgi edinebilir ve hizmet alabilirsiniz. 188 ile cenazenin alınmasından defnedilmesine kadar olan tüm süreç için sunulan yardımlardan yararlanabilirsiniz. Cenazeye dair tüm işlemler için 188 bilinmesi gereken numaralar arasında yer alıyor. Cenaze işlerinin yanı sıra 188 üzerinden ambulans da talep edebilirsiniz. Hastaneye gitmekte zorlanan hastalar ya da acil durumda olan taşınmaz hastalar için 188 nolu çağrı merkezi yardımcı oluyor. 188 nolu çağrı merkezine bayram ve tatiller de dahil olmak üzere yılın her günü ücretsiz şekilde ulaşılabiliyor.

189 Neyin Numarası?

Vergi İletişim Merkezine ulaşmak için 189 numaralı çağrı merkezini aramak gerekiyor. 189 numaralı çağrı merkezinde görev alan personel, sadece hafta içi hizmet veriyor. Dolayısı ile 189’a hafta için sabah 09:00 ile akşam 19:00 arasında ulaşabilirsiniz. 189’u arayarak; vergi ile ilgili konularda danışmanlık alabilirsiniz. Bunun yanı sıra vergi suçları için ihbarda bulunabilir, Motorlu Taşıtlar Vergisi işlemleri için bilgi edinebilirsiniz. Vergi konusunda toplumsal bilinci geliştirmeyi hedefleyen Vergi İletişim Merkezi, mükellef hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi de katkı sağlıyor. Vergi mükellefi olarak haklarınızı 189’u arayarak öğrenebilir, hak ve ödevleriniz hakkında bilgi edinebilirsiniz.

199 Neyin Numarası?

Nüfus Genel Müdürlüğü danışma hattı olan 199, en sık aranan numaralar arasında yer alıyor. 199 numaralı çağrı merkezi üzerinden; kimlik yenileme randevusu alabilir, pasaport başvurusunda bulunabilirsiniz. Ehliyet randevuları da yine 199 numaralı çağrı merkezi üzerinden alınabiliyor. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün çağrı merkezi olan 199 ile birçok sorunuzun yanıtlarını öğrenebilirsiniz. Nüfus İl Müdürlüklerinde yapılabilen tüm işlemler için 199 nolu çağrı merkezinden yararlanabilirsiniz. Randevu ve farklı ihtiyaçlarınız için takip etmeniz gereken talimatları, 199 numarasını tuşlayarak öğrenebilirsiniz. Resmi işlemlerin yanı sıra doğum ve ölüm gibi konular için de bilgi edinebilirsiniz.