Cayma Bedeli Nedir? | Vodafone Blog

Cayma Bedeli Nedir?

14 Haziran 2022

Cayma Bedeli Nedir?

Cayma Bedeli Nedir?

Cayma bedeli, taahhütlü internet ve tarifelerde karşılaşılan bir kavram. Taahhütlü internet; “servis sağlayıcılarının sunduğu internet hizmetinden belirli bir tarih aralığında faydalanmak için söz verilmesi” olarak özetlenebilir. Verilen taahhüt karşılığında; aboneliğiniz devam ettikçe bir takım avantajlardan yararlanabiliyorsunuz. İnternet için verdiğiniz taahhüt neticesinde yasal bir bağlayıcılık söz konusu oluyor. Taahhüt sürenize dahilinde internet kullanımını sonlandırmak isterseniz de ortaya cayma bedeli çıkıyor. Taahhüt cayma bedeli olarak da bilinen bu ücret, sadece taahhüdün bozulması durumunda ödeniyor. İnternet aboneliği cayma bedeli hakkında merak edilenleri detaylandıralım. Hangi durumlarda cayma bedeli ödenmez, internet taahhüt sorgulaması nasıl yapılır gibi sorulara yanıt verelim.

 

Hangi Durumlarda Cayma Bedeli Ödenmez?

İnternet cayma bedeli, birçok kullanıcının merak ettiği konu başlıkları arasında yer alıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu; cayma bedeli ödemeden internet iptaliiçin tüketici hakları yönetmeliğinde bir takım değişiklikler yaptı. İnternet aboneliği cayma hakkı için servis sağlayıcısının, vadettiği internet hız kriterini yerine getiremiyor olması gerekli. İnternet hızının yapılan sözleşmede yer alan hız kriterinin altında kalması, internet taahhüt iptal etmeiçin geçerli bir sebep olarak öne çıkıyor. Vodafone; internet taahhüt süresini 24 ay olarak belirliyor. 24 ay boyunca taahhüt bozma gerçekleşmediği takdirde, herhangi bir cayma bedeli ödemeden farklı servis sağlayıcısına geçmek ya da taahhüt yenilemek mümkün.

 

İnternet Taahhüt Sorgulama Nasıl Yapılır?

İnternet taahhüt sorgulama için pek çok farklı seçenek bulunuyor. Cayma bedeli ödememek için aboneliğinizi sonlandırmadan önce taahhüdünüzü sorgulamalısınız. Cayma bedeli sorgulamasayesinde, taahhütünüzün ne kadar daha devam ettiğini ve ne kadar cayma bedeli ödemeniz gerektiğini kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

 

Vodafone internet taahhüdü sorgulamak için en pratik yöntem, Vodafone Yanımda uygulaması. Vodafone Yanımda uygulamasına giriş yaptıktan sonra; paket bilgilerim bölümü bulunuyor. Bu kısımda sözleşme detaylarını görmek mümkün oluyor. Ayrıca Vodafone Evde İnternet müşteri hizmetleri üzerinden de müşteri temsilcilerine ulaşabilir ve taahhütünüzü sorgulayabilirsiniz. Cayma bedeli ödememek içinpratik şekilde sorgulama yapabilir, taahhütünüzün ne kadar kaldığını öğrenebilirsiniz.

 

Cayma Bedeli Hukuki Mi?

İnternet aboneliği gerçekleştirilirken, indirimli fiyatlardan yararlanabilmek için belirli bir süre boyunca internet kullanımına dair taahhüt veriliyor. Bu süre içinde taahhüdün bozulması halinde; hizmet alınan servis, taahhüt bozma bedelini faturaya yansıtabiliyor. Taahhüt bozma bedeli, taahhütün bitmesine kalan süre üzerinden hesaplanıyor. Taahhüt sırasında indirimli olarak yararlanılan hizmet bedelinin asıl fiyatı ile arasındaki fark,internet cayma bedeli olarak aboneden talep ediliyor. Aboneler; hukuki olarak internet cayma hakkı kullanabiliyor. Bu bağlamda servis sağlayıcıları da sundukları indirimli hizmet bedelinin farkını taahhüdünü sonlandıran abonelerden talep edebiliyor. 

 

Vodafone Evde İnternet, fiber internet sunuyor. Fiber optik kablolar aracılığı ile sağlanan yüksek hızlı internetten kesintisiz olarak faydalanmak mümkün. Fiber altyapı sayesinde 1000 mbps’e varan internet hızından yararlanabilirsiniz. Vodafone, taahhütlü internet kullanıcılarına sözleşmede yer alan hız limiti dahilinde hizmet veriyor. Dolayısı ile Vodafone Ev İnterneti’nin sunduğu fiber tarifeler, DSL tarifeler ve Redbox tarifeler arasından size uygun olanı tercih edebilirsiniz. Vodafone Ev İnterneti  ile kesintisiz ve hızlı internetin keyfini sürebilirsiniz.

 

Vodafone Ev İnterneti avantajlarından faydalanmak için hemen başvurun!

Başvur