Vodafone Evde İnternet

Vodafone Evde

Vodafone Evde İnternet

Fiber İnternet Nedir?

Fiber optik kablolarla sağlanan erişim sistemine verilen isimdir. Veriler, elektrik yerine ışığı ileten cam veya plastik tellerden oluşan fiber optik kablolar üzerinden taşınır. Fiber kablolar sayesinde fiber internet hızı diğer internet bağlantılarına göre daha yüksek olur. Dünyanın en yüksek internet hızı olarak kabul edilen fiber internet, fiber optiğin içerisinde bilgilerin çok hızlı hareket etmesinden dolayı “ışık hızında internet” olarak da nitelendirilmektedir.

xDSL İnternet Nedir?

Digital Subscriber Line (Sayısal Abone Hattı), sıradan bakır kablolar üzerinden evlere ve ofislere yüksek bant genişliği sağlayan bir teknolojidir.

xDSL şeklinde de adlandırılıp, baştaki x harfi değiştirilerek türleri adlandırılır: ADSL, ADSL2, ADSL2+, SDSL, IDSL, HDSL, VDSL, VDSL2

ADSL (Asymetric Digital Subscriber Line - Bakışımsız Sayısal Abone Hattı), kullanıcıların yüksek hızlarda bakışımsız veri haberleşmesi olmakla birlikte, eşzamanlı olarak telefon görüşme olanağı sağlayan bir teknolojidir.

Bir ADSL bağlantısı 3 temel iletişim kanalından oluşur. Alış Kanalı (downstream), Gönderiş Kanalı (upstream) ve POTS (Plain Old Public Telephone) kanalıdır.

Modem nedir?

Tanım olarak "Modülator" ve "Demodülator" kelimelerinin birleşiminden üretilmiştir. Çevirge ya da Modem, bilgisayarların genel ağa bağlantısını sağlayan ve bir bilgisayarı uzak yerlerdeki bilgisayar(lara) bağlayan aygıttır. Modem, verileri ses sinyallerine ses sinyallerini verilere dönüştürerek verileri taşır. Geniş ağ kurmak için mutlaka bulunması gereken ağ elemanıdır.

Modem kablo bağlantısını nasıl gerçekleştirebilirim?

Öncelikle modemin adaptörünü elektrik prizine takın ve diğer ucunu modemin enerji soketine takın.

Modemin arkasındaki on/off butonuna basarak modeminizi çalıştırın.

Telefon hattınızı telefondan çıkartarak splitter üzerinde bulunan line portuna takın, telefon hattınız yoksa bina dışından gelen ana hattı direkt olarak modeminizdeki DSL portuna takın.

Ethernet kablosunun bir ucunu bilgisayarınızdaki ethernet portuna, diğer ucunuda modeminizdeki ethernet portuna takın.

Modem kurulumunu nasıl gerçekleştirebilirim?

Vodafone’dan almış olduğunuz modemler tak çalıştır özelliklidir bu bağlantıları yaptıkdan sonra otomatik olarak gerekli bilgileri alarak kurulumunu tamamlayacaktır.

Bağlantıları yapıldıktan sonra internete erişemezseniz https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/internete-baglanamiyorum.php sayfasındaki sorun giderici üzerinden kontrollere devam edebilirsiniz.

İnternete bağlanma konusunda sorun yaşadığım durumlarda neler yapabilirim?

İnternete bağlanamadığınızda Vodafone Net’e ulaşmadan önce belki kendi kendinize çözebileceğiniz bir sorun ile karşılaşmış da olabilirsiniz.

Bu tarz durumlarda size yardımcı olabilmesi için https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/internete-baglanamiyorum.php sayfasında sizin için bir sorun giderici geliştirdik.

Modemde hiç ışık yanmıyor neler yapabilirim?

Bu tarz durumlarda muhtemelen modeminizin enerji bağlantılarında bir sorun olabilir ya da cihazınız kapalı olabilir.

Öncelikle adaptörün bağlı olduğu prizde elektrik var mı kontrol edin.

Adaptör, priz ve modem enerji soketi bağlantılarını kontrol edin.

Modem’in on/off tuşu ile kapatılmadığından emin olun.

Kontroller sonrası sorun devam ediyorsa Vodafone Net müşteri hizmetlerine başvurabilirsiniz.

Modemde sinyal ışığım yanmıyor ne yapabilirim?

Modeminizde sinyal ışığınız yanmıyorsa ilk kontrol edilmesi gereken nokta olası bir temassızlık sorunu ihtimalidir.


İnternet hattınızın modem’e kadar olan bağlantılarını kontrol edebilir, kablolarda ve bağlı oldukları portlarda bir sorun var mı kontrol edebilirsiniz.


Modeminizi kapatıp açarak anlık bir sorun varsa çözebilirsiniz.


https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/internete-baglanamiyorum.php sayfasındaki sorun giderici üzerinden adım adım fiziksel bağlantıları kontrol edebilirsiniz.

Modemde Sadece İnternet ışığı yanmıyor ne yapmalıyım?

Modeminizi kapatıp açarak anlık bir sorun varsa çözebilirsiniz.

Modeminizi yeniden başlattıkdan sonra sorun devam ediyorsa modemin kurulumunu tekrar yapmalısınız.

Modem kurulum sayfasından modem kurulumu için destek alabilirsiniz.

Modemde sadece Wİ-Fİ ışığı yanmıyor ne yapmalıyım?

Modeminizde Wİ-Fİ ışığı yanmıyorsa modeminizin kablosuz özelliği devre dışı demektir. Modeminizin yan veya arka tarafında bulunan WLAN tuşuna 2-3 sn basılı tutarak kablosuz özelliğini aktif edebilirsiniz.

Modemde tüm ışıklar yanıyor ama internete giremiyorum?

Böyle bir durumda yüksek ihtimalle modem ve bilgisayarınız arasındaki fiziksel ya da kablosuz bağlantı ile ilgili bir sorun olabilir.

https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/internete-baglanamiyorum.php sayfasındaki sorun giderici üzerinden adım adım kontrolleri gerçekleştirerek sorunu kendi kendinize giderebilirsiniz.

Download ve upload hızı nedir?

Download ve Upload hızları internette veri indirmek ve veri yüklemek için kullanılan İngilizce terimlerdir.

Dowload hızı internetten veri indirme hızı anlamına gelir.

Upload hızı internete veri yükleme hızı anlamına gelir.

Hızım normal ama ping değerim çok yüksek. Ne yapmalıyım?

Bilgisayarınızda interneti kullanan uygulamaları kapatıp varsa indirme işlemi durdurun.

Modem’e bağlı farklı cihazlar varsa bağlantısını kesin.

Mümkünse modem’e kablo ile bağlanın, kablosuz korumasız bir bağlantı türü olduğundan çevresel faktörler nedeni ile veri kayıpları meydana gelebilir.

Modem ve bilgisayarınızın kablo bağlantılarını kontrol edin.

Lisanslı anti virüs uygulamaları kullanın, bilgisayarınızı zararlı yazılımlardan koruyun.

Bağlantı hızım yavaş, ne yapmalıyım?

Bağlantı hızınızı test etmeden önce mutlaka modem’e bağlı diğer tüm cihazların erişimini kesmeniz gerekmektedir.

Bilgisayarınızda DNS, Proxy ya da VPN uygulamaları kullanıyorsanız kapatınız.

Anti virüs uygulaması kullanıyorsanız test sırasında pasif mod’a almanız gerekmektedir.

Mümkünse modem’e kablo ile bağlı bir cihazdan test almanız gerekmektedir, bu durum modem ve bilgisayar arasında bir sorun varsa bunu adreslemenize yardımcı olacaktır.

Hız testini https://www.speedtest.net web sitesinden vodafone sunucuları üzerinden yapmanızı öneririz.

https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/baglantim-yavas.php sayfasındaki sorun giderici üzerinden adım adım kontrolleri gerçekleştirerek sorunu kendi kendinize giderebilirsiniz.

Bağlantım sık sık kopuyor, ne yapmalıyım?

İnternet bağlantınız sık sık kopuyorsa, öncelikle modemin fiziksel bağlantılarında bir sorun olup olmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir.

Modemin kablo bağlantılarında yaşanabilecek ezilme ve kırılmalar bağlantı kalitenizi doğrudan etkiler.


Modeminizi yeniden başlatarak anlık sorunları giderebilirsiniz. Modem her açıldığında tüm kablosuz kanal frekanslarını tarayarak kendisini en uygun kanal frekansına alır.


Kablosuz bağlantınız sık sık kopuyorsa; evinizdeki diğer elektronik cihazlar mümkün olduğunda modemden uzak bir noktada konumlandırın.


Modem ve bilgisayarınız arasındaki mesafe bağlantı kalitesini doğrudan etkileyeceğinden modem’e yakın bir noktada internete erişmeniz bu durumdan en az şekilde etkilenmenizi sağlar.


https://www.vodafone.com.tr/YardimDestek/sorun-giderici/baglantim-kopuyor.php sayfasındaki sorun giderici üzerinden adım adım kontrolleri gerçekleştirerek sorunu kendi kendinize giderebilirsiniz.

Vodafone Evde faturamda yer alan KDV, ÖİV nedir?

Mevcut VodafoneNet internet paketinizin tarife ücretine dahil olan %10 ÖİV ve %18 KDV vergisi ile VodafoneNet telefon hizmeti kullanımızdan kaynaklanan %10 ÖİV ve %18 KDV vergisi her ay faturanız üzerinden kesilerek sizin adınıza devlete ödenmektedir. Sözleşmeden doğan damga vergisi müşterilerimizin sorumluluğunda olup faturanıza yansıtılmayacaktır.

Tarafımızdan iletilen ücretler KDV ve ÖİV dahil olup, faturada ayrı kalemler halinde gösterilmektedir.

30.01.2021 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan karar gereği %7,5 olan Özel İletişim Vergisi (ÖİV) oranı, %10 olarak güncellenmiştir.

Vodafone Evde sabit internet müşterisi olduktan sonra çıkacak ilk faturamın tarihi, içeriği ve detayı nedir?

Aboneliğinizin aktiflenmesinden sonra çıkan ilk faturanızda, interneti kullanmaya başladığınız tarihten fatura kesim tarihine kadar olan kullanım bedeliniz faturalandırılır. Örneğin fatura kesim tarihinden 10 gün önce internetiniz aktif konuma geldi ise ilk faturanıza 10 günlük kullanım bedeli yansıtılır. Kullanım tercihlerinize göre modem ve tablet gibi ek ürün ve hizmet bedelleri de faturanıza ek olarak yansıtılır.

Faturalamada 2 dönemimiz bulunmaktadır. Faturalar ay sonu veya her ayın 15’inde kesilir. Sisteme yansıması yaklaşık 3 gün sürdüğünden, 3 gün sonrasında bir hafta sürecek şekilde sms göndererek bilgi verilmektedir. Son ödeme tarihleri kesim tarihi sonrasındaki 15.gündür.

Vodafone Evde faturalarım nasıl gönderilir?

Vodafone Net faturanız her ay düzenli olarak belirtmiş olduğunuz iletişim adresinize gönderilmektedir. İletişim tercihiniz ne olursa olsun her ay ayrıca bilgilendirme sms i gönderilmektedir. İletişim tercihinizi Vodafone Yanımda ya da www.jetfatura.com adresimizden görüntüleyebilir veya değiştirebilirsiniz.

Vodafone Evde internet hizmetini kullanarak internete bağlandığımda, telefon faturama herhangi bir ücret yansır mı?

VodafoneNet ile internete bağlandığınızda mevcut telefon faturanıza internet kullanımından kaynaklanan herhangi bir ücret yansımaz. VodafoneNet internet hizmetinin kullanım bedeli (paket, modem, varsa ek paket ücreti) size Vodafone Net tarafından her ay düzenli olarak ayrıca faturalanacaktır.

Vodafone Evde fatura ve kullanım bilgilerimi nasıl takip edebilirim?

VodafoneNet fatura ve kullanım bilgilerinizi, aktivasyon işlemlerinizin tamamlanmasını takiben sms ile gönderilecek özel kullanıcı adı ve şifrenizle www.jetfatura.com adresine girerek ya da Vodafone Yanımda Uygulaması üzerinden istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz.

Fatura ve kullanım detaylarımı nereden öğrenebilirim?

Fatura ve kota bilgilerinize Vodafone Yanımda üzerinden veya 0850 542 0 542'yi arayarak ulaşabilirsiniz.

Fatura ödemelerimi nereden ve nasıl yapabilirim?

Ödemelerinizi Vodafone Yanımda Uygulaması ya da Jetfatura kullanarak, web sitemizde belirtilen ödeme noktalarına, bankalar ya da anlaşmalı kuruluşların veznelerine, bankaların internet bankacılığı üzerinden, otomatik ödeme talimatı vererek, telefon bankacılığı ve ATM hizmetleri aracılığıyla yapabilirsiniz.

Ödeme talimatı verirken ya da ödeme yaparken müşteri numaranızı başında 0 olacak şekilde 10 haneli olarak girmeniz gerekmektedir. Örnek olarak; 123456789 müşteri numaranız için 0123456789 şeklinde giriş yapmanız gerekmektedir. Aksi durumda ödeme sağlayamayacaksınız.

Faturalarınızı kredi kartı ile ödemeyi seçtiğiniz takdirde, başvuru sırasında belirttiğiniz kredi kartı bilgileriniz ve onayınıza istinaden, fatura tutarınız her ay kredi kartınızdan otomatik olarak tahsil edilir.

Anlaşmalı Bankalar ve Diğer Ödeme Noktalarımızı öğrenmek için tıklayın.

Güvenli internet satın alabilir miyim?

Güvenli internet kapsamında aşağıdaki paketlerden birini ücretsiz olarak satın alabilirsiniz. Paketlerimiz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak için Güvenli İnternet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

1) Aile Profili (alttaki sitelerden girilmek istenmeyenler)

a. Oyun Siteleri

b. Sohbet Siteleri

c. Sosyal Medya Siteleri

e) Çocuk Profili

Vodafone Evde İnternet

Yardım Konuları

Vodafone Yanımda Uygulamasını indirin