kapatyükleniyorYardıma ihtiyacınız var mı?
tobi-non-login
TOBi Chat
Sohbeti bitirmek istediğinize emin misiniz?
Sohbeti kapatırsanız, tekrar girdiğinizde sohbet baştan başlatılacaktır.
Sohbeti bitir
Sohbette kal
Beklenmedik bir hata oluştu.
Başlat
Bitir

Ev İnterneti Dondurma İşlemleri: Nasıl Yapılır ve Başvuru Süreci

08 Aralık 2025

Ev İnterneti Dondurma İşlemleri: Nasıl Yapılır ve Başvuru Süreci

Bulunduğunuz alandaki ev internetini bir süre için kullanmayı durdurabilirsiniz. Örneğin yazlığa gittiğiniz yaz döneminde evdeki internetin devam etmesini istemeyebilirsiniz. Benzer şekilde yazlıktan şehre dönüşte de yazlıktaki interneti durdurmak mantıklı olacaktır. İnterneti bir süre kullanmamak üzere karar verenler için “internet dondurma hizmeti nedir” sorusu geliyor akla. Peki, ev internet dondurma işlemi nasıl yapılır? Bu amaçla öncelikle başvuru yapmak ve gerekli belgeleri sağlamak lazım. İnternet dondurma ücreti, Vodafone internet dondurma başvurusu hakkındaki sorularınızı burada bulabilirsiniz.

 

İnternet Dondurma Hizmeti Nedir?

İnternet dondurma hizmeti, mevcut internet aboneliğinizi belirli bir süre boyunca askıya almanızı sağlayan bir işlemdir. Bu süre zarfında internet hizmeti geçici olarak durdurulur. Önemli olan ayrıntı şudur ki; internet dondurma işleminde aboneliğiniz iptal edilmez. Bu hizmet, özellikle tatil veya uzun süreli evden uzak kalma durumlarında tercih edilir. Uzun süre tatile çıkacaksanız, uzun bir seyahat planınız varsa ve interneti kullanmayacaksanız aboneliği iptal etmeden interneti dondurma yoluna gidebilirsiniz.

 

Ev İnternet Dondurma İşlemi Nasıl Yapılır?

Ev internet dondurma işlemi, internet sağlayıcınızın müşteri hizmetleri veya online işlemler platformu üzerinden yapılabilir. Genellikle kimlik doğrulama ve abonelik bilgileriyle başvuru yapılır. Dondurma süresi ve koşulları sağlayıcıya göre değişiklik gösterebilir. Vodafone ev interneti dondurma işlemi için kolayca online başvuru yapabilirsiniz.

 

Vodafone İnternet Dondurma Başvurusu Nasıl Yapılır?

Vodafone internet dondurma başvurusu, Yanımda uygulaması, Vodafone’un müşteri hizmetleri, online işlemler veya Vodafone mağazaları aracılığıyla gerçekleştirilebilir. Başvuru esnasında kimlik bilgileri ve abonelik numarası gibi bilgiler talep edilebilir. Bazen adres de istenir. Başvurunun onaylanmasının ardından, dondurma işlemi belirttiğiniz tarihte başlatılır. Vodafone Yanımda üzerinden kolayca ev interneti hizmetini dondurma işlemi yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

 

  • İlk adım olarak Yanımda uygulamasının İşlemler menüsüne girin. Burada yer alan seçeneklerden "Hizmet Dondurma / Açma" ikonuna tıklayın.

 

  • İnterneti dondurma tarihini belirlemek ikinci adımdır. Burada dondurma işlemi için herhangi bir engel yoksa ekrana gelen takvim üzerinden hizmetin dondurulacağı başlangıç ve bitiş tarihleri seçilir.

 

  • Seçilen tarih aralığı takvimde işaretli şekilde pencere içinde kullanıcıya gösterilir. Burada onayınız beklenir. Onaylarsanız ekranda yeşil bir tik işareti ile "Hizmet dondurma talebiniz başarıyla alındı" mesajı görünür ve sonucun SMS ile bildirileceği belirtilir.

 

Ev interneti dondurma işlemini yapamıyorsanız yani hata alıyorsanız ekranda kırmızı bir ünlem (!) işareti belirir. Burada sistem, işlem sırasında bazı kontrolleri sağlarken dondurma işlemine uygun olmayan durumlar tespit etmiş olabilir. Bunlar aşağıdakiler gibi olabilir:

 

  • Ödenmemiş Fatura: Hizmete ait ödenmemiş bir fatura varsa, işlem yapılmadan önce ödeme yapılması istenir. Aksi halde dondurma işlemi gerçekleşmez.

 

  • Devam Eden Başka İşlem: Hatta halihazırda devam eden bir işlem yapıyorsanız aynı anda dondurma işlemini tamamlayamazsınız. Örneğin paket değişikliği, nakil, ya da iptal gibi bir işlem devam ediyor olabilir. Önce ilk başlanılan işlemin sonuçlanması gerekir. Söz konusu işlem sonuçlanana kadar yeni bir dondurma talebi alınamaz.

 

  • Genel Hata: "Hizmet dondurma talebi alınamadı" genel uyarısı çıkarsa, kullanıcının daha sonra tekrar denemesi önerilir.

 

İnternet Dondurma Ücretli mi?

Evet, internet dondurma hizmeti genellikle ücretlidir. Hizmet sağlayıcınıza göre bu ücret değişiklik gösterebilir. Dondurma ücreti, belirlenen süre ve paket türüne bağlı olarak farklılık gösterebilir. Dondurma talebi oluştururken bu bilgiyi edinebilirsiniz.

 

İnternet Dondurma Hizmetinden Kaç Kere Yararlanabilirim?

Burada belirlenmiş bir sınırlama söz konusudur. Bir yılda kaç kere interneti dondurabilirsiniz ya da aynı abonelikte kaç kere ev interneti dondurulabilir sorusunun cevabı sözleşmenizde gizlidir. Ayrıca internet dondurma hizmetinden yararlanma sıklığı, hizmet sağlayıcınıza göre belirlenir. Genellikle yılda bir veya iki kez bu hizmetten yararlanabilirsiniz. Vodafone’da evde internet hizmetinizi 180 günde 1 kez olarak şekilde dondurabilirsiniz.

 

İnternet Dondurma Süresi Ne Kadar?

İnternet dondurma süresi de hizmet sağlayıcınıza bağlı olarak değişebilir. Genellikle 1 ay ile 6 ay arasında bir süre için dondurma işlemi yapılabilir. Belirlenen süre sonunda hizmet otomatik olarak yeniden aktif hale gelir. Vodafone’da internet hizmetinizi 6 ay içinde ve tek seferde 90 gün dondurabilirsiniz. 90 gün içerisinde internet dondurma işlemi talep ettiyseniz eğer yeniden talep oluşturamazsınız.

 

İnternet Aboneliği Dondurma Talebi Ne Zaman Gerçekleştirilir?

İnternet aboneliği dondurma talebi gerçekleştirmek için bir başlangıç süresi sınırı olmasa da interneti bağlayıp hemen dondurma yapamazsınız. Genellikle en yakın başvuru yapıldıktan sonraki birkaç iş günü içerisinde gerçekleştirilir. Ancak, başvuru yoğunluğuna ve sağlayıcınızın işlem sürelerine bağlı olarak bu süreç uzayabilir. Vodafone’daki ev interneti aboneliğiniz için internet dondurma talebiniz çok hızlı bir şekilde işleme alınır. İnternet dondurma işlemi anlık ya da ileri tarihli gerçekleştirilebilir.

 

İnternet Dondurunca Taahhüt Uzar mı?

Evet, internet hizmetinizi dondurduğunuzda taahhüt süreniz genellikle dondurma süresi kadar uzar. Yani örneğin 1 yıl taahhütünüz varsa bu aynen devam eder. Bu, sağlayıcınızın taahhüt politikalarına bağlı olarak farklılık da gösterebilir. Dondurma işlemi sonrasında taahhüt sürenizin ne kadar uzadığını kontrol etmeniz önemlidir.

 

İnternet Dondurunca Fatura Gelir mi?

İnternet dondurma işlemi sırasında, Vodafone’da normal aylık faturanız gelmez. Yani interneti dondurduğunuz dönemde fatura ödemezsiniz. Ancak, dondurma hizmeti için belirlenen ücret tahsil edilebilir. Bu ücretin faturanıza yansıyıp yansımadığını kontrol etmek için hizmet sağlayıcınızla iletişime geçebilirsiniz.

 

Hattım Borcumdan Dolayı Kısıtlanmışken Dondurma Hizmetinden Yararlanabilir miyim?

Hattınız borcunuzdan dolayı kısıtlanmışsa, dondurma hizmeti gerçekleştirilemez. Bu durumda, önce mevcut faturalarınızı ödemeniz ve hattınızı tekrar aktif hale getirmeniz gerekir. Ev internetiniz açıldıktan sonra internet dondurma hizmetinden yararlanabilirsiniz.

 

Hizmetimin Dondurulduğu Zaman İçerisinde Paket Değişikliği ve Nakil Gibi İşlemler Gerçekleştirebilir miyim?

Hizmetiniz dondurulmuşken, o paketle ilgili değişiklik yapamazsınız. Bu tür işlemler için ev interneti hizmetinizin yeniden aktif hale getirilmesi gerekir.

 

İleri Bir Tarihte Başlaması Talep Edilen Dondurma İşlemi İptal Edilebilir mi?

İnternet dondurma işlemini istediğiniz zaman durdurabilirsiniz. başka bir deyişle ileri bir tarihte başlaması talep edilen dondurma işlemi, dondurma işlemi başlamadan önce iptal edilebilir. Burada ne zaman ve nasıl iptal edebileceğinizi Vodafone üzerinden öğrenebilirsiniz.

 

Dondurma Süresi Bitmeden Hizmetimi Açabilir miyim?

Evet, dondurma süresi bitmeden internet hizmetinizi yeniden açtırabilirsiniz. Bunun için hizmet sağlayıcınıza başvurarak talepte bulunmanız yeterlidir. Vodafone müşterileri Yanımda uygulaması üzerinden işlemlerini kolayca yapabilir.