Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Müşterileriniz web sitenizde ne kadar harcama yapıyor? Ortalama Sipariş Değeri (AOV) size tam olarak bunu söyler.
AOV'nizi bilip takip etmeniz pazarlama, promosyonlar ve ürünler hakkında daha akıllıca kararlar almanıza yardımcı olabilir ve sonuçta kârlılığınızı artırır. Ayrıca işinizle ilgili bazı detaylı bilgileri örneğin müşteri harcamalarının zaman içinde artıp artmadığını ve rekabette nasıl bir konumda olduğunuzu takip etmenize de olanak tanır.
Bu makalemizde ortalama sipariş değerinin ne olduğunu ve bu değerin işiniz açısından neden önemli olduğunu, ortalama sipariş değerinin nasıl hesaplanacağını ve takip edileceğini ayrıca işinizi büyütmek için nasıl kullanılacağını açıklıyoruz.
Kolay bir başlangıç yapmanıza yardımcı olacak AOV hesaplayıcımızı da aşağıdan indirebilirsiniz.
AOV nedir? Kolay bir hesaplama formülüyle hesaplayabileceğiniz ortalama sipariş değeri müşterilerinizin satış başına tipik olarak ne kadar harcadığını ölçer.
Ortalama Satış Değeri (AOV) = Toplam Gelir / Alınan Toplam Sipariş Sayısı
Örneğin, satışlarınız bir ay içinde 200 siparişten 10.000 $ getirdiyse, AOV şöyle olacaktır:
AOV = 10.000 $ bölü 200 = 50 $
AOV'nizi düzenli olarak takip ederek, satış stratejilerinizin ve pazarlama kampanyalarınızın müşterileriniz için doğru olup olmadığını kontrol edebilir, böylece bunları uygun şekilde değiştirebilirsiniz.
Ortalama sipariş değerinizi (AOV) etkileyen çeşitli faktörler olabilir. Bu nedenle aşağıdaki konuları dikkate alın:
Müşterilerin alışveriş yaparken kullandıkları cihaz ve bu cihazla yaşadıklarını deneyimleri AOV'nizde değişiklik yaratabilir. Web siteleri genellikle bilgisayarlar için hazırlanır ve bazen akıllı telefonlar ve tabletlerle de kullanılabileceği unutulabilir. Sitenizin müşterilerin hızlı arama yapabilmesini, kolayca gezinebilmesini ve sorunsuz bir şekilde ödeme yapabilmesini sağlayacak şekilde mobil uyumlu olduğundan emin olmakalışveriş yapmak için sitenizde kalmaya ya da başka bir siteye gitmeye karar vermelerini etkileyebilir.
Ne kadar müşterinin harcama yapacağı mesai saatlerine, hafta sonlarına veya resmi tatillere bağlı olabilir. Bu nedenle sitenizin ne zaman yoğun olduğunu ve ne zaman yavaşladığını öğrenmek önemlidir; böylece müşterilerin alışveriş alışkanlıklarıyla satış için sunduğunuz teşvikleri denk getirip satışlarınızı artırabilirsiniz.
Mevsimsellik, ortalama sipariş değerinizi etkilemenin yanı sıra büyük bir fırsat da olabilir. Sunduğunuz ürün ve hizmetlere bağlı olarak satışlarınız yaz tatillerinde düşebilirken, Black Friday ve Yılbaşı gibi alışverişin en yoğun olduğu zamanlarda artış gösterebilir.
Neredeyse herkesin bildiği gibi, indirimler, özel teklifler ve kampanyalar müşterilerinizi daha fazla para harcamaya teşvik edebilir ve ortalama sipariş değerinizi yükseltebilir. Siz bu noktada kişiye özel teklifleri, sınırlı süreli indirimleri, ücretsiz kargo gibi avantajları düşünebilirsiniz.
Siz hiçbir şey yapmasanız bile AOV'niz aydan aya veya günden güne değişecektir. Bu nedenle, net bir genel bakış için düzenli olarak takip etmek çok önemlidir. Bununla birlikte, AOV'nizdeki ani bir düşüş, hızlı bir şekilde araştırılıp çözülmesi gereken bir sorun olduğunu gösterebilir. Ani bir artış ise, size yaptığınız hangi çalışmanın bu kadar iyi işlediğini görme fırsatı verir.
Google Analytics, Adobe AnalyticsHubSpot, Hotjar, Shopify gibi çoğu site ortalama sipariş değeriniz dahil temel KPI’ları takip eder, böylece satış eğilimlerinizi görebilir ve nerede iyileştirmeye ihtiyacınız olduğunu tespit edebilirsiniz.
Kullandığınız analiz aracına veya bu aracın sürümünüze bağlı olarak, menünüzde AOV'ye yönelik doğrudan bir seçenek bulunmayabilir. Bu konudan emin değilseniz hizmet sağlayıcınız size rehberlik edebilir. Ayrıca V-Hub danışmanlarımızdan birebir destek gibi çok sayıda online yardım da vardır.
Analiz verilerinizi daha da derinlemesine incelemek size AOV'niz hakkında pek çok değerli bilgi sağlayabilir. Bunlara birkaç örneği aşağıda bulabilirsiniz:
° Müşteri demografik bilgileri: Harcama kalıplarını belirlemek için müşterilerinizin yaşını, konumunu veya cinsiyetini öğrenin.
° Trafik kaynakları: Müşterilerinizin sizi sosyal medya, organik aramalar veya banner reklamlar gibi yollarla nasıl bulduğunu ve hangilerinin en iyi sonucu verdiğini görün.
° Pazarlama: Hangi pazarlama kampanyaları hedefe ulaşıyor? Pazarlamaya ayırdığınız zamandan ve paradan en iyi şekilde yararlanabilmeniz için hangilerinin işe yaradığınız hangilerinin yaramadığını ortaya çıkarın.
Güçlü analiz araçlarına erişiminiz yoksa, bir elektronik tablo kullanarak da ortalama sipariş değerinizi kendiniz hesaplayabilirsiniz.
AOV'nizi kolayca takip etmek ve bir bakışta değerli içgörüler elde etmek için aşağıdaki ücretsiz AOV hesaplayıcımızı indirin.
Sektörel raporları ve rakip analizleri, AOV'niz için iyi bir karşılaştırma noktası sağlayabilir. Doğru yönde ilerlediğinizden emin olmak için AOV'nizi zaman içinde izleyin ve analiz edin.
Ortalama sipariş değerini anlamak her e-ticaret işletmesi için çok güçlü bir araç sağlar. AOV’yi izleyerek ve bu değeri nelerin etkilediğini belirleyerek, bu değeri artırmaya yönelik stratejiler kullanabilir, bu sayede müşteri deneyimini iyileştirebilir ve kârlılığınızı artırabilirsiniz. Daha fazla bilgi için başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.
AOV hesaplayıcımızla ilgili ek bir desteğe ihtiyaç duyarsanız ya da AOV hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz, kişiye özel birebir destek için V-Hub Dijital Danışmanlarımızla görülebilirsiniz.
Kullandığı ürünler