Görüntü İşleme Teknolojisi Perakende Sektöründe Oyunun Kurallarını Yeniden Yazıyor

Görüntü İşleme Teknolojisi Perakende Sektöründe Oyunun Kurallarını Yeniden Yazıyor

Perakende sektörünün karşı karşıya kaldığı sorunların üstesinden gelmenin yolu dijital teknolojilerden geçerken, en büyük yardımcılarından biri de görüntü işleme oluyor. Perakendede satış ve operasyon gibi birçok süreci dönüştüren bu teknolojinin hem perakende sektörü oyuncuları hem de müşterileri için önemli faydaları var.

 

Bugün perakende sektörü için en önemli dijital çözümler arasında yer alan görüntü işleme, perakendede birçok süreci yeniden tanımlıyor. Stok optimizasyonundan kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerine kadar birçok alanda kilit avantajlar sunan görüntü işleme, en temel tanımıyla gelişmiş bir görüntü elde ederek yararlı bilgiler edinmek için bu görüntüyü dijital forma dönüştürmeyi sağlayan bir yöntemdir. Tıpkı insanlar gibi görsel bilgileri yorumlamaya ve anlamaya odaklanan bir yapay zeka (AI) alanı olan bu teknoloji, görüntüleri ve videoları analiz etmek, içerdikleri verilere dayanarak sonuçlar çıkarmak için bugün çok çeşitli uygulamalarda kullanılıyor.

 

Perakende sektöründe de birçok farklı kullanım alanı olan görüntü işleme, hızla gelişen teknolojilerden biri olarak hem e-ticarette hem de fiziksel mağazalarda giderek daha fazla yer alıyor. Insight ve IDG tarafından yapılan araştırma, perakendecilerin %58'inin bu teknolojiyi uygulamaya yönelik kesin planları olduğunu gösteriyor. Aynı araştırmadaki katılımcıların %95’i ise bu teknolojinin geliri artırma ve zamandan ve maliyet tasarrufu sağlama potansiyeline sahip olduğunu ifade ediyor.

 

Perakende sektöründe uygulama örnekleri gün geçtikçe artan görüntü işleme çözümleri, sınırsız bir kullanım alanı açarak görüntünün olduğu her süreçte görüntüyü faydaya dönüştürme imkanı sunuyor. Çoğu durumda, teknolojiyi ek donanım maliyetleri olmadan mevcut mağaza güvenlik kameralarıyla entegre etmenin mümkün olması da bu teknolojinin en cazip yönlerinden biri. Perakendecilerin değerli iç görüler toplamasına, operasyonları kolaylaştırmasına ve müşteri deneyimini iyileştirmesine olanak tanıyarak perakende sektöründe devrim yaratan görüntü işleme teknolojisinin mevcut ve potansiyel kullanımı perakende sektörünün geleceğinin görüntü işlemeye sıkı sıkıya bağlı olduğunun işaretini veriyor.

 

Görüntü İşleme Teknolojisi Perakende Sektöründe Oyunun Kurallarını Yeniden Yazıyor

 

Görüntü İşleme Teknolojisi Perakende Sektöründe Oyunun Kurallarını Yeniden Yazıyor

 

Perakende Analitiği Çözümü: Müşterilerinizi Daha İyi Anlayarak Doğru Kaynak Yönetimi Yapın

 

Perakende sektöründe faaliyet gösteriyorsanız mağazalarınızda her gün karşılaştığınız birçok sorunun çözümünü görüntü işleme teknolojisinde bulabilir, görsel verilerinizi faydaya dönüştürerek daha bilinçli iş kararları verebilirsiniz.

 

Vodafone Business uzmanlığıyla sunulan Görüntü İşleme Teknolojisi çözümleri, görüntü işlemenin ve yapay zekanın yeteneklerini, şirketinizin spesifik gerekliliklerine göre hazırladığı özel algoritmalarla bir araya getirerek size gerçekten ihtiyaç duyduğunuz çözümü sağlıyor. Bu da Vodafone Business Görüntü İşleme çözümlerinin sizin için sayısız olasılık sunabileceği anlamına geliyor. Örneğin, mağaza satışlarınızı iyileştirmek için kullanabileceğiniz Perakende Analitiği Çözümü, mağazanızdaki müşterilerin yoğunluğunu, duygu durumunu, demografik özelliklerini raporlayarak, müşteri profil, davranış ve yoğunluğuna göre doğru kaynak yönetimi yapmanıza yardımcı oluyor. Bu çözümün farklı kullanım alanlarında nasıl faydalar sunduğuna biraz daha yakından bakalım:

 

Müşteri Profilleme:

Müşterilerinize en iyi deneyimleri sunmak için onları ve beklentilerini anlamanız gerekiyor. Perakende Analitiği çözümü ile müşteri profillemesi yapabilir, mağazanızı ziyaret eden müşterilerinizin yaş ve cinsiyet dağılımını kolayca raporlayabilirsiniz. Bu da ürün ve hizmetlerinizi hedef kitlenize göre optimize etmenize yardımcı olur.

 

Duygu Durumu Analizi:

Mağaza içindeki ekranlarda veya aynalardaki kameralar, müşterilerinizin duygu durumlarını ölçerek müşterilerinizi daha iyi anlamanıza, ürün ve hizmetlerinizi optimize etmenizi ve müşteri memnuniyetini ölçmenizi sağlıyor.

 

Kampanya Yönetimi:

Hedefine ulaşan anlık kampanyalar yaparak mağaza performansını ve müşteri sadakatini yükseltebilirsiniz. Bunun için mağaza içi müşteri profil analizi, o an mağazanızda ağırlıkta olan müşteri dağılımını size raporlayarak doğru müşterilere ulaşmanızı kolaylaştırabilir. Kampanya Yönetimi özelliği ile aynı zamanda kampanyanızın sonuçlarını takip ederek geri dönüşünü de kolayca ölçebilirsiniz.

 

Sıcaklık Haritası:

Mağazanızda trafik modellerini, sürelerini, istasyonlarda geçirilen zamanı analiz ederek ürün konumlandırmalarınızı optimize edebilir, böylece müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyen yığılma ve sıkışıklığı engelleyerek müşterilerinize daha iyi alışveriş deneyimleri sunabilirsiniz.

 

Mağaza Trafiği İzleme:

Birden fazla mağazanız varsa ve şubeler arasında belirgin bir performans farkı görülüyorsa şubeler arasında karşılaştırmalar yaparak mağazalarınızın performansını artıracak çözümler bulabilirsiniz.

 

Güvenlik:

Mağazanızda önemli varlıkların bulunduğu alanları izlemek ve giriş için yetki gerektiren alanlara davetsiz misafirler girdiğinde uyarı almanız mağaza güvenliğini ve kritik varlıklarınızı korumanıza yardımcı olur.

 

Kuyruk Analizi:

Özellikle bayramlar, özel günler gibi müşteri yoğunluğunun arttığı dönemlerde kasa önlerinde oluşan kuyruklar müşteriler için olumsuz bir deneyime yol açıyor ve müşterilerin alışverişi sonlandırmadan vazgeçmelerine neden olabiliyor. Kuyruk analizi özelliği ile müşterilerinizin bekleme sürelerini azaltabilir, kasa açılış-kapanışlarını doğru bir şekilde yöneterek gelir kaybını engelleyebilir ve enerji tasarrufu yapabilirsiniz. 

 

Personel Takip:

Mağaza içinde farklı sorumlulukları olan çalışanlarınızı mağaza yoğunluğu, kasa kuyruğu gibi parametrelere bağlı olarak yönlendirebilir, çalışma saatlerini optimize edebilir ve çalışanlarınızın performansını şeffaf bir şekilde raporlayabilirsiniz.

 

Sırada ne var?

 

Görüntü işleme, yapay zeka ve derin öğrenme alanında en çok ses getiren uygulamalardan biri de sanal aynalar. Sanal aynalar ile örneğin, bir tüketici satın alacağı ürünü sanal olarak deneyebiliyor. Bu da çok sayıda ürünü kabine girip tek tek deneme ihtiyacını ortadan kaldırarak müşterilere zaman kazandıran bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bu aynalar aynı zamanda stil veya aksesuar önerileri veren ve müşterilerin mevcut teklifleri keşfetmesine yardımcı olan sanal danışmanlar olarak da hizmet edebiliyor. Akıllı aynalar, müşterileri indirimlerden haberdar etmek, üyelik sistemlerine kaydolmaya teşvik etmek, onlardan geri bildirim almak için de kullanılabiliyor. Akıllı aynalar, aynı zamanda bir satış kanalı olarak da hizmet verebiliyor; müşteriler, aradıkları bir ürünün mağazada olup olmadığını kontrolünü ve sıra beklemeden ürün satın alabilecekleri çevrimiçi platforma erişim elde ederek satın alma işlemini doğrudan ayna üzerinden tamamlayabiliyor. Akıllı aynalar, görsel ve işitsel uyaranlar aracılığıyla müşteri ile etkileşime de geçebiliyor; ipuçları verebiliyor, sesli komutları yanıtlayabiliyor ve yaklaşan etkinlikler hakkında bilgilendirme yapabiliyor.

 

Özetle, görüntü işleme çok çeşitli gerçek yaşam kullanım durumları ile günümüzün en gelişmiş yapay zekateknolojilerinden biri, ancak buna rağmen hala erken bir aşamada olduğunu ve henüz tam potansiyeline ulaşmadığını söylemek mümkün. Bununla birlikte, bu teknoloji hızla gelişmeye devam ederek ürün ve hizmetleri daha iyi sunmak, rekabet avantajı elde etmek için giderek daha önemli olacak. Siz de bu teknolojinin potansiyelinden en iyi şekilde faydalanmak için Vodafone Business uzmanlığına güvenebilirsiniz.

Mağaza içi müşteri hareketlerini ölçümlenebilir verilere dönüştürmenizi sağlayan Vodafone Business Perakende Analizi Çözümü hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için tıklayın!