Performans Pazarlaması

Sahadaki motorlarınıza takılacak motor gps takip cihazları sayesinde araçlarınızın lokasyon bilgilerini kolayca takip edin, filo optimizasyonu ile yakıt tasarrufu sağlayın!

Araç takip sistemi ile filo optimizasyonu yaparak ve rölanti sürelerini kısarak %15'e varan yakıt tasarrufu sağlayın!

SOC, Siber Güvenlik Operasyon Merkezinde işletmenize karşı siber güvenlik olaylarını 7/24 izleyin, atakları tespit edin ve olası tehditlere karşı müdahale edin. İhtiyaç duyduğunuz güvenlik kurallarını oluşturun, güvenlik prosedürlerini sıkılaştırın. 

İşletmelerde çalışan verimliliğinin ölçümlenmesini, makinaların çalışma süresine göre iş kayıplarının önüne geçilmesini, enerji tüketimine göre enerji tasarrufu yapılmasını sağlar.

 

Herkese merhaba, ben Yerda Ergün. Performans pazarlaması hakkında konuşacağız. Performans pazarlaması nedir? Ne işe yarar ve hangi alanlarda kullanırız? Biraz bundan bahsedeceğiz. Performans pazarlaması adından da anlaşılacağı gibi, bu pazarlama türü performansa dayalıdır ve reklam verenler, bir reklamın ne kadar iyi performans gösterdiğini veya onu kaç kişinin gördüğüne göre ödeme yaparlar. Performans pazarlama, belirlenen bütçeyi en etkin şekilde kullanmak için doğru zamanda, doğru kullanıcıya, en doğru mecradan ulaşılmasını sağlar. Geleneksel pazarlama modellerinden en büyük farkı, yapılan yatırımın en küçük parçasına kadar ölçümlenebilir olmasıdır. Bir reklam veren olarak, iş modeliniz doğrultusunda performansının ölçülmesini istediğiniz ana hedeflerinizi belirleyebilirsiniz.

 

Performans pazarlaması nasıl işler? Performans pazarlaması üç ana kolu vardır: reklam verenler, yayıncı mecraları ve ajanslar. Reklam verenler, istedikleri takdirde reklamlarını herhangi bir aracı olmadan yayıncı mecralar üzerinden kendileri de yayınlayabileceği gibi, dilerlerse ajanslarıyla iş birliği yaparak ajansların bilgi birikimi ve deneyimlerinden faydalanabilirler.

 

Performans pazarlama kanalları nelerdir? Dijital ekosistemde yer alan reklam çalışmalarının büyük bir bölümü, performans pazarlaması adı altında yer alır. Bu alanlar arasında arama motoru reklamcılığı, sosyal medya reklamcılığı, görüntülü reklamlar, satış ortaklığı olarak da bilinen Affiliate Marketing ve doğal reklamlar olan Native reklamlar yer alır. Performans pazarlama reklamcılığının en büyük hacme sahip iki ana kolu, arama motoru reklamcılığı ve sosyal medya reklamcılığıdır.

 

Arama motoru reklamcılığı, kullanıcıların herhangi bir arama terimi ile arama yaptığı alanlarda gösterilen yazılı ve görsel reklam modellerini kapsar. Bu alanın en büyük hacme sahip olanı genellikle Google'dır. Google'ın yanı sıra dünyanın en büyük ikinci arama motoru olan YouTube, Yandex ve Bing'de de arama motoru reklamcılığı yapılabilir.

 

Sosyal medya reklamcılığı, arama motoru reklamcılığından farklı olarak, kullanıcıların yaptıkları aramalardan ziyade ilgi alanları, medeni durumları, demografik bilgileri ve hatta sosyo-ekonomik statülerini hedefleyebilme olanağı tanır. Türkiye'de en büyük hacme sahip sosyal medya kanalı Instagram'dır ve bu nedenle Facebook, aynı zamanda Instagram'ı içerdiği için en büyük platformdur. Bununla birlikte, Twitter, LinkedIn, Tik Tok gibi diğer sosyal mecralar üzerinden de reklam çalışmaları yürütülmektedir.

 

Bir diğer performans kanalı, satış ortaklığı yani Affiliate Marketing'dir. Satış ortaklığı, bir işletmenin iş birliği içerisinde olduğu satış ortaklarının kendi pazarlama çabalarıyla getirdiği her ziyaretçi veya müşteri için bir veya daha fazla bağlı kuruluşu ödüllendirdiği, performansa dayalı pazarlama türüdür.

 

Affiliate Marketing yani satış ortaklığı nasıl işler? Satış ortağı, ürünün linkini paylaşır, müşteri ürün linkini tıklar ve sepete ekler, müşteri ürünü satın alır ve satış ortağı komisyon kazanır. Native doğal reklamcılık, üzerinde göründüğü platformun biçimi ve işlevi ile eşleşen reklam türüdür. Çoğu durumda reklam gibi işlev görür ve video, makale veya baş yazı olarak işletmenin hedeflerini ve ihtiyaçlarına göre kendini gösterir.

 

Peki işletmeler performans pazarlamasından ne gibi faydalar elde eder? En önemli faydalardan biri sonuçları ölçebilme yeteneğidir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin tam aksine, performans pazarlaması %100 her aksiyonu ölçümler. İkincisi, sonuçlara göre ücretlendirme. Reklam verenler, sadece ve sadece kullanıcılar reklamlarla etkileşimde bulunduklarında ödeme yaparlar. Yani kullanıcı reklamı gördüğünde, tıkladığında veya videoyu izlediğinde ödeme yapılır.

 

Üçüncüsü, detaylı hedefleme. İşletmenizin hedefleri ve iş ihtiyaçlarına göre doğru hedef kitleye, doğru zamanda ve doğru mecrada erişebilme yeteneği sağlar. Dördüncüsü, optimizasyon. Tüm reklam kampanyalarınızı süreç içerisinde en ince detayına kadar inceleyebilme hatta anlık olarak optimize etme imkanı sağlar. Beşincisi, bütçe yönetimi. Doğru kampanya kurgularıyla ve doğru optimizasyonlarla reklam bütçenizi en etkili şekilde yönetebilme imkanı sunar.

 

Özetlemek gerekirse, iş hedefleriniz doğrultusunda ulaşmak istediğiniz hedef kitlenizin dijital izleri büyük ölçüde performans pazarlama mecraları üzerinden geçer. Siz de işletmenize en uygun dijital pazarlama modelini seçerek performans kanallarını kullanarak işletmenizi büyütebilirsiniz. Teşekkürler.

Yerda Ergün ・ 4 dk