UTM Bağlantıları nedir? Ücretsiz UTM Bağlantı Oluşturmak

UTM Bağlantıları nedir? Ücretsiz UTM Bağlantı Oluşturmak

UTM Bağlantıları nedir?

İnternette gezinirken şuna benzer bir bağlantı görürseniz:

https://www.mybusiness.co.uk/utm_source=instagram&utm_medium=social&utm_campaign=promo2023

 

Bu bir UTM bağlantısıdır.

 

7/24 ulaşabileceğiniz size özel müşteri danışmanı ve özel DDOS koruması içeren metro ethernet ile şirketinizin en yoğun olduğu saatlerde bile eşit indirme yükleme hızı ile çalışma motivasyonunu koruyun!

Cihazlarınızın arasındaki bağlantıyı data hattı (M2M) Paketleri ile kolayca sağlayın!


Peki UTM'nin açılımı nedir?

 

Pazarlama çalışanları için UTM, Urchin İzleme Modülü anlamına gelir. Bir bilim kurgu filminden fırlamış gibi görünse de aslında pazarlama çabalarınızın ne kadar etkili olduğunu takip etmenin kolay bir yoludur. Bir UTM bağlantısı, üzerine UTM parametreleri adı verilen fazladan bir kod eklenmiş normal bir web sitesi bağlantısıdır. Bu kod, web sitesi analiz yazılımınıza trafiğin nereden geldiğini ve hangi kampanyaya bağlı olduğunu söyler. Örneğin, müşterilerinize bir e-posta gönderdiğinizi varsayalım. Bülteninize basit bir bağlantı koymak yerine bir UTM bağlantısı ekleyin. Bu, belirli, izlenebilir bir bağlantı oluşturur, böylece özellikle o tek e-postadan kaç tane ziyaretçiniz olduğunu ve kaç tanesinin tesadüfen sizi bulduğunu görebilirsiniz. Yukarıdaki UTM kodu örneğimizde, UTM parametreleri soru işaretinden sonraki her şeydir. "utm_source=instagram" kısmı, analiz yazılımınıza trafiğin Instagram hesabınızdan geldiğini söyler. "utm_medium=social" kısmı, kanalın sosyal medya olduğunu ve "utm_campaign=promo" kısmı, kanalın sizinle ilişkili olduğunu söyler. Örneğin "Promosyon 2023"

UTM bağlantı izlemeyi kullanmak için en iyi yerler nerelerdir?

 

Kısa cevap? Web sitenizi tanıtan bir bağlantı paylaştığınız her yer, örneğin:

 

  • Sosyal Medya

İster yeni bir ürünün tanıtımını yapıyor ister bir blog yazısı paylaşıyor olun, bir UTM bağlantısı sosyal medya trafiğinizi takip eder. Hangi platformların web sitenize en çok trafik çektiğini görebilir ve stratejinizi buna göre ayarlayabilirsiniz. UTM bağlantılarını çeşitli sosyal medyadaki 'Bio'daki Bağlantınıza' dahil etmek de iyi bir fikirdir.

 

  • E-posta bültenleri

    Düzenli e-posta bültenleri gönderiyorsanız, hangilerinin insanları web sitenize çektiğini ve hangilerinin çekmediğini ortaya çıkarmak için harekete geçirici mesaj düğmelerinizdeki UTM bağlantı izlemeyi kullanın.

 

  • Ücretli reklamcılık

    Reklamlar için ödeme yaparken hepimiz en iyi getiriyi isteriz. Bir UTM bağlantısı, tıklamalarınızın, dönüşümlerinizin ve gelirinizin tam olarak nereden geldiğini izlemenize olanak tanır. Bu şekilde, nerede daha fazla zaman ve para harcayacağınızı görebilirsiniz.

 

UTM bağlantılarımı nasıl oluşturur ve izlerim?


Size yardımcı olacak çeşitli ücretsiz ve ücretli analiz araçları vardır. En iyi bilinenlerden bazıları arasında UTM izleme Google Analytics, Bitly ve Hootsuite bulunur.

İşleyiş şekli şöyledir:

 

 

  • UTM bağlantıları nasıl oluşturulur?


    UTM bağlantınızı takip edebilmeniz için önce bağlantıyı oluşturmanız gerekir. Bağlantınızı oluşturmak için kampanya adını, kaynağı ve aracıyı girmeniz yeterlidir. Kampanya adınızı açıklarken mümkün olduğunca spesifik olmanız önemlidir. Örneğin, "instagram-2023" yerine "instagram-story-1-january-2023" olarak adlandırın. Bu, trafiğin tam olarak hangi gönderiden geldiğini belirlemenize yardımcı olacaktır.

 

  • UTM bağlantıları nasıl kullanılır?


    Bağlantınızı pazarlama kampanyalarınızda kullanmaya başlayın. Trafiğinizi ve etkileşiminizi doğru bir şekilde takip edebilmek için tüm platformlarda tutarlı bir şekilde kullandığınızdan emin olun.

 

  • UTM bağlantınızı izleme


    Bir bağlantıya yapılan tıklama sayısı, trafiğinizin nereden geldiği ve ne kadar gelir elde edildiği gibi bilgiler için seçtiğiniz analiz aracını kullanın.

 

  • Sonuçlarınızı analiz edin


    UTM bağlantınızı zaman içinde izledikten sonra sonuçları analiz edin. Trafiğinizdeki ve katılımınızdaki kalıpları ve eğilimleri araştırın ve bu bilgileri pazarlama stratejiniz hakkında daha akıllıca kararlar almak için kullanın.

 

 

İndirilebilir UTM bağlantı oluşturucu şablonuyla kendi UTM bağlantılarınızı oluşturun.

  • Açılır menüden ortamınızı ve kaynağınızı seçmeniz yeterlidir
  • İşletmenizin her zamanki URL'sini ekleyin
  • Yeni UTM bağlantınızı kopyalayıp yapıştırmaya hazır hale getirirken izleyin
    Açılır menüde göremiyorsanız kendi ortamlarınızı ve kaynaklarınızı da ekleyebilirsiniz.
  • Her açılır listenin altındaki "düzenle" düğmesini tıklayın
  • Seçimlerinizi belgenin ikinci sekmesindeki listeye ekleyin
  • Eklediğiniz hücreleri seçerek açılır listeleri değiştirmek için Veri Doğrulamayı düzenleyin.
Daha fazla destek için, yardımcı V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan biriyle konuşabilirsiniz.