Kendi çevrimiçi mağazanızı kurmak için üç adım

Kendi çevrimiçi mağazanızı kurmak için üç adım

E-ticaret planlamasının temel unsurları

 

İşletmenizi dijitale taşımanın yollarını  ele aldık. Şimdi bir sonraki adıma geçip kendi çevrimiçi mağazanızı kurma vakti geldi.

 

Çevrimiçi bir mağaza, fiziksel bir mekanda yapılan satışların gerektirdiği yüksek genel giderler olmadan dopdolu bir mağaza vaadini yerine getirir. Daha da iyisi çevrimiçi mağazanız, fiziksel mağazanız kapalıyken de açık kalabilir.

 

Elbette başlarda birkaç zorluğun aşılması gerekir. Bir site nasıl kurulur? Ödeme yapılması nasıl sağlanır? Çarpıcı bir çevrimiçi deneyim nasıl oluşturulur?

 

Neyse ki işletmenizin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş bir çevrimiçi mağaza kurmak zor değil. Ama ilkin bir ön planlama yapmalısınız: Bütçenizi, ihtiyaç duyduğunuz işlevleri ve elinizdeki teknik kaynakları belirleyin. Bu, projenizin kapsamı ve büyüklüğüne dair size iyi bir fikir verir.

 

Mağazanızı fiilen oluşturmaya sıra gelince de dikkate alınması gereken üç ana konu vardır.

 

  1. Platform

Daha önceki bir blog yazımızda  İçerik Yönetimi Sisteminizi (CMS) seçme konusunu ele almıştık. Söz konusu e-ticaret olduğunda bu adım temelde aynıdır. CMS platformunuz, içinde mağazanızı inşa ettiğiniz ve özelleştirdiğiniz, temel olarak önceden oluşturulmuş bir çerçevedir.

 

Bu konuda birkaç seçenek olduğunu göreceksiniz. Wordpress çeşitlilik barındıran iyi bir seçenektir ancak özel olarak e-ticaret için tasarlanmamıştır ve bu yüzden tam istediğiniz gibi çalışmasını sağlamak biraz uzmanlık gerektirebilir. Wix veya Shopify gibi platformlar daha az işleve sahiptir ama bunun karşılığında daha az teknik bilgi gerektirir.

 

  1. Özellikler

Platformunuzu kurup çalıştırmaya başladıktan sonra ana mağaza özelliklerinizi etkinleştirmeniz gerekir. Bu da elbette ürününüze bağlıdır ama sattığınız üründen bağımsız olarak temel özellikler aynı kalır.

 

Çeşitli müşterilerinize uyacak çoklu ödeme yöntemleri etkinleştirmeniz gerekir. Bu yüzden, en kısa sürede çeşitli ödeme araçlarını araştırın. Bir dizi teslimat seçeneği de eklemeyi unutmayın ve müşterilerin, ister canlı sohbet ister basit bir iletişim sayfası üzerinden sizinle her zaman iletişim kurabilmesini sağlayın.

 

Ardından, spesifik işletme ihtiyaçlarınızı düşünün. Yüzlerce ürününüz mü var? Kategori etiketlerinizi ve gezinme araçlarınızı değerlendirin. Farklı renklerde/boylarda ürünler mi sunuyorsunuz? Müşterilerinizin yeni bir ürün sayfası yüklemek zorunda kalmadan karşılaştırma yapabilmelerini sağlayın.

 

Son olarak, müşteri yorumlarını etkinleştirmeyi unutmayın. Kişisel tavsiyelerden sonraki en iyi şey olumlu yorumlardır ve muhtemel müşterilerin alışveriş yapmalarını daha olası kılar.

 

Kullanıcı dostu bir platformunuz varsa bu işlevleri etkinleştirmek doğru eklentiyi seçmek kadar basittir. Bu yüzden araştırmanızı yapın ve mutlaka farklı seçenekleri deneyin.

 

  1. İçerik

Sadece bir çevrimiçi mağaza istemiyorsunuz. Kendi çevrimiçi mağazanızı, kendi işinizi müşterilerinize anlatan bir mağaza istiyorsunuz. Bu da içeriğinizi kontrol etmek anlamına gelir.

 

Önce markanızı düşünün. Renk skalanızı, logonuzu, ses tonunuzu; bütün bunlar sizi eşsiz yapar. Bunları, dijital ortamdaki varlığınıza nasıl aktarabilirsiniz? Zorluk çekerseniz sitenizin gerçekten göze çarpmasını sağlamak için bir tasarımcı veya metin yazarını işe almayı düşünebilirsiniz.

 

Fiziksel bir ürün satıyorsanız fotoğrafçılık inanılmaz derecede önemlidir. Dokunma ve hissetmenin yokluğunda yüksek kaliteli fotoğraflar ve videolar müşterilerinize, satın alma kararını vermek için gerekli görsel bilgiyi verir.

 

Bunlar, sadece dikkate alınacak temel hususlardır ancak işletmenizin ihtiyaçlarına özel işlevselliği bulunan, sağlam bir çevrimiçi mağaza kurmak için yeterlidir. Sonraki adıma geçmeyi düşünüyorsanız teknolojinin çevrimiçi satışlarınızı en üst düzeye çıkarma  konusunda nasıl yardım edebileceğini inceliyoruz.

 

Ama şimdilik, çekici ve başarılı bir çevrimiçi mağaza oluşturma konusunda daha fazla bilgi almak istiyorsanız bir işletme danışmanımızla  görüşün.

23 Nov 2022