İşinizi Zirveye Taşıyacak Strateji: SMS Pazarlaması ile Müşterilerinize Doğrudan Ulaşın

İşinizi Zirveye Taşıyacak Strateji: SMS Pazarlaması ile Müşterilerinize Doğrudan Ulaşın

Başarılı olmak için ürün ve hizmet kalitesi kadar önemli olan ihtiyaçlardan biri de hiç şüphesiz pazarlama faaliyetlerinizin etkinliğidir. Özellikle gelişen teknoloji ile birlikte çok daha fazla seçeneğe kavuşan pazarlama yöntemleri ile potansiyel müşterilere ulaşmak, onları alışverişin bir parçası haline getirmek mümkün. Ancak dijital araçlarda yaşanan tüm gelişmelere rağmen başarısını koruyan pazarlama yöntemlerinden biri ise uzun yıllardır varlığını sürdüren SMS pazarlamasıdır.

 

SMS, E-Posta Pazarlamasından Daha Çok Karşılık Alıyor

 

Yapılan kapsamlı araştırmalara göre katılımcıların %65’i, günde 20’ye varan pazarlama e-postası alıyor. Üstelik katılımcıların %5’i her gün 20’ye yakın markadan pazarlama iletisi alıyor. Ancak bu e-postaların açılma oranı ise %20’nin biraz üstünde.

 

SMS abonelerinin ise sadece %39’u günde bir kez, en az bir markadan sms alıyor. Gönderilen her 5 SMS’ten 4’ü kullanıcılar tarafından açılıyor. Yani e-posta pazarlamasında yoğun bildirimlere rağmen düşük etkileşim mevcutken SMS pazarlama daha ulaşılabilir olmayı sağlıyor.

 

Bu da demek oluyor ki akılda kalıcı pazarlama metinleriyle niş bir iletişim kanalı olan SMS pazarlaması ile kullanıcıları satışa dönük mesajlarınızla kolayca yakalayabilirsiniz.

 

O halde, SMS pazarlamanın avantajlarına yakından bakalım.

 

SMS Pazarlamasının Avantajları Neler?

 

Diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla kullanıcılara daha kolay ulaşılabilmesini sağlayan SMS pazarlamasının diğer pazarlama yöntemlerine karşı avantajlarını birçok veriyle desteklemek mümkün. İşte, SMS pazarlaması yapmanız için 10 neden:

 

  • Gönderilen SMS’lerin açılma oranı %82. Fakat popüler pazarlama yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlamasında açılma oranın %21’de kalıyor. Bu da demek oluyor ki kullanıcılar, e-posta olarak gelen pazarlama iletilerinden ziyade SMS iletilerini çok daha yüksek oranda açıyor

  • Dünya genelinde her gün 23 milyardan fazla SMS gönderiliyor. 2020’den bu yana SMS en yaygın kullanılan marka iletişim yöntemlerinden biri konumunda. Üstelik pazarlama departmanlarının %61’i hâlâ SMS pazarlamasını kullanmıyor.

  • Metin mesajlarındaki promosyon bağlantılarına tıklanma oranı(CTR) %19. Aynı oranı e-posta pazarlaması için düşündüğümüz zaman bu rakam %4.2’de kalmaktadır. Yani CTR oranında yani bir reklamı görüntüleyen kişilerin reklamı tıklayan kişilere oranında SMS’ler, e-posta gönderimlerine göre 4 kattan daha fazla etkilidir.

  • Müşterilerin %91’i, işletmelerden sms almayı tercih ediyor. Ancak buna rağmen markaların sadece %35’inin resmi bir SMS pazarlaması stratejisi var. Bu da siz bir strateji belirlediğiniz takdirde markaların %65’inin önüne geçebileceğiniz anlamına geliyor.

  • Tüketicilerin %90’ı, bir metin aldıktan 30 dakika sonra karşılık veriyor. Hatta bu kullanıcıların yarısı sadece üç dakika içinde eyleme geçiyor! Lider düzeydeki satış çağrılarının %15, soğuk aramaların ise %1 başarıya ulaştığı göz önünde bulundurulursa bu etkileşim oranının değeri daha iyi anlaşılabilir.

  • SMS ile gönderilen indirim kuponları, basılı kuponlara kıyasla 10 kat daha sık kullanılmaktadır. Dolayısıyla kâğıt, baskı ve dağıtım gibi maliyet kalemleri olmadan satışı artırıcı indirim kampanyaları geliştirerek SMS pazarlaması ile 10 kata kadar daha yüksek oranda karşılık almak mümkün.

  • Dünya genelindeki işletmelerin %47’si iletişim kanalı olarak mobil cihazları tercih ediyor. KOBİ’ler için bu oran %39 iken büyük işletmelerde ise %58. Mobil cihazlarda en pratik ve yaygın iletişim kurma yollarından biri ise hiç şüphesiz SMS.

  • Tüketicilerin %50’sinden fazlası, pazarlama metni aldıktan sonra satın alma reaksiyonu gösteriyor. Herhangi bir indirim kuponu ya da satış linki alan kullanıcıların doğrudan satın almaya yönelme oranı oldukça yüksek.

  • SMS pazarlamada gönderilen mesajlara link yönlendirmesiyle dönüş alma oranı %45. Yani gönderilen her iki SMS’ten neredeyse 1’inin kullanıcıları aksiyona dahil etmesi mümkün.

     

  • Tüketicilerin %33’ü SMS pazarlamasına herhangi bir ilgi göstermese bile içerik ya da konsept kendileri ile ilgili oldukça SMS’ten rahatsız olmuyor ve markayı engelleme gibi bir reaksiyon göstermiyor. E-posta abonelerinin ise %20’si her yıl abonelikten ayrılıyor. Dolayısıyla marka sadakati ve sürekli abonelik konusunda SMS pazarlamasının, e-posta pazarlamasına kıyasla önde olduğu söylenebilir.

 

Kısacası SMS pazarlaması, birçok pazarlama yöntemine kıyasla kullanıcılara ulaşma ve dönüş alma açısından daha başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlıyor. Kullanıcılar ile etkileşim kurmak ise daha çok potansiyel müşterinin alışveriş yapmasına ve dolayısıyla satışların artmasına yardımcı oluyor. Üstelik Veri Odaklı SMS ile en doğru müşterilere en doğru şekilde ulaşmak ve bu başarı oranını artırmak mümkün.

 

Siz de Vodafone’un mobil ve dijital pazarlama çözümleri arasında yer alan Veri Odaklı SMS hizmeti sayesinde 15 Milyon izinli müşteri kitlesi ve 100’ü aşkın detaylı segmentasyon seçeneğinden yararlanarak potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşabilirsiniz

 

 

Vodafone Veri Odaklı SMS çözümlerini incelemek için tıklayın!