E-Ticarette Gelecekte Bizi Neler Bekliyor

Gelecekte bizi neler bekliyor? Ne olacak? Tabi ki bir medyum değiliz, bir falcı değiliz ama günün sonunda verilere bakıyoruz, alışveriş alışkanlıklarına bakıyoruz, tüketicinin eğilimine bakıyoruz ve gördüğümüz rakamlar e-ticaretin bize ilerleyen yıllarda çok büyük fırsatlar sunacağınız gösteriyor. Özellikle bu son zamanlarda sosyal mesafenin olduğu ve fiziki mağazaların kapandığı dönemde e-ticaretle çalışan bir kitle var. Bankalar arası kart merkezinin verdiği rakama göre 5 milyon yeni kredi kartı ilk kez e-ticaretten alışveriş yapmış. Temassız kart kullanımı artmış ve geçen seneki rakamlara baktığımızda bu seneki e-ticaret oranları artmış.

 

Önümüzdeki dönemlerde de yine sosyal mesafe kurallarının çok fazla olacağını düşünürsek, e-ticaretle alakalı rakamlar artmaya devam edecek ve burada e-ticaretin kolaylığına, e-ticaretin hızına ve birtakım güzelliklerine, esnekliğine alışan bir kitle olunca bu insanlar da online tarafta daha fazla etkin olacak ve alışverişine devam edecek. Bu anlamda online tarafta, online kanalda, online satışlarda büyük bir ivme yaşanacağını düşünüyoruz. Tabi büyük ivmenin olması demek yazılım sektörünün büyümesi demek, kargo firmalarının büyümesi ya da yeni kargo firmalarının gelmesi demek. Online mecralarda reklamların artması demek. Yani online tarafın çok çok büyümesi demek. Çünkü e-ticaretin büyümesi bir anda birçok sektörü de olumlu anlamda etkileyecek. Bu anlamda buna dikkat etmekte fayda var.

 

Mağazalar ne olacak diye soruluyor, fiziki mağazalar bitecek mi? Tabi ki fiziki mağazalar bitmeyecek. Fiziki mağaza evirilecek. Nasıl everilecek? Mağazalar daha çok deneyim merkezi haline gelecek. Mağazalardan alışveriş tabi ki devam edecek ama online alışverişin yanı sıra belki orada ürünü deneyecek onlinedan alacak. Ya da onlinedan alacak, mağazaya sadece ürünü almak için gelecek lojistik hizmeti için. Bu anlamda mağazalar da farklı şekilde evirilecek, daha deneyim merkezi olacak gibi gözüküyor. Ve hizmetlerin gelmesi yani online sektörde alışveriş yapan online sektörde hizmet veren şirketlerin farklı farklı hizmetler vereceğini düşünüyoruz. Mesela en baştan beri söylüyoruz, kargo ile alakalı sıkıntılar var. İstanbul özelinden gidelim, İstanbul da çalışan insanlar var. Bekar insan sayısı fazla ve eve çok geç gelebiliyor ya da farklı yerlerde olabiliyor. Bu anlamda Avm ya da ortak kullanım alanlarında kargo şirketlerinin kutuları olacak ve kargolarını belki de oradan kendisine sms ile gelen şifreyi girerek kargosunu oradan alacak. Farklı farklı hizmetler gelecek, temassız kart kullanımı artacak ve burada yeni yeni fırsatlar olacak. Önümüzdeki dönemde hepimiz bu yeni hizmetleri göreceğiz. Belki de web sayfasındaki yenilikler artacak, belki de görüntü kalitesi artacak, buradaki görüntü kalitesi video görüntülerinin değişikliğe uğraması sonucunda ürünü daha net anlayacağız, ürünü daha iyi göreceğiz ve alıp almama kararını daha iyi vereceğiz. Bunlar önemli olacak gibi gözüküyor. Bu videoyu izlediğiniz için çok teşekkür ederim. Umarım faydalı olmuştur. Sağlıklı ve güzel günler diliyorum

Murat Erdör ・ 3 dk