7. 360 Derece Sosyal İşletme

Yeni dönemde tüketici trendlerini anlatmaya çalıştık ve yeni pazarlama stratejilerini ele aldık. Bu eğitimde en önemli hatırlanması gereken şey, pazarlama kurgularımızı dönüştürmek için 360 derece sosyal bir işletme olma gerekliliğidir. Sosyal bir marka olarak, müşterilerimizi iyi tanımalıyız ve bunu başarabilmek için organizasyonumuzun tüm bileşenlerini ve verileri etkin bir şekilde kullanmalıyız.

 

Ayrıca, sosyal sorumlu bir marka olarak davranmalı, müşterilerimizi dinleyen ve onlara cevap veren bir marka olmalıyız. Bunun yanı sıra, sosyal bir firma olma gerekliliği vardır. İnsan odaklı bir süreç oluşturmalı ve bu süreci tedarik zincirimizden başlayarak teslimatlarımıza ve satış sonrası hizmetlerimize kadar sürdürmeliyiz. Tüketici geri bildirimlerini almalı ve bu geri bildirimlere dayalı olarak satış sonrası hizmetlerimizi yeniden şekillendirmeliyiz.

 

360 derece sosyal bir firma olmanın üçüncü en önemli bileği ise, baştan beri vurguladığımız gibi kendi müşterilerimizi, yani kendi insanlarımızı, operasyonlarımızın bir parçası olarak düşünmemiz gerekliliğidir. Onlarla etkileşim kurmalı, onları dinlemeli ve onlarla iletişimde bulunmalıyız, böylece onları marka elçileri haline getirebiliriz ve 360 derece sosyal işletmemizin birer parçası haline getirebiliriz.

Aysun Şabanlı ・ 2 dk