Gürültüye rağmen sesini duyurmak

Gürültüye rağmen sesini duyurmak

İşletmenizi dünyaya açmak: gelişmek için ihtiyacınız olan altı dijital pazarlama aracı

 

İş yapmaya hazır olduğunuzu dünyaya duyurmak zor olabilir.

 

Etkili bir dijital pazarlama stratejisi yaratmak sizi kalabalıktan ayırmaya yardım edebilir. Tam da bunu yapmanıza yardım edecek birkaç dijital pazarlama aracı ve tekniğini açıklıyoruz.

 

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Google'ın web sitenizi ön sayfaya yerleştirme kararı sadece web sitenizin kalitesine dayanır. Organik arama sonuçlarının "ilk sayfasına" girebilmek inanılmaz derecede güçlü bir özelliktir çünkü bu sayfa organik trafiğin %71'ini oluşturur. İkinci ve üçüncü sayfa trafiğin sadece %5'ini alır.

 

SEO, web sitenizi Google'ın algoritmaları için olabildiğince çekici hale getirerek arama motorlarındaki organik (ücretsiz) sıralamanızı iyileştirme sanatıdır.

 

İşte bilmeniz gereken bazı noktalar:

  • Anahtar kelimeler: İşletmenizin yaptığı en önemli işi ve bu işi tanımlayan anahtar kelimeleri düşünün. SEO söz konusu olduğunda bu, ilk ve en önemli adımdır.

    Diyelim ki bir tesisatçısınız ve insanlar "boru", "bozuk pissu borusu" veya "sızıntı" gibi kelimeler/terimler aradıklarında web sitenizin görünmesini istiyorsunuz. Amaç rekabette düşük ama arama oranında yüksek kelimeleri bulmak. Google anahtar kelime planlayıcısı iyi bir başlangıç noktasıdır.

 

  • SEO dostu: Bu terim, arama motorlarının sitenizi sıralarken dikkate aldıkları birçok şeye atıfta bulunur. Unutmamanız gereken ana kurallardan birkaçı şöyle:
    • URL'lerinizi kullanıcı dostu yapın (kolay yazılabilen)
    • İçeriği tekrarlamayın
    • Site tasarımınızın mobil dostu olduğundan emin olun
    • Sitenizdeki diğer sayfalara dahili olarak bağlantı oluşturun
    • Yorumları ve soruları düzenli olarak yanıtlayın

 

XLM sitemap ve robots.txt de web sitesi optimizasyonu için yararlıdır. Bu araçlar hakkında daha fazlasını   başlıklı blog yazımızda bulabilirsiniz.

 

  • Arama Motoru Pazarlaması (SEM)

Gizemli SEO sanatının gerçekten üstesinden gelmek biraz zaman alabilir; her şeyi doğru yapabilir ama yine de arama sonuçlarının ön sayfasına giremeyebilirsiniz. Bu yüzden müşterilerin işletmenizin farkında olmasını sağlamak için birkaç ücretli reklamınızın olması da önemli.

 

SEM de bununla ilgilidir; yani arama motoru sonuç sayfalarında görünen ücretli reklamları satın alıp yönetmenizi sağlar. Ücretli reklamlar organik reklamlar kadar popüler olmayabilir ama sizi o ödüllü ön sayfaya yerleştirir ve hedef kitlenize görünür kılmakta inanılmaz derecede yararlıdır.

 

Bu reklamlar farklı biçimlerde sunulur: küçük, temel ürün listelerinden daha büyük, çoğunlukla fiyatlar ve incelemeleri içeren ürün temelli reklamlara kadar.

 

  • Açık artırma: İşletmeler ücretli konumları bu şekilde alır. Potansiyel müşterilerin aramasının en olası olduğu anahtar kelimeler için teklif verirler. Bir arama yapıldığında Google, o anahtar kelimeyi kullanan bütün reklamları bulur, konum gibi bir dizi filtre çalıştırır ve yeteri kadar yüksek Reklam Sıralaması olan reklamları görüntüler. Daha fazlasını öğrenmek ve işe başlamak için 'i ziyaret edin.

 

  • Sosyal medya

Sosyal medya, iyi kullanıldığında gerçekten karşılığı alınabilen bir başka dijital pazarlama taktiğidir. Bu, işletmenizi doğru kişilerin önüne koymanıza ve müşteri tabanınızla daha doğal bir yolla ilişki geliştirmenize olanak sağlar.

 

Ancak münferit platformlar ve bunları kullanan demografi ile ilgili araştırma gerektirir:

 

  • Manzarayı anlayın: Sosyal medya mümkün olduğunca müşteri odaklı olmayı gerektirir, bu yüzden hedef kitlenizi en iyi yansıttığını düşündüğünüz sosyal medya platformunu kullanın. Örneğin büro malzemeleri satıyorsanız genç kitlesiyle Snap gibi bir platform muhtemelen reklamlarınız için en iyi konum değildir. Ama birçok işletmenin ağ kurmak için uğradığı LinkedIn olabilir.

 

  • Reklam şeridi

Bunlar üçüncü taraf web sitelerinin özel alanlarında (yayıncı web siteleri) görünen klasik reklam şeritleridir; bu da demektir ki reklam şeritleriniz gerçekten de dikkat çekici olmalıdır.

 

Reklam şeritleri hakkında bilinmesi gereken bazı unsurlar:

  • Reklam ağları: Bu platformlar siz ve web sitesi yayıncıları arasında aracı işlevi görür. Ağ, teklif verebileceğiniz, satılacak reklam envanteri listeleri derler. Ayrıca kampanyalar oluşturduğunuz ve hedef kitle ve bütçe gibi ayrıntıları doğruladığınız yerdir. Bu işlem karmaşık hale gelebilir, bu yüzden işin inceliklerini size gösterecek bir satıcı kullanmanız iyi olur. Google'ın AdSense'i reklam ağına bilinen iyi bir örnektir.
  • Yeniden hedefleme: Bu, reklamların bir web sitesinden diğerine geçerken kullanıcıları izlemesi anlamına gelir. Çerezler kullanarak bir ürüne başta ilgi gösteren kullanıcıların ilgisi ileride tekrar çekilebilir; bu sebeple, müşterileri geri getirmede inanılmaz etkili bir araçtır.

 

  • E-posta pazarlama

E-posta pazarlama özgün dijital pazarlama yaklaşımıdır. Doğru yapıldığında, müşterilerinizle ilişki kurmanın ve onlarla ilişkilerinizi beslemenin fazlasıyla kişisel bir yöntemi olmaya devam eder.

 

Bir e-posta kampanyası yaratırken şunlar unutulmamalıdır:

  • Hedef kitlenizin tanıyacağı bir "kimden" adı kullanın.
  • Konu satırınızı kısa ve ilginç tutun.
  • Ön başlık metniniz ilgi çekici olsun.
  • Gövde metni içeriğini basit ama çarpıcı tutun.
  • E-postaya bir video eklemeyi düşünün.

 

  • Başarıyı ölçme

Stratejilerinizin ne kadar iyi işlediğini görebilmek web sitenizi optimize etmede kilit önemdedir. Ölçüm yoluyla pazarlama harcamalarınızın nereye gittiğini ve hangi platformların en iyi şekilde işlediğini öğrenerek hangi kanallara daha çok yatırım yapmanız gerektiğini anlamanızı sağlar:

 

  • Geri bağlantılar: Bunlar bir web sitesinden diğerine ulaşan bağlantılardır. Sizinkiyle geri bağlantıları olan sitelerin sayısı, Google sıralamanızı en çok etkileyen faktörlerden biridir. Anahtar kelime ve geri bağlantı izleyicileri durumunuzu görmek açısından faydalıdır.
  • Analiz: Google Analytics paha biçilmez bir dijital pazarlama aracı haline geldi. Panelin öğrenilmesi vakit alabilir, ancak size bekleme süresi ve geri dönüş oranı gibi birçok performans bilgisi verir. Google Search Console, bağlantı tıklama oranınızı anlamanıza yardım eden bir başka faydalı paneldir.

 

Dijital pazarlama stratejinizi optimize etmek büyük bir meseledir ve zaman alır. Konuyla ilgili daha fazla fikir için ilk dijital pazarlama varlığınızı oluşturmanın yolları başlıklı blog yazımızı inceleyin.

 

Dijital pazarlamanızı geliştirme konusunda daha fazla rehberlik için görüşün.

23 Nov 2022