En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları Nelerdir?

22 Ekim 2024

En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları Nelerdir?

Sosyal medyada zaman geçirmek, günümüz insanının sıradan rutininin bir parçası. Zamanın büyük bir kısmını sosyal ağlarda geçirenlerin sayısı da oldukça fazla. Bazılarının birkaç dakika haber okumak, bazıları için gün içinde küçük molalar vererek tanıdıklarını ya da merak ettiklerini takip etmek bazen de tüm günü vermek gibi herkesin farklı sosyal medya rutinleri var. Yani herkesin sosyal medyaya ayırdığı zaman dilimi ve süre farklı. Kimileri sosyalleşmek, kimileri yeni iş ve kariyer fırsatlarına ulaşmak kimileri de iş geliştirmek üzere sosyal medya araçlarını yorğun bir biçimde kullanıyor. Dolayısıyla sosyal medyanın kullanım süresi gibi kullanım amacı da kişiden kişiye değişiyor. İşte bu iki farklılık farklı sosyal medya araçlarının oluşmasına neden oldu ve olmaya da devam edecek. Bazı sosyal medya araçları sadece tanıdıkları izleme ve iletişim kurmak alanı gibi kullanılırken bazıları ünlü kişilere ulaşmanın bir yolu. Bazı sosyal medya araçlarının kendisi sıradan insanı ünlü yapma potansiyeline sahip iken bazıları da öğrenmek için harika bir alan sunuyor. Sosyal mecralar; görsel odaklı, video odaklı, metin odaklı, yorum odaklı olmak üzere farklı odak noktaları ile çeşitleniyor. Bunun sonucunda da farklı sosyal medya uygulamaları ortaya çıkıyor. Peki, sosyal medya uygulaması nedir ve sosyal medya uygulamaları nelerdir?

 

Sosyal Medya Uygulamaları

 

Web 2.0 ile birlikte iletişimde interaktif bir esneklik süreci başlamış oldu. Bir kaynaktan dağılan enformayonun yerini bilgiyi alanın da sürece dahil olduğu bir yapı aldı. Artık herkes haber yapabilir, bir konuda bilgi verebilir, program yapabilir hatta kanal açabilir. Bilgiye ulaşmak da onu sağlayan kaynak haline gelmek de son derece kolay. Sosyal ağlar, bu konuda müthiş bir esneklik ve bunun sonucunda da öngörülemez bir çeşitlilik sunuyor. Ancak insanlar sosyal ağlarda sadece bilgi aramıyor. Sosyalleşmek, eğlenmek, öğrenmek, haber almak, başkalarının fikirlerini anlamak, sosyal analizler yapmak, öğretmek, anlatmak, bilgi vermek, paylaşmak, ünlü olmak, satış yapmak, tanıtmak gibi yüzlerce farklı amaçla sosyal mecralar kullanılıyor. Sosyal medya uygulamaları da bu çeşitlilikten ilham alarak üretiliyor. Web 2.0 teknolojisi tabanında uygulama geliştirmek için sizi sınırlayacak iki şey var; teknik bilginiz ve hayal gücünüz. İşte tam da bu nedenle bildiğimiz popüler sosyal medya uygulamaları dışında yüzlerce farklı ürün daha var. Peki, en popüler sosyal medya uygulamaları hangileri? Bu soruya cevap vermeden önce sosyal medyanın gelişimine biraz daha yakından bakalım mı?

 

En Çok Kullanılan Sosyal Medya Uygulamaları Listesi

 

Sosyal medya uygulamalarının sayısı sanıldığından fazla. Ancak bazı uygulamalar dünya genelinde çok fazla kişi tarafından tercih ediliyor. Bu da onları hareketli bir dijital pazar yeri haline getiriyor ve markaların ya da kurumların da bu uygulamalarda görünme ve var olma isteğini tetikliyor. Peki, en çok kullanılan sosyal ağlar hangileri?

 

●      Facebook

 

Sosyal medya denince ilk akla gelen şey, Facebook logosu oluyor. Mark Zuckerberg tarafından kurulup tüm dünyaya pazarlanan Facebook, bir sosyal medya uygulamasından çok öte. Örneğin Amerika’nın en büyük şirketlerinden biri. Sahip olduğu datanın ise eşi benzeri yok ve kendisi gerçekten paha biçilemez. Sadece Facebook datası ile şirketlerin ve kurumların neredeyse yapamayacağı şey yok. Ücretsiz olan Facebook’a üye olmak son derece kolay. Günümüzde bireyler, markalar ve kurumlar Facebook’u kendi kişisel veri paylaşımları için etkin bir biçimde kullanıyor.

 

●      Twitter

 

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları listesinde ilk üçe giren Twitter, gündemi de belirliyor. Ana akım medyanın yerini alan sosyal mecra, çok büyük bir iletişim ve etkileşim gücünü de elinde tutuyor. Bugün Twitterı yönetmek, dünya basınını elinde tutmak gibi bir şey. Tüm dünyadan haber almak, Beyaz Saray dahil kurumların resmi açıklamalarına anlık olarak ulaşmak Twitter ile mümkün.

 

●      Swarm

 

Birkaç yıl önce çok popüler bir uygulama vardı: Foursquare. Bu uygulama, mekanlar hakkında onları deneyimlemiş kişiler sayesinde bilgi edinmek üzere geliştirilmişti. Zamanla uygulama değişti ve adı da değiştirildi. Swarm, özellikle restoran, cafe, otel gibi mekanlar için yapılan yorumların derlendiği bir mecra. Gittiğiniz gördüğünüz ya da anlık olarak bulunduğunuz mekanları arkadaşlarınızla paylaşmak üzere Swarm kullanabilirsiniz. Örneğin bir restoranda yemek yiyorsunuz ve o sırada hemen yandaki kafede okul arkadaşınızın olduğunu öğrenebilirsiniz. Buluşmanızı tesadüfe bırakmayıp kısa bir sohbet için sözleşmeniz mümkün olur. Belki de uzun zamandır yemeklerini tatmak istediğiniz bir mekan var ama başkalarının deneyimlerini öğrenmek istiyorsunuz, yine bu amaçla Swarm harika bir alan sunuyor.

 

●      Instagram

 

Son on yılın en popüler sosyal medya uygulamaları listesinde ilk üçte Instagram var. Temelde bir fotoğraf paylaşma uygulaması olarak geliştirilen Instagram, zamanla müthiş bir reklam alanına da dönüştü. Burada etkileşim de çok esnek ancak temelde paylaşan ve paylaşımları takip edilen şeklinde iki ana kurgu söz konusu. Eklemek gerekir ki; günümüzde ünlü olmanın yolu kesinlikle Instagram’dan geçiyor.

 

●      LinkedIn

 

Kaliforniya’da 2002'de kurulan LinkedIn, müthiş bir iş fikridir. Kariyer odaklı bir sosyal ağ olan LinkedIn, insanların özgeçmişlerini çok geniş bir küresel ağda paylaşımları ve işle ilgili paylaşım yapabilmelerini esas almış. Bir iş fikriniz varsa ya da bir konuda fark yaratacak şeyler düşünüyorsanız işin patronlarına ulaşmak LinkedIn ile eskiye oranla çok daha kolay. Örneğin bir içerik yazarısınız ve alışılmış içeriklerden çok daha farklı ve özgün içerikler üretmek üzere bir fikriniz varsa bu alanda çalışan kişilere kolayca neler yaptığınızı gösterebilirsiniz. Benzer şekilde hayallerinizi süsleyen şirketi takip ederek ve orada çalışmaya olan isteğinizi göstererek bir adım öne geçmeniz çok da zor değil. Eskiler, iyi bir işe girmek için tanıdık lazım derlerdi, şimdi tanımanız gereken herkes zaten LinkedIn’de. Siz, fark yaratın yeter.

 

En Popüler Anlık Mesajlaşma Uygulamaları

 

Anlık mesajlaşma uygulamaları da birer sosyal medya uygulaması gibi kullanılıyor. Sadece bunlarda görünürlük ya da ulaşılabilirlik daha sınırlı. Biraz daha kontrollü olduklarını söylemek de mümkün.

 

●      WhatsApp

 

Anlık mesajlaşma servisi deyince herkesin aklına WhatsApp geliyor. Çünkü günümüzde bu alanda en çok kullanılan servis ya da uygulama WhatsApp. Uygulama sadece sohbet etmek için değil fotoğraf, video, belge, konum ve kişi paylaşımı için de çok kullanışlı. Üstelik sürekli geliştiriliyor ve her yıl daha da kullanışlı oluyor. WhatsApp hayatımıza öyle yerleşti ki artık pek çok şirket ve kurum da işlerini bu mesajlaşma servisi ile yürütüyor.

 

●      Snapchat

 

Anlık mesajlaşmak çok büyük bir konfor. Böylece anda kalarak zamanı yönetmek ve iletişimde olmak mümkün. Snapchat, hem bir anlık mesajlaşma servisi hem de bir sosyal ağ.

 

●      Facebook Messenger

 

Facebook kullanıcılarının sosyal ağ içindeyken mesajlaşmalarını da sağlamak istenmiş. Bu fikirden de messenger uygulaması doğmuş. Facebook tarafından geliştirilen anlık mesajlaşma sistemi,  hem yazılı hem  sesli hem de görüntülü haberleşme imkanı sunuyor.

 

RED Tarifelerinde Sosyal Medya İnternetten Yemez!

 

Sosyal medya araçları, yaşamın içinde önemli bir yere sahip ama bazen onları kullanırken interneti hızlı tüketmek kaygısı yaşanıyor. Vodafone RED’li iseniz size özel tarifelerle sosyal medya kullanırken internet paketinizi tüketmeyebiliyorsunuz. RED Sınırsız Uygulamalar ile interneti çok daha verimli kullanabilirsiniz.