Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
İşletmenizin bugün kullanmaya başlaması gereken sosyal medya pazarlama yaklaşımlarını keşfedin
Fiziksel santralin gerektirdiği bakım maliyetlerinizi tamamen ortadan kaldırın, kurulum masrafı olmadan bulut santral ile tanışın!
Sahadaki ekiplerinizin mobil cihazlarındaki akıllı ekip takip ile çalışma saatlerini, gün içindeki yol haritalarını, yaptıkları saha ziyaretlerini takip edin!
Sosyal medya platformları sürekli gelişiyor.
İlk başta buna ayak uydurmak biraz zor olsa da bir çok yeni özelliği kullanarak işletmenizi bir adım öteye taşıyabilirsiniz.
Peki işletmeniz sosyal medya pazarlamanızı bu ortamda geliştirmek için hangi yaklaşımı benimsemeli?
Öğrenmek için blog yazımızı inceleyin
İçerik Üreticiler
İçerik Üreticileri, sosyal medya platformlarında işinizi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Ancak şunu unutmamak lazım ki, Gen Z'den Gen Y'ye; gündelik hayatını paylaşandan profesyonele; her içerik üreticisi farklıdır, bu nedenle ilk adım, hangi içerik üreticisinin hedef kitleniz için uygun olduğunu belirlemektir.
Örneğin Marka bilinirliğini ve satışları artırmaya başlamak istiyorsanız öncelikle birkaç yerel veya mikro içerik üreticisi ile ortaklık kurmayı deneyebilirsiniz. Mikro içerik üreticileri, geleneksel olarak 'ünlü' olarak düşünebileceğiniz insanlar değildir. Bunun yerine, örneğin moda, yemek pişirme veya sürdürülebilirlik ile ilgili olsun, paylaştıkları içerikle ilgilenen takipçiler edinirler. İşletmenizi farklı kılan özellikle alakalı içerik oluşturucuları aramak için ve bir ortaklık sağlamak için daha fazla zaman ayırmanız gerekecektir.
Diğer bir önemli nokta, bir içerik üreticisinin hizmeti için nasıl ödeme yapmak istediğinize de karar vermeniz gerekir. İster doğrudan ödeme yapın, ister ürün/hizmetinizi deneyimlemeleri için hediye edin, ister indirim kodu verin, size ulaşmadan önce hangi ödeme şeklini sunabileceğinize karar verin.
Video pazarlama
Fotoğrafların oluşturulması daha hızlı ve daha kolay olsa da, video pazarlamanın işinize nasıl fayda sağlayabileceğini dikkatlice düşünmelisiniz. Aslında, pazarlamacıların %85'i kısa biçimli videoların sosyal medyadaki en etkili format olduğunu söylüyor.
İyi haber, video pazarlamanın karmaşık olması gerekmez. Marka bilinirliği oluşturmak için ürün tanıtımlarını ve nasıl yapılır kılavuzlarını çekmek için akıllı telefonunuzu kullanarak başlayabilirsiniz. Ya da hedef kitlenizi, sizin de amacınızı değiştirebilmeniz için kullanıcı tarafından
oluşturulan içeriği paylaşmaya teşvik edebilirsiniz. İster ürününüzü/hizmetinizi kullanırken çekilmiş bir video olsun, ister yorum paylaştıkları bir video olsun, bu videoları kendi kanallarınızda paylaşabilirsiniz. Her müşterinizi etiketlemeyi unutmayın.
Ücretli reklam
19 takipçiden sadece 1'inin Facebook'ta organik içerik - ücretsiz olarak paylaşılan gönderileri - gördüğünü biliyor muydunuz ? Bu nedenle, ücretli reklamcılığın yalnızca yeni müşterilere ulaşmak için değil, aynı zamanda mevcut müşterilerle bağlantı kurmak için de kullanılıyor olması şaşırtıcı değildir.
Ücretli reklamların pahalı olması gerekmez; Organik gönderilere doğrudan Facebook veya Instagram akışınızda sponsor olabilirsiniz ve istediğiniz kadar bütçe ekleyebilirsiniz. Ne büyüklükte bir bütçe kullanırsanız kullanın, yeni kitlelere ulaşmak için her bir sosyal medya platformunun algoritmasından ve dahili verisinden yararlanabilirsiniz. Bu nedenle, ücretli reklam verme, özel bir pazarlama ekibi işe almadan önce daha geniş bir kitleyle bağlantı kurmanın kolay ve uygun maliyetli bir yoludur.
İçerik biçimlerini değiştirme
Sosyal medyada sürekli olarak yeni içerik biçimleri ortaya çıkıyor. Gelecek güncellemeleri takip etmek ve bunları en iyi şekilde kullanmayı öğrenmek, işletmenizin sosyal medyanın sunduklarından en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olacaktır. Şu anda keşfedebileceğiniz birkaç platform güncellemesi:
Sabitlenmiş gönderiler Twitter'da yeni değil, ancak diğer kanallar da aynı özellik bulunuyor. Artık, daha özelleştirilebilir bir alan oluşturma çabasıyla içeriğinizin daha etkili olması için Instagram’da üç adede kadar gönderiyi sabitleyebilirsiniz.
Instagram Kılavuzları kullanıma sunulduğundan bu yana, Instagram artık yalnızca kısa biçimli içeriklerin yeri değil. Blog benzeri parçaların doğrudan platformun içine dahil edilmesiyle, kullanıcılar yorumların eşlik ettiği kesintisiz bir içerik akışında gezinebilirler. Dolayısıyla, bu format size öne çıkan ürün/hizmetleri, SSS kılavuzlarını ve çok daha fazlasını paylaşma fırsatı sunar.
Topluluğunuzu tek bir yerde toplamak istiyorsanız, gitmeniz gereken yol Facebook Gruplarıdır . İşletmeniz için bir Grup oluşturarak değerli bilgiler edinebilir ve müşterilerinizle tek bir yerden etkileşim kurabilirsiniz. Gruplara katılmak isteğe bağlıdır, dolayısıyla işletmenizle bağlantı kurmaya gerçekten istekli olan insanlarla konuşmanın etkili bir yoludur.
Sürekli olarak yeni güncellemeler sunan sosyal medya platformları ile gelecekte nasıl ayak uydurabilirsiniz?
Kullandığı ürünler
Diğer haberler