Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Bazı sektörler, mevcut müşterilerinin memnuniyetini sürdürmek yerine markaya yeni bir müşteri çekmenin maliyetinin beş kat daha fazla olduğunu belirtiyor.
Siz de ekiplerinizin her yerden etkin ve üretken bir şekilde çalışabilmesi için Microsoft 365 İş Paketlerini kullanın, işinizi büyütün.
Verilerinizi Türkiye’de yerleşik Vodafone Bulut sunucularında yedekleyin.
Dijitale geçen işletmelerin sayısı arttıkça müşterilerin seçenekleri de artıyor. Sadakatlerini kazanmak hiç bu kadar önemli olmamıştı.
Bu makale ile müşteri savunuculuğunu nasıl oluşturacağınız ve müşterilerin daima sizi tercih etmesini nasıl sağlayacağınız konusunda beş ipucu paylaşıyoruz.
Dikkate alınması gereken bunca dijital kanal arasında, müşterilerinizin kullanma olasılığının daha fazla olduğu kanallardan ziyade en popüler kanallara odaklanarak kalabalığın peşinden gitmek kolaydır.
Biraz durup hedef kitlenizi düşünün: onlar kim, en çok hangi kanalları ziyaret ediyorlar ve nasıl alışveriş yapmayı seviyorlar... Bütün müşterileriniz Instagram ve TikTok'taysa derinlemesine bir Twitter stratejinizin olması anlamsızdır.
Büyük etkinlikleri takip etmeye çalışın ve düzenli güncellemeler yaptığınız bir pazarlama takvimi oluşturun. Ardından bunun işletmenizin promosyonları veya belirli ürünleri öne çıkarması için herhangi bir hızlı kazanım yaratıp yaratmadığına bakın. Ama unutmayın ki "takibi bırakmak" için sadece bir tıklama yeterli; bu yüzden tavsiyeler ve ilginç anekdotlarla müşterilerinizle iletişim kurduğunuzdan emin olun.
E-posta pazarlaması, daha fazla kelime sayısı ve müşterinin doğrudan gelen kutusunda yerini alan içeriklerle yaratıcı olma konusunda size daha fazla seçenek sunar.
Bu fırsatı bir marka kimliği oluşturmak için boşa harcamayın: Beklenen etkinliklerle ilgili blog yazıları ve bilgiler paylaşın ve mümkünse müşteri verilerinizi segmentlere ayırmanızı ve iletişiminizi özelleştirmenizi sağlayan MailChimp veya HubSpot gibi bir e-posta pazarlama platformu kullanın ama GDPR ile uyumlu olduğunuzdan emin olun.
Müşterilerin bilinçli hale gelip üç aylık indirimleri beklediği veya sizden alışveriş yapmadan önce kupon kodlarını avladığı bir promosyon tuzağına düşmek kolaydır.
Elbette bunlar, sakin dönemlerde stok fazlasını satışa sunarak satışları artırmak için denenip sınanmış yöntemlerdir, ancak zorlu ekonomik bir döneme girerken kâr-zararı etkileyebilecek şeyler yapmadan önce akıllıca düşünmemiz gerekir.
İndirim yapma konusunda tipik promosyon döngüsünün ötesinde düşünün.
Örneğin, birçok marka sürdürülebilirliği benimseyen müşterilerini ödüllendirmeye başladı; mesela L’Occitane, ürünlerinin ambalajını mağazaya geri getiren müşterilerine %10 indirim sunuyor.
Puan kartlarından dijital damgalara ve oyunlaştırma uygulamalarına kadar müşteri sadakati planları yeni bir şey değildir. Ama bu ödül programları müşterileri elde tutma, müşterilere alışveriş alışkanlıkları hakkında değerli veriler vermeleri karşılığında ara sıra bedava bir ürün vb. sunma konusunda kanıtlanmış bir başarı geçmişine sahiptir. Bu veriler işletmenizin stratejisini ve pazarlama girişimlerini iyileştirmenize yardım edebilir ancak GDPR kılavuzlarını izlemeyi unutmayın.
Aslında üzerinde fazlaca düşünmeye gerek yok. Puan temelli sadakat programları ve damgalı kartlar (örn. 10 kahve aldığınızda 11. kahve bedava) müşterilerinizin marka savunuculuğu yapmasını sağlamada fazlasıyla etkilidir.
Biraz daha yaratıcı olmak isterseniz oyunlaştırılmış teklifleri denemeye ne dersiniz? Meydan okumaları ve liderlik panolarını bir düşünün. Örneğin, Y kuşağı nesnelerden çok deneyim arzularıyla bilinir ve bu yüzden hedef yaş aralığındalarsa 250 kahve veya fazlasını satın aldıklarında onlara bir saatlik barista dersi teklif edebilirsiniz.
Daima aklınızda tutmanız gereken en önemli konu sadeliktir. Ayrıca uzmanlık alanınızdan da çıkmayın.
"Seçkin" müşterilerinize katma bir değer sağlamak iyi bir fikirdir. Çok para harcayan müşterilerinizin tekrar tekrar sizi tercih etmesini istersiniz. Fakat belirli sektörlerde bazı müşteriler, muhtemelen ileride bir indirim almak için sadakat puanları toplamakla ilgilenmeyecektir. Bu yüzden farklı bir bakış açısıyla yaklaşmanız gerekir.
Lüks araba markaları bu konuda uzmandır. Örneğin, Ferrari ve Aston Martin en sadık müşterilerine yeni arabalara, bunlara eşlik eden ürünlere ve hatta paranın satın alamayacağı deneyimlere erişim sunar.
Elbette, yarım milyon avroluk spor araba gibi bir aşırılığa gitmek gerekmez ancak VIP muamelesi görmek söz konusu müşterileri mutlu eder ve mutlu müşteriler ise değerli ağlarına tavsiyelerde bulunur.
Şu anda muhtemelen fiziksel etkinlikler öncelik listenizin üst sıralarında değildir ancak sanal etkinlikler de bir topluluk oluşturup bu ilişkiyi en sadık müşterilerinizle geliştirmek konusunda aynı derecede etkili olabilir. Size özel bir etkinlik gerçekleştirmeyi düşünüyorsanız "Başarılı bir sanal etkinlik nasıl düzenlenir" yazısına göz atın.
Müşterilerinizle ilişkinizi nasıl koruyabileceğiniz ile ilgili daha fazlasını öğrenmek isterseniz buradan V-Hub temsilcilerimizden biriyle iletişim kurun.
Kullandığı ürünler
Diğer haberler