Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Hayatımızdaki her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da teknolojinin önemi ve payı büyük bir hızla artıyor. Verimlilik, otomasyon ve yapay zeka, pazarlama alanında da vazgeçilmez unsurlar olarak yerini alıyor. Bu noktada MarTech yani Pazarlama Teknolojisini anlamak, güncel bilgileri ve gelişmeleri takip etmek giderek daha önemli hale geliyor.
MarTech, pazarlamacıların pazarlama faaliyetlerini planlamak, yürütmek, değerlendirmek ve optimize etmek için kullandığı bir grup yazılımı ifade ediyor. Bu yazılımlar, otomasyon sayesinde süreçleri basitleştiriyor ve pazarlamacıların işlerini kayda değer ölçüde kolaylaştırıyor.
Pazarlama faaliyetlerini oluşturmak, yürütmek, yönetmek, organize etmek ve sonuçlarını ölçmek için kullanılan platformlar ve yazılım uygulamalarının bütünü, “MarTech yığını” olarak adlandırılıyor. Bu yığınlar, ticari, hazır uygulamalar ve/veya özel geliştirilmiş yazılımlardan oluşabiliyor. Herhangi bir şirketin MarTech yığınında bulunan “Kısmen basit” ve “Son derece karmaşık” dereceleri arasında değişebilen uygulamaların sayısı ise şirketten şirkete büyük ölçüde değişkenlik gösteriyor.
MarTech, şirketlere rakipleri karşısında önemli avantajlar sağladığından modern iş dünyası için giderek daha kritik bir önem taşıyor. MarTech araçları, çoğu zaman rakip şirketler arasında büyük farklılıklar oluşturabiliyor.
MarTech ile en son pazarlama teknolojisini kullanmak, verileriniz hakkında ek içgörüler ve kullanım senaryoları sayesinde müşterilere daha iyi bir deneyim sunmanıza ve potansiyel müşterileri sisteminize girdiklerinde daha kolay ve daha iyi takip etmenize olanak tanıyor. Bununla birlikte, pazarlamacıların, pazarlama çalışmalarını bütünsel olarak ölçeklendirmelerine imkan tanıyor. MarTech diğer şirketlerle ve müşterilerle daha iyi iletişim kurmanızı ve iş birliği yapmanızı sağlamasıyla da oldukça önemli bir işlev üstleniyor. B2B ve B2C ilişkilerini geliştirmek, müşterilerle kurduğunuz ilişkiler üzerinde de olumlu yönde ve giderek artan bir etki yaratabilir. Sunduğu faydalara bağlı olarak MarTech pazarı giderek büyüyor. Küresel MarTech pazarı 2023'te bir önceki yıla göre yüzde 31’den fazla büyürken 2022'de yaklaşık 509 milyar dolar olan rakam, 2023'te 670 milyar dolara yaklaştı. Tüm bunlar, modern pazarlamanın geleceğinde MarTech’in vazgeçilmez unsurlardan biri olacağını gösteriyor.
Vodafone Business bu alanda sunduğu Mobil ve Dijital Pazarlama Çözümleri ile şirketlere pazarlama faaliyetlerini daha verimli ve daha kolay hale getirmeleri için yardımcı oluyor. Vodafone Mobil ve Dijital Pazarlama Çözümleri, marka bilinirliğini artırmak, web sitesine daha fazla müşteri çekmek, detaylı hedefleme yapmak için çok çeşitli ürünler sunuyor.
Kaynaklar:
MarTech nedir? Pazarlama teknolojisi kılavuzu
Kullandığı ürünler
Diğer haberler