Satış Ortaklığı Pazarlaması Nedir ve Nasıl Çalışır?

Satış Ortaklığı Pazarlaması Nedir ve Nasıl Çalışır?

Bir sosyal medya gönderisinde veya web sitesinde #sponsorlu veya 'Ortaklık bağlantısı' olduğunu hiç fark ettiniz mi? Bu, kişi veya şirketin söz konusu içerik aracılığıyla yapılan satın almalardan komisyon aldığı anlamına gelir. Bu, Satış ortaklığı pazarlaması olarak bilinir ve küresel olarak bağlı kuruluş pazarlama sektörünün değeri 17 milyar doların üzerindedir. Herkes bir satış ortağı olabilir, ancak genellikle her büyüklükteki etkileyicinin bu işi üstlendiğini görürsünüz. Küçük işletmeler için, satış ortaklığı pazarlaması, görünürlüğü artırmaya, ağınızı genişletmeye ve ekstra bir gelir akışı sağlamaya yardımcı olmak için dijital pazarlama stratejinize uygulanabilir.

Satış ortaklığı pazarlamasının ne olduğunu ve nasıl çalıştığını keşfedelim.

 

Fiziksel santralin gerektirdiği bakım maliyetlerinizi tamamen ortadan kaldırın, kurulum masrafı olmadan bulut santral ile tanışın!

Sahadaki ekiplerinizin mobil cihazlarındaki akıllı ekip takip ile çalışma saatlerini, gün içindeki yol haritalarını, yaptıkları saha ziyaretlerini takip edin!

 

Satış Ortaklığı pazarlamasıNedir?

Basitçe söylemek gerekirse Satış ortaklığı pazarlaması, diğer kişilerin her satış veya olası satış için küçük bir komisyon karşılığında ürün veya hizmetinizi tanıtmasıdır. Dijital pazarlamanızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olan bir reklam modelidir. Çevrimiçi platformlarında paylaştıkları benzersiz bir bağlantı aracılığıyla web sitenize potansiyel müşteri kazandıran veya ürünlerinizin satışını artıran üçüncü tarafları ödüllendirir.

 

  • 4 adımdaSatış ortaklığı pazarlaması:

  • Birlikte çalışmak istediğiniz bir satış ortağı bulursunuz veya satış ortağı bilgi alabilir.
  • Onlara derin bağlantı olarak bilinen benzersiz bir bağlantı sağlarsınız.
  • İçerik oluştururlar ve bağlantınızı çevrimiçi platformlarında paylaşırlar.
  • Ortağa yaptıkları her satış için küçük bir komisyon ödersiniz.

Satış ortaklığı pazarlaması’nın Artıları ve Eksileri Nelerdir?

İşletmeniz için bir satış ortaklığı pazarlaması programına başlamadan önce, artılarını ve eksilerini özetlemek iyi olur.

Artıları

  • Çok daha geniş bir pazara erişirsiniz.
  • Uygun maliyetli bir reklamcılık yöntemidir (yalnızca satış yaptığınızda ödeme yaparsınız).
  • Potansiyel müşterilerinizin nereden geldiğini görebilirsiniz.
  • Başlamak kolaydır.
  • Etkileyicilerin halihazırda oldukça geniş bir çevrimiçi takipçi kitlesi olabilir.

Eksileri

  • Üretilen içerik üzerinde tam bir yaratıcı kontrole sahip değilsiniz.
  • Doğru yönetilmezse dolandırıcılığa maruz kalabilir.
  • Çok fazla rekabet vardır.
  • Doğru yapmak sabır gerektirir.

Bağımsız Satış Ortaklığı Pazarlaması

Bağımız satış ortaklığı pazarlaması, bağlantılarınızın ürününüz veya hizmetinizle ilgili bloglar, podcast'ler veya sosyal medya gibi yerleşik çevrimiçi sitelerde kullanılmasıdır. Satış ortağının ürünü kullanması şart değildir ancak bağlantı, söz konusu içeriği tüketen herkesin kullanması için mevcuttur.

İlgili Satış Ortaklığı Pazarlaması

Bu tür satış ortaklığı pazarlaması, satış ortağı ile doğrudan dahil oldukları ürün arasında bir ortaklık oluşturduğundan küçük işletmeler için en faydalı olanıdır. Belki sevdikleri bir ürün, kullandıkları bir hizmet ya da harika deneyimler yaşadıkları bir şeydir. Yararlı bir bağlı satış ortaklığı pazarlaması oluşturmak için ürününüze önem veren kişi ve markalarla bağlantı kurabilirsiniz.

 

Satış Ortaklığı PazarlamasındaBaşarı İçin İpuçları

Tutarlı trafik oluşturmak zor olduğundan satış ortaklığı pazarlaması küçük işletmeler için zor olabilir. Peki bir işletme satış ortaklığı pazarlamasından nasıl yararlanabilir? İşte başarı için bazı ipuçları.

  • Kiminle çalıştığınızı dikkatlice seçin. İçeriklerinin kalitesini, takipçilerini ve markanızın vizyonuna uygun olup olmadıklarını göz önünde bulundurun.
  • Niş kitleinize odaklanın.
  • Şartlar ve koşullarınız konusunda katı olun. Markanız hakkında nasıl ve nerede konuşabilecekleri konusunda net olduğunuzdan emin olun.
  • Pazar araştırması ve rakip analizi yoluyla hedef kitlenizi belirleyin.
  • Güçlü bir açılış sayfası oluşturun ve kopyanın iyi olduğundan emin olun. Alıcıları kötü yazılmış ve gezinmesi zor bir sayfaya yönlendirmenin hiçbir anlamı yok.

● İşletmenizi siber suçlulardan korumak için, bağlantılarınızın saldırıya uğramasını zorlaştıran bağlantı gizleme araçları kullanın. 

İşletmenizin satış ortaklığı pazarlamasına nasıl katılabileceğini tartışmak için V-Hub Dijital Danışmanlarımızdan randevu alın.