İşletmenizi yeniden açmaya hazırlanma

İşletmenizi yeniden açmaya hazırlanma

İşyerlerinizi yeniden açtığınızda çalışanlarınızı ve müşterilerinizi korumaya yardım edecek ipuçları

 

Dünya genelinde ülkeler kısıtlamalardan çıkarken birçok işletme, nihayet kapılarını müşterilerine açabilecekleri ve çalışanlarını tekrar ofislere alabilecekleri için heyecanlanıyor.

 

Ama pandemi henüz bitmedi. Şirketler de sağlık ve güvenlik gereklilikleri konusunda yardım sağlayabilecek kılavuzlara, sosyal mesafe araçlarına ve diğer çözümlere kolayca erişebilmelidir.

 

Bir süredir kapalı olan işletmeler için bu yepyeni bir alandır. Bu önlemlerin nasıl uygulanacağını anlamak, hatta doğru bilgiye ulaşmak akıl karıştırıcı olabilir.

 

Bu yüzden işletmeniz ve personeliniz için sosyal mesafe taleplerini kolaylaştıran birkaç pratik düşünce ve hazır bir teknoloji listesi sunuyoruz.

Pratik güvenlik önlemleri

 

Birçok işletme için çalışanlarını korumak birinci öncelik olup sadece bir yasal sorumluluktan fazlasıdır.

 

Risk değerlendirmeleri zorunludur. İhtiyaçların dile getirildiği oturumlar dahil olmak üzere personelle yapılacak görüşmeler, güvenli ve endişesiz bir yeniden açılışı garantilemede ilk önemli adımdır.

 

İster mağaza katındaki ister atölyedeki ya da ofisinizdeki çalışanlar, olası sorunlu alanları ortaya çıkarmak ve bu risklerin nasıl azaltılabileceğini araştırmak için mükemmel bir kaynaktır.

 

Uygulanması kolay, personel ve müşterileriniz için riskleri azaltmanıza yardım edecek ve bazı durumlarda düşük maliyetli önlemler mevcuttur. Örneğin:

 

    • Girişlerde ve ortak alanlarda daha fazla el yıkama/sanitasyon birimleri yerleştirmek.
    • Açık tabelalar ve e-posta/metin şeklindeki politika güncellemeleriyle daha fazla el yıkama ve yüzey temizleme yapmaya teşvik etmek.
    • Kat düzenlerini gözden geçirmek ve mümkün olan yerlerde zeminde bantlar kullanarak tek yön sistemleri uygulamak.
    • Çalışan giriş ve çıkış saatlerini dağıtmak.
    • Personeli mümkünse evden veya gün aşırı çalışmaya teşvik etmek.
    • Harici tedarikçilerle sanal araçlar yoluyla toplantılar yaparak herhangi bir noktada tesislerde bulunan kişi sayısını sınırlamak.
    • İşletmenizin çalışmak için ihtiyaç duyduğu minimum personel sayısını ve tesislerde güvenli sosyal mesafe sağlayabilecek maksimum müşteri sayısını hesaplamak.

 

Bu önlemleri uygulamak büyük kuruluşlar için kolay görünebilir ama küçük işletmeler, bunların daha az alanda işlemesinin sağlanması ve uzun vadede sürmesi gibi ilave bir zorlukla karşı karşıyadır.

 

Bu kuralları hayata geçirmeye %100 adanmış personel bulundurmak pahalı olabilir. Ayrıca normalde mağaza, ofis veya fabrikada başka görevleri olan veya ihtiyaç duyulan çalışanlar için zaman alıcı olabilir.

 

İşte tam bu noktada doğru teknoloji gerçekten de bir fark yaratabilir. Asla bir insanın yerini alamasalar da bunlar, personeli ve müşterileri güvende tutan kişilerin işine yardım eden önemli araçlardır.

Teknolojinin yardımcı eli

 

İnsanlar sosyal hayvanlardır. Özellikle de insanlar mağaza veya ofis gibi aşina oldukları ortamlara dönerken yeni normale uyum sağlamak çocuk oyuncağı olmayacaktır.

 

Kolayca hatalar yapılacaktır. Neyse ki teknolojik çözümler durumu telafi edebilir; onlar sosyal mesafe önlemlerini unutmaz! Modern yeniliklerle de bu tür bir teknolojinin, fark yaratmak için pahalı veya müdahaleci olması gerekmez.

 

Akıllı kameralar ve ısı algılayıcı kameralar:

 

Birçok işletmede halihazırda personeli ve müşterileri korumaya yardım eden bir tür CCTV kuruludur. Bu kameralar görece ucuza akıllı kameralara dönüştürülebilir ve ilave yararlar sağlayabilir.

 

Akıllı kameralar tesislerinizi denetlemenin basit bir yöntemidir ve anında güvenli biçimde erişilebilen gerçek zamanlı görünürlük sağlayabilir.

 

Isı algılayan kameralar bunu bir adım öteye götürür. Bunlar, tesislerinize giren insanların ateşini ölçmenizi sağlar. Bu çözümler için doğru tedarikçinin seçilmesi ve geçerli veri koruma mevzuatına uyumu garantilemek için gizlilik dikkate alınarak tasarlanmış olmaları önemlidir.

 

Dijital tabelalar ve temassız teknoloji:

 

Günümüzde personeliniz ve müşterilerinizle hızlı iletişim kurabilmek her zamankinden daha önemlidir.

 

Dijital tabelalardaki inovasyonlar hem esneklik gereksiniminde hem de personelin güvenli mesafeyi koruma ihtiyacında yardımcı olabilir.

 

Bunlar gerçek zamanlı bilginin gerekli olduğu yerlere kablosuz olarak kurulabilir. Ayrıca uzaktan ve hızlı olarak en son bilgiyle güncellenebilirler.

 

Mevcut dijital fırsatlardan en iyi biçimde yararlanmanın başka bir yöntemi de temassız POS ödemeleri sunmaktır.

 

Tüketiciler, tıpkı çevrimiçi ortamda olduğu gibi mağaza içinde de dinamik ve güvenli alışveriş yapmak ister. Cüzdanlarını çıkarmak yerine sadece telefonlarına dokunabilmelerini sağlamak kesinlikle doğru yönde atılmış bir adımdır.

 

Her işletme eşsizdir

 

Hiçbir işletme diğerine benzemez. Şartlar ve ihtiyaçlar çok farklı olabilir; bazı mağazalar veya işletmeler için yeniden açılış gerçekten kolay olabilir, başkalarıysa bu konuda zorlanabilir.

 

Bazı işletmeler doğası gereği daha fizikseldir. Fabrikalar aynı yerde işçi bulundurmayı gerektirirken restoranlar ve mağazalar her gün gelen insanları karşılamaya göre tasarlanmıştır.

 

Başkaları da aylarca (bazen zorunlu) dijital dönüşümden sonra uzaktan çalışmanın yararlarını anlamış olabilir. Bu nedenle birçok işletme buna devam etmeye niyetlidir. Bu zorlu zamanlarda insanlar, korktukları gibi verimlilikte düşüş görmediler ve çalışanlar ise işe gidip gelmek yerine aileleriyle daha fazla zaman harcayabildiler; bu da birçoğunun vazgeçmeye istekli olmadıkları bir konudur.

 

Bu, birçok faktöre dayanan çok kişisel bir karar. Ama bu kriz, görevlerini yerine getirip nerede olurlarsa olsun verimli olan esnek işgücünün kesinlikle bir işletmeyi daha dayanıklı kıldığını gösterdi. Bu da gelecek kesintilere hazırlıklı olmanın ana unsurudur.

 

İşletmeden işletmeye sektör ve şirket yapılarında şartların çok farklı olduğunu anlıyoruz. İşletmeniz için bu hassas aşamaya nasıl yaklaşabileceğiniz konusunda daha fazla rehberliğe ihtiyacınız varsa işletme danışmanlarımızdan biriyle görüşün.

 

23 Nov 2022