İşletmenizi çevrimiçine taşımanın yolları

İşletmenizi çevrimiçine taşımanın yolları

Dijital ortamda var olmak her zamankinden daha önemli hale geldiğinden işletmenizi çevrimdışı ortamdan çevrimiçi ortama nasıl dönüştürebileceğinizi inceliyoruz.

 

7/24 ulaşabileceğiniz size özel müşteri danışmanı ve özel DDOS koruması içeren metro ethernet ile şirketinizin en yoğun olduğu saatlerde bile eşit indirme yükleme hızı ile çalışma motivasyonunu koruyun!

Nesnelerin interneti ile aksiyon alınabilir veriler ile operasyonel verimliliğinizi artırın!

 

Son yıllarda çevrimiçi varlığın yararları fazlasıyla netlik kazandı. Bazı işletmelerin halihazırda dijital planları varken diğerlerinin buna girişmek gibi bir niyeti yok: Ya nasıl yapılacağını bilmiyor ya da işletmelerinin çevrimiçi ortamda çalışabileceğine inanmıyorlar.

 

Gerçekteyse dijitale geçmek, neredeyse her kuruluşa, ister işlemlerin yeniden kurgulanması ister mevcut hizmetlerin daha etkili yapılması yoluyla fayda sağlayabilir.

 

Bu makale ile işletmenizi dijital ortama taşımak için birkaç fikir sunuyoruz.

 

Hizmetlerinizi dijitale taşımak

 

Fiziksel bir mekanda faaliyet gösteren bir mağazaysanız bir e-ticaret web sitesi açmak belirgin adımlarla nispeten basit bir geçiş olabilir. Peki ya perakendecilik yapmıyorsanız? Bir jimnastik salonu, restoran veya danışmanlık ofisi sahibiyseniz işletmenizi çevrimiçi ortama nasıl taşıyabilirsiniz?

 

COVID-19 krizi birçok insanı farklı düşünmeye itti. Eskiden tekliflerinin "dijitalleşemez" olduğunu düşünen işletmeler, müşterileriyle çevrimiçi ilişkiler kurmanın yaratıcı yollarını buldu.

 

Son aylarda başarıyla benimsenen birkaç stratejiyi sunuyoruz:

 

    • Video konferans araçlarıyla evde egzersizler sunan jimnastik salonları ve kişisel antrenörler

 

    • Çevrimiçi olarak önceden sipariş verme seçeneğiyle "paket servis" sunan kafe ve restorantlar

 

    • Gıda teslimat hizmetlerine katılarak paket servise dönüşen restoranlar

 

    • Sanal turlar başlatan müze, hayvanat bahçesi ve galeri gibi kuruluşlar



Tek yapmanız gereken hizmetlerinizi dikkatlice düşünmek ve elinizin altındaki dijital araçların ve platformların hangilerinin işletmenizi çevrimiçinde en iyi şekilde temsil ettiğini keşfetmek.

 

Mükemmel olmak zorunda değil, küçük bir adımla bile uzun bir yol kat edilebilir.

 

Doğru çevrimiçi platformları seçmek

 

Dijital platformlar, yeni bir hizmet sunma yöntemi oluşturmanız için harika bir temel oluşturur. Bunu doğru bir şekilde gerçekleştirmek zor değildir.

 

Burada önemli olan denemektir. Sunmayı umduğunuz hizmeti en iyi şekilde öne çıkaran platformu bulun. Hiç belli olmaz, bir telefon görüşmesi kadar basit bir şey sizin için iletişim kurmanın en etkili yöntemi olabilir:

 

    • Danışmanlık hizmeti sunan işletmeler (örn. terapistler, müzik öğretmenleri) insan odaklı hizmetlerini, Zoom, Skype veya Microsoft Teams gibi konferans araçlarıyla gerçekleştirebilir.

 

    • E-ticaret için Amazon ve eBay harika giriş noktaları olsa da rakiplerinizi ve müşterilerinizin demografik bilgilerini de dikkate almanız önemlidir. Örneğin, Etsy, özel yapım veya klasik (vintage) ürünler için daha etkili olabilir.

 

    • Lüks restoranlar bile online yemek teslimatı hizmetlerini etkili biçimde kullanabileceklerini anladı. Platformların hizmet ücreti, teslimat yapan sürücüler sağlayıp sağlamadığı veya bölgenizde hangisinin en hızlı hizmeti sağladığı gibi ayrıntıları kontrol edin.



Bir web sitesi kurmanın şaşırtıcı derecede kolay olduğunu unutmayın.  Bu nedenle yukarıdaki platformları, kendi işletmenizin ihtiyaçlarına göre özelleştirerek kendi sitenize entegre etmek iyi bir plan olabilir.

 

Söz konusu dijital platformlar olunca Instagram ve Facebook gibilerini de unutmayın. Her ikisinin de özellikle işletmelere yönelik hesap seçenekleri mevcuttur.

 

Mevcut müşterileri dijitale taşımak

 

Elbette işletmenizi dijitale taşımak sizi yepyeni bir hedef kitlesine açar ama mevcut müşterilerinizin ilgisini seçmeyi de sürdürmeniz gerekir.

 

Günümüzde temel alışveriş dışında gittikçe daha fazla insan geniş çevrimiçi hizmetlerle denemeler yapıyor. Bu andan en iyi şekilde faydalanın:

 

    • E-posta haber bültenleri aracılığıyla düşük fiyatlı satışları duyurarak müşterilerinizi çevrimiçi işletmenize çekin.

 

    • Sosyal medya platformlarında paylaşım yapın ve aciliyet hissi uyandırmak ve site ziyaretlerini teşvik etmek için zamana bağlı indirim kodları gibi teknikler kullanın.

 

  • Sanal bir konferans verin: Müşterilerle ilişki kurup markanızı farklı bir ışıkta görmelerini sağlamanın harika bir yolu olabilir.

 

Son olarak herkesin dijital araçlarla rahat etmediğini unutmayın. İnsanların sitenize erişimini ve burada dolaşmalarını mümkün olduğunca basit kılın.

 

Ayrıca onlara çevrimiçi hizmetlerinizi nasıl kullanacakları konusunda rehberlik etmeyi de düşünebilirsiniz. Bunu ister telefon üzerinden isterseniz postayla onlara talimat göndererek yapabilirsiniz.

 

Uzun vadeli düşünün

 

Nihayetinde dijital teknoloji size yalnızca kısa vadede yardımcı olacak bir araç değil. Başladıktan sonra, dijital ortamda olmanın işletmenize düzinelerce farklı yolla uzun vadede değer katabileceğini keşfedeceksiniz.

 

Çevrimiçi ortam, günlük çalışmalarınızı gölgelemek zorunda değil. Bunun yerine dijital ve fiziksel işlerinizin nasıl bir arada yürütülebileceğini araştırın. Buna göre doğru yetenek ve kaynaklara yatırım yapın ve dijitalin sunduğu bütün faydaları görebilen bir işletme kurun.

 

Daha fazla destek için telefonla veya web sohbet üzerinden bir İşletme Danışmanımızla görüşebilirsiniz. Ne sorabileceğinizi mi merak ediyorsunuz? Ekibimiz bir dizi dijital konuda yardımcı olabilir

23 Nov 2022