Doğru Adres: Lokasyon Bazlı SMS

Doğru Adres: Lokasyon Bazlı SMS

SMS pazarlama; oldukça isabetli sonuçlar sunması ile geniş bir tercih sebebi olmasının yanı sıra hızlı dönüş almanın en kolay olduğu pazarlama yöntemlerinin başında gelir. Bu da onun hâlâ pek çok işletmenin öncelikli tercihi olmasının arkasındaki asıl nedenlerden birisidir. Ancak SMS pazarlaması için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri ise doğru lokasyondaki kullanıcıya ulaşıp ulaşmadığıdır.

 

Bu konuyu riske atmak istemeyen işletmeler için Vodafone’un geliştirdiği Lokasyon Bazlı SMS hizmeti tam isabet sonuç sunuyor!

 

Lokasyon Bazlı SMS Nedir?

 

Hizmet ve kampanyalarınızı doğru kitleye, doğru lokasyonda ulaştırmanın yolu Lokasyon Bazlı SMS hizmetinden geçer. Bu hizmet, belirlediğiniz hedef kitlenizin daha önceden seçtiğiniz lokasyona ulaştıklarında kısa mesaj yolu ile hizmetleriniz ve kampanyalarınız hakkında bilgi almasını sağlar.

 

Lokasyon Bazlı SMS ile Ne Yapabilirsiniz?

 

Lokasyon Bazlı SMS hizmeti ile işletmenizin mobil pazarlama süreçlerini yapılandırırken sizin için fark yaratabilecek detaylar şu şekildedir:

 

  • Detaylı hedefleme yapabilirsiniz.

 

Hedef kitlenizi oldukça geniş bir segmentasyon ile özenli bir kırılımla ifade edebilir, böylece detaylı hedeflemenize nokta atışı gönderimler yapabilirsiniz.

 

  • İstediğiniz lokasyona gelen hedef kitlenize SMS gönderebilirsiniz.

 

Belirlediğiniz hedef kitleniz, sizin için ideal bir lokasyonda olduğunda daha önceden hazırladığınız gönderimler SMS yolu ile onlara ulaşır. Böylece mesajlarınızın doğru adrese gittiğinden hiç şüpheniz olmaz.

 

  • Web sitenize müşteri çekebilirsiniz.

 

SMS pazarlaması süreçlerini sadece fiziksel konum olarak sınırlandırmayın.Hedefli SMS gönderimi sayesinde dilerseniz web sitenizdeki kampanyalarınız hakkında bilgilendirme yaparak hedef kitlenizi web sitenize çekebilirsiniz.

 

Öne Çıkan Özellikleri Nelerdir?

 

Lokasyon bazlı SMS hizmetinin işletmeler açısından öne çıkan özellikleri şu şekildedir:

 

  1. Uygun maliyetler

 

Pazarlama bütçenize gereğinden fazla yük olmayan, oldukça uygun maliyetlerle SMS gönderimlerinizi yapabilirsiniz. Bu da size daha geniş bir hareket alanı sunar. Bütçenizi optimize ederek SMS kampanyalarınızın pazarlama süreçlerinizdeki ağırlığını daha da artırma fırsatı yakalayabilirsiniz.

 

  1. Geniş demografik dağılım

 

Hedef kitlenizi doğru belirleyebilmeniz için sunulan net özelliklerle, geniş demografik dağılım elde edebilirsiniz. Böylece işletmeniz için aradığınız kriterlere göre müşterilere ulaşabilir, onlara cazip gelebilecek özel teklifler ve kampanyalar sunarak e-ticaret süreçlerinizi birkaç adım öteye taşıyabilirsiniz.

 

Lokasyon Bazlı SMS Avantajları Nelerdir?

 

Lokasyon Bazlı SMS hizmetini, sadece tek başına değerlendirmemek gerekir. Hedefli SMS Gönderimi hizmetinin bir alt kolu olan Lokasyon Bazlı SMS; elde ettiği geniş erişim gücünü hedefli SMS gönderiminden alıyor.

 

Hedefli SMS Gönderimi, en net ifadeyle sosyal medya reklamlarına göre dört kat daha fazla etkiye sahip. Facebook reklamlarının 2022 yılındaki istatistiklerine göre her 100 Facebook reklamından sadece birisi tıklama alıyor. Bu da %0.90 orana karşılık geliyor.

 

Ancak aynı istatistik, Vodafone Business’ın gönderdiği hedefli SMS gönderimlerinde %3.5 orana sahip. Yani SMS yolu ile yapacağınız pazarlamalarda potansiyel müşterilerinize bağlantılarınızı açtırma oranınız sosyal medya reklamlarınıza kıyasla dört kat daha yüksek!

 

Bu da göz ardı edilemeyecek bir oran.

 

Kimler Lokasyon Bazlı SMS’ten Faydalanabilir?

 

Web sitesindeki kampanyalara dikkat çekmek isteyen işletmelerden, fiziksel şubesine müşteri çekerek kasa satışlarını artırmayı hedefleyen mağazalara kadar; ticaretin herhangi bir alanında yer alan işletmelerin hepsi lokasyon bazlı SMS hizmetinden fayda sağlar.

 

Lokasyon Bazlı SMS İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

 

SMS pazarlaması süreçleri, birkaç önemli kriteri göz önünde bulundurmayı gerektirir. Söz konusu lokasyon bazlı SMS olunca bu kriterler şu şekilde listelenebilir:

 

  • Doğru metin gönderilmelidir.

 

Kitlenizin o an ilgisini çekebilecek, onlara cazip gelecek ifadelerin yer aldığı bir metin yazarak tıklama oranını standartların da üstüne çekebilirsiniz.

 

  • Kampanyalar net ifade edilmelidir.

 

Özellikle fiziksel şubeye müşteri çekmek istiyorsanız, dönemsel kampanyalarınızın onlara doğru ifade edildiğine emin olmalısınız.

 

  • Hedef kitle doğru seçilmelidir.

 

SMS pazarlamasının altın kurallarından birisi de budur. Doğru hedef kitleyi, en ideal kırılım ile belirleyerek gönderimlerinizin nokta atışı ulaşmasını sağlamalısınız.

 

Lokasyon Bazlı SMS ile işletmelerin müşterilerine en hızlı ve kolay yolla ulaşmasını sağlıyoruz. 

Potansiyel müşterilerinize ulaşabileceğiniz bütün yolları keşfetmek için siz de şimdi mobil ve dijital pazarlama çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz!