Bir Google İşletme Profili ile işletmenizin Erişimini En Üst Düzeye Çıkarma (8 Kolay Adımda)

Bir Google İşletme Profili ile işletmenizin Erişimini En Üst Düzeye Çıkarma (8 Kolay Adımda)

Google İşletme Profili, işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini Google Arama ve Haritalar’da tanıtmalarına yardımcı olabilecek harika bir araçtır. İşletmeniz için çevrimiçi bir varlık oluşturmanızı sağlar ve sizi Google’da arayan müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur. Başlamak için yapmanız gereken tek şey, kurulum için adım adım kılavuzumuzu takip etmektir. Öyleyse sizi Google için optimize edelim…

 

Google İşletme Profili Nedir ve Neden Buna ihtiyacım Var?

Google İşletme Profili, Google'daki bir işletme için işletmelerin çalışma saatleri, iletişim bilgileri, konum ve en önemlisi incelemeler gibi bilgilerini sergilemelerine olanak tanıyan çevrimiçi bir varlıktır. İşletmelerin Google'da bulunması çok önemlidir, çünkü internetin arama trafiğinin %90'ını işleyen dünyanın en popüler arama motorudur. Dahası, çeşitli sektörlerdeki Google işletmem listeleri üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, işletme aramalarının %84'ünün ‘keşif aramaları’ olduğu, yalnızca %16'sının doğrudan aramalar olduğu ve yerel işletmelerin %34'ünün ayda 1.000'den fazla keşif aramasında görülebildiği bulundu. Bunun anlamı, bir Google İşletme Profiline sahip olmanın, işletmenizi şu anda sizinki gibi bir ürün, hizmet veya çözümü aktif olarak arayan önemli ölçüde daha fazla potansiyel yeni müşterinin önüne koymasıdır.

 

Web sitenize daha fazla organik trafik çekmek ve çevrimiçi olarak kolayca bulunmak isteyen herhangi bir işletme için Google İşletme Profili oluşturmak öncelikli olmalıdır. Bu, profilinizi yerel SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için harika bir araç yapar, çünkü arama sıralamanızı yükselten ve potansiyel müşterilerin sizi çevrimiçi bulmasını kolaylaştıran bir profil oluşturmanızı sağlar.

 

Ayrıca, müşteriler profilinize yorum yapabilir, bu da görünürlüğünüzü ve güvenilirliğinizi daha da artırır. Akıllı işletmeler, Google İşletme profillerini güncellemeleri ve özel teklifleri paylaşmak için de kullanarak müşterilerin etkinliklerinden haberdar olmalarını sağlar.

 

8 Kolay Adımda Google İşletme Profili Nasıl Oluşturulur?

Bir Google İşletme Profili oluşturmak, işletmenizin görünürlüğünü artırmanın ve arama sonuçlarında göründüğünüzden emin olmanın harika bir yoludur. Başlamanıza yardımcı olmak için, kendi profilinizi oluşturmak üzere izlemeniz gereken 8 kolay adım:

 

 1. İşletmenizi Google Haritalar üzerinden ekleyin veya talepte bulunun

Bilgisayarınızda, işletmenizi ilişkilendirmek istediğiniz Google hesabı aracılığıyla Google Haritalar'da oturum açın. İşletmenizi 3 şekilde ekleyebilirsiniz:

  • Arama çubuğuna işletme adınızı veya adresinizi girin. Sol tarafta, İşletme Profilinde ‘İşletmenizi ekleyin'yi tıklayın. İşletme adınız gelirse, 'Bu işletme için hak talebinde bulunun'u tıklayın.
  • Haritada herhangi bir yere sağ tıklayın. Ardından, 'İşletmenizi ekleyin'i tıklayın.'
  • Sol üstte Menü > ‘İşletmenizi ekleyin.’

İşletme Profilinize kaydolmayı tamamlamak için ekrandaki talimatları izleyin ve sizin için en uygun doğrulama yöntemini seçin.

 

2. Veya İşletmem Sayfasına Gidin ve Google hesabınızla oturum açın.

İşletmenizle ilişkilendirmek ve kullanmak istediğiniz Google hesabına ve e-posta adresine ihtiyacınız olacak.

 

 3. İşletme Kategorinizi ve bilgilerinizi ekleyin

My Business sayfanıza giriş yaptıktan sonra, profilinizi SEO’ya uygun hale getirmek için özelleştirmeye başlayabilirsiniz. Profilinize işletmenizin adı, adresi, telefon numarası, web sitesi adresi ve iletişim bilgileri gibi işletmenizle ilgili detaylı bilgileri ekleyebilirsiniz. İşletmenizi en iyi şekilde tanımlayan işletme kategorisini seçin.

 

4. Fotoğraf ve video ekleme

İşinizi göstermek için bazı resimler ve videolar yükleyebilirsiniz. İşletme Profillerine fotoğraf ekleyen işletmeler, Google Haritalar’da yol tarifi isteği alan işletmelere göre %42 daha fazla, web sitelerine tıklama alan işletmelere göre de %35 daha fazladır. Örneğin, otelcilik gibi görselliğin önemli olduğu bir sektördeyseniz, daha çok fotoğrafa ihtiyacınız olacaktır - bu yüzden, sektörünüzde ortalama kaç görsel yüklendiğini araştırdığınızdan emin olun.

 

Aşağıdakilerin bir karışımını yüklemenizi öneririz:

  • Logonuz
  • Vesikalık fotoğraf gibi bir profil fotoğrafı veya arkadaş canlısı, kendine güvenen ve bakımlı göründüğünüz bir ekip fotoğrafı.
  • İşletmenizin dış görünümü, böylece konumunuzu ziyaret etmek isteyen kişi sizi kolayca tanıyacaktır.
  • İç mekanınız, ör. salonunuzun içi ve saç şekillendirme ekipmanınız, kullandığınız ürün çeşitleri - salonunuza girişi gösteren 5 saniyelik bir video ve sizi sandalyenizde gülümserken bir fotoğraf ideal olabilir.
  • Bir perakende işletmesiyseniz, en iyi ürün resimlerinizi veya – kuaförseniz– özellikle beğendiğiniz bazı bitmiş saç modellerini yükleyin.
  • İşletmenizle alakalı akreditasyon logolarını ekleyin.

 

5. Google işletme Profilinizi doğruladığınızdan emin olun

İşletme bilgilerinizin doğru olduğundan emin olmak için Google İşletme Profilinizi doğrulamanız önemlidir. Bu, müşterilerin doğru bilgileri bulmasını sağlamanın yanı sıra, daha güvenilir bir marka kimliği oluşturmanıza da katkıda bulunur. Google, yerel sonuçları sıralarken profilinizi göz önünde bulunduracağı için, SEO sıralamanızı yükseltmenize de yardımcı olabilir.

 

6. İşletmeniz için arkadaşlarınızın / müşterilerinizin Google incelemeleri yazmasını sağlayın

Google Yorumları, işletmeniz için önemli bir sosyal kanıt oluşturur ve Google tarafından dizine eklendikleri için organik arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmaya yardımcı olur. Arkadaşlarınızdan ve müşterilerinizden yorum bırakmalarını isteyerek, hedef kitlenize güven verirsiniz. Müşteri yorumları, işletmenizle aktif olarak ilgilenen müşterileriniz olduğunu göstererek, Google’ın sizi daha alakalı bulmasını sağlar.

 

7. Etkin olduğunuzu göstermek için Google incelemelerine yanıt verin

İncelemelere yanıt vermek, müşterilerinizle ilgilendiğinizi göstermenin yanı sıra, potansiyel müşterilerle de güven inşa etmenize yardımcı olur. Ayrıca, arama motoru sonuç sayfalarında sıralamanızı yükseltmenize de katkı sağlayabilir. Bir incelemeye yanıt verdiğinizde, potansiyel müşterilere aktif, dikkatli ve geri bildirimlerine değer verdiğinizi kanıtlayabilirsiniz. Bu, müşteri bağlılığını güçlendirmeye ve olası olarak daha çok satış yapmanıza yardımcı olabilir. İşletme açısından bakıldığında, incelemelere yanıt vermek, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi geliştirmek için sürekli çalıştığınızı potansiyel müşterilere göstermenin mükemmel bir yoludur.

 

8. Saatlerinizi ve konumunuzu güncel tutun

Google İşletme Profilinizde doğru ve güncel saat ve konum bilgilerine sahip olmak, arama motorlarının işletmenizi doğru bir şekilde bulmasını ve sıralamasını sağlar, bu yüzden SEO performansınızı artırmak için önemlidir. Bu ayrıca potansiyel müşterilerin sizi daha rahat bulmasını ve ziyaretlerini önceden planlamasını da mümkün kılar. Saat ve konum bilgilerinizi güncellemek, Google’ın işletmenizi yerel sonuçlara dahil etmesine de yardımcı olur. Birden fazla konumunuz varsa, hepsinin doğru bir şekilde listelendiğinden ve güncellendiğinden emin olmanız gerekir. Bu, müşterilerin sizi doğru zamanda doğru yerde bulabilmelerini sağlayacaktır

Google İşletme Profilinizi oluşturmak da dahil olmak üzere işletmeniz için dijitali yönetme konusunda tavsiyeye ihtiyacınız varsa, V-Hub Dijital Danışmanlarımız ile iletişime geçebilirsiniz, daha fazlasını öğrenin.