1. Müşteriye Erişim Neden Önemli?

Merhabalar, "Müşteriye Erişim Yöntemleri" eğitimimize hoş geldiniz. Ben Bilge Balcan. Bu eğitimde sizlere nelerden bahsedeceğimizi belirtmek istiyorum. Öncelikle müşteriye erişimin neden önemli olduğunu ve neden müşteriye ulaşmamız gerektiğini anlatacağız. Sonrasında bir müşteriye hangi yollarla ulaşabileceğimizi ve hangi kanalları kullanabileceğimizi ele alacağız.

 

Ayrıca ulaşmak istediğimiz hedef kitleyi kimlerin oluşturduğunu belirleyeceğiz. Hedef kitlemizi nasıl analiz edebileceğimizi ve bu kesime ulaşmak için hangi kanalları kullanabileceğimizi inceleyeceğiz. İşin teknik tarafını anlattıktan sonra, farklı müşteri tiplerine gireceğiz ve farklı müşteri profillerinden bahsedeceğim. Bu sayede, farklı iletişim yöntemlerini nasıl uygulayabileceğimizi ele alacağız.

 

İletişim ve psikolojik yönlerin de bulunduğu bu kısımda, müşterilerimize nasıl yaklaşmamız gerektiğini farklı tarzlara göre belirterek eğitimimizi tamamlayacağız. Umarım hepimiz için faydalı bir eğitim olur ve böyle olmasını umut ediyorum. Bu eğitimin sonunda, firmanızın daha fazla müşteriye erişmesi için gerçekten değerli bilgiler edinmiş olarak ayrılmanızı umut ediyorum. Hepinize iyi seyirler diliyorum.

 

İlk bölümde müşteriye erişim yollarını nelerdir? Peki, neden müşterilere erişmemiz lazım? İlk bölümde bunları anlatacağım sizlere. Biz firma olarak kimlere müşteri diyoruz? İşletmemiz veya firmamız bir mal, bir ürün ya da hizmet üretiyoruz. Ürettiğimiz şeylere ihtiyacı olan kişiler, bizim müşterilerimizi oluşturuyor. Yani müşteri dediğimiz kitle, bizim ürettiğimiz ürünlere veya sunduğumuz hizmetlere ihtiyaç duyan ve talep eden kişilerdir.

 

Müşteri bu kadar önemli olmasının nedeni nedir? Burada önemli bir işletme görüşünü hatırlatmak istiyorum. Peter'ın bir sözü der ki, "Yalnızca bir tek kar merkezi vardır, o da müşterilerdir." Yani firmaların kar elde ettiği tek merkez müşterilerdir. Aslında düşündüğümüzde, bizim varlık sebebimiz ve firmamızın varlık sebebi de müşterilerdir.

Dolayısıyla müşteri, son derece kıymetli bir varlıktır ve en değerli varlık firmalar için. Bir firmanın varlık sebebi, yani varlığını sürdürebilmesi, ticari hayatına devam edebilmesi, ekonomik olarak faaliyetlerine devam edebilmesi müşterinin varlığına bağlıdır. Yani, bizim ürettiklerimize ihtiyaç duyan bir kesim varsa, firmamızın bir şeyler üretmesinin anlamı vardır. Aksi halde, biz bir şeyler üretiyoruz ancak bir şekilde bir kişiye ulaşamıyorsak, bunun da bir anlamı yoktur. Ürettiklerimizin eğer müşteri varsa bir önemi vardır, bir değeri vardır. Eğer yoksa, bizim üretiyor olmamızın bir değeri yoktur.

 

Bu bakış açısıyla müşterinin önemini kavramış olan firmalar, yollarına, ticaretlerine, ekonomik varlıklarına sağlıklı ve başarılı bir şekilde devam ederler. Ancak, bunu kavrayamayan firmalar, müşterinin önemini değerini çok da idrak etmemiş olan bu firmalar, bir süre sonra ekonomik olarak varlıklarını sürdürmekte zorlanabilirler hatta süreç içerisinde faaliyetlerini sonlandırma durumunda kalırlar çünkü artık çetin rekabet koşulları içerisinde herkes ticaretini yapmaya çalışıyor. Bu nedenle, burada müşteri anlamında bir fark yaratabilmek önem kazanıyor firmalar için.

 

Peki, biz bu müşterimize nasıl ulaşabiliriz? Bunun da inceliklerini bir sonraki bölümümüzde anlatacağım.

Bilge Balcan ・ 5 dk