İşletmeniz için PR'ın önemi

İşletmeniz için PR'ın önemi

Halkla İlişkilerin (PR) işletmeniz için doğru olup olmadığını mı merak ediyorsunuz?

Hedef kitlenizle görüşmenin bunca yolu varken hangisinin en iyi sonuçları vereceğini bilmek zor olabilir. İyi haber şu ki PR'ın zamanınızı alması veya pahalı olması gerekmez.

 

PR, işletmenizden olumlu şekilde bahsedilmesi için kamusal alandaki imajını şekillendirmenizi sağlar. Muhtemelen bir şekilde bunu zaten yapıyorsunuz. Bu yüzden mesele sizin ve işletmeniz için işe yarayan parçaları birleştirmektir.

Kamusal kişiliğinizi ve itibarınızı etkileyecek üç yöntemle tanışın:

 

  • Sözcü olun

Gazeteciler ve medya kuruluşları, her zaman gündemdeki konularda uzman görüşler vererek haberler hakkında konuşacak güvenilir kişiler arar. Örneğin, New York'taki bir butik sahibinin, International New York Times'ın Kara Cuma'yı ele alan bir makalesinde yorumları yayınlandığında bu kişinin mağaza profili INYT okurları ve moda sektörü nezdinde yükselmişti.

 

PR ile zaman içinde güvenilir bir ses olarak bir itibar geliştirirsiniz ve bu da işletmenizin itibarını arttırır.

 

  • Kendi hikayelerinizi yaratma

Basının işletmeniz hakkında konuşmaya başlaması için sadece muhabirlere güvenmeniz gerekmez.

Haber değeri olan ilginç içerikler paylaşırsanız gazetecileri, deneyimleyicileri (influencer) ve diğer türdeki medya kuruluşlarını işletmeniz hakkında yazmaya ikna edebilirsiniz. Bu içeriği, bir basın bülteni şeklinde paylaşılabilirsiniz. Fakat her zaman böyle yapmak zorunda değilsiniz. Bazen bu kişileri şirketin bloguna yönlendirmek de ihtiyaç duydukları bilgileri onlara verecektir.

 

Elinizde her zaman yeni ve heyecan verici bir ürün lansmanı olmayabilir. Bu noktada yazar künyesi içeren bir makale işinize yarayabilir. Bu, bir yayında belirli bir konu hakkında yazılan ve iş alanınızdaki bir kişiye atfedilen bir makaledir. Makale fazlasıyla kendinize hizmet edecek biçimde olmamalıdır. Fakat sunduğunuz görüşle birlikte şirketinizin adını duyurur.

 

  • Çevrimiçi katılım

PR, ayrıca "sahip olduğunuz" kanalları yönetmenizi sağlar. Hepimiz müşteri şikayetlerinin, ister yeteri kadar ilgilenilmemiş ister göz ardı edilmiş olsun, ana akım medyaya ulaştığını görüyoruz.

 

Web sitenizde yorumları ve sosyal medyayı bulundurmak da size büyük fayda sağlar. Müşteri sorularına cevap verin, şikayetleri düzeltin ve iyi referanslar isteyerek bunları paylaşın. Tüm bunlar işinizi olumlu şekilde etkileyecektir.

Burada önemli olan sadece tepkisel olmak değildir. Web siteniz şirketinizi sergilemeniz için en mükemmel yerdir.

 

Bir blog ile nasıl çalıştığınız, ilgi alanlarınız, hedefleriniz ve değerlerinizle ilgili ayrıntılar verebilirsiniz. İşletmenizi daha sürdürülebilir hale getirmek için mi uğraşıyorsunuz? İnsanlara bunu anlatın! Bunu ne kadar çok yaparsanız işletmenizle ilgili o kadar çok olumlu çağrışım oluşturursunuz.

23 Nov 2022