Dijital varlığınızı oluşturma

Dijital varlığınızı oluşturma

Markanızın çevrimiçi varlığını genişletmek için beş başlangıç noktası

 

İster cadde üzerinde küçük bir perakendeci ister hizmet sektöründe yeni bir şirket olun dijital varlığınız muhtemelen pandemiden önce en büyük önceliğiniz değildi. Ama bu yıl yaşananlar artık çevrimiçi pazarlamanın, hedef kitlenize ulaşmanın ve onunla ilgilenmenin anahtarı olduğunu gösterdi; bu nedenle işe hazır olduğunuzu onlara duyurmak isteyebilirsiniz.

 

Dijital bir varlık inşa etmek, müşterilerinize bağlanmak ve yenilerini kendinize çekmek için çeşitli çevrimiçi kanalları (web sitenizin dışında) kullanmak anlamına gelir.

 

Bu makale başlamak için ihtiyaç duyacağınız beş ana konuyu tanıtıyor.

 

  • Sosyal medyayı anlayın

Kişisel sosyal medya mesajlarımızın birkaç beğeni alması güzeldir. Ama söz konusu iş olunca beğeniler bir gülümsemeden daha değerlidir. Her beğeni, paylaşım ve yorum şirketinizle ilgili farkındalığı yayarak katma değeri artırır.

 

Sosyal varlığınızın çekim merkezi olmasını istiyorsanız hedef kitlenizin haritasını çıkarmalısınız: Onlar kim? Neredeler? Hangi konular ilgilerini çekiyor? Potansiyel müşterilerinize hitap eden yüksek kaliteli içerik yaratmak için gerçekten zaman ayırın.

 

Ayrıca sosyal kanallarınızı dikkatli seçin. Profesyonellerle ilişki kurmaya çalışıyorsanız LinkedIn'e kaydolun. Ürünleriniz/hizmetleriniz görsele aktarılabiliyorsa Instagram veya Pinterest onlarla böbürlenmek için mükemmel yerlerdir. İş hedeflerinizi düşünüp onları doğru kanallarla eşleştirin.

 

Sosyal stratejinizi kurarken aklınızda bulunması gereken bazı konular:

  • Aynı anda birçok şeyle uğraşmayın: Üç kanalı kötü idare etmektense birini iyi idare etmek daha iyidir.
  • Markanızı düzgün biçimde oluşturun, biyografilerinizin tam ve profil fotoğraflarınızın her sosyal platformun özelliklerini karşılayacak biçimde olmasını sağlayın.
  • Hedeflerinizi anlayın ve temek performans faktörlerinizi bunları göz önünde bulundurarak belirleyin.

 

  • Reklam düşünüyor musunuz?

Reklam şeritleri, bir ilan panosu veya otobüs reklamının sanal eşdeğeridir; adınızı internet genelinde duyurmanın ve işletmenize ilgi çekmenin dijital yoludur.

 

Reklam şeritlerini burada  ele alıyoruz ancak başlamanız için birkaç ipucu bırakalım:

  • En iyi platformunuzu seçin: İster bir sosyal medya sitesinin kendi reklam platformunu kullanın ister Google AdSense üzerinden teklif verin hem bütçe sınırlamalarını hem de karmaşıklık seviyesini dikkate almalısınız. Bunun üstesinden gelmek için dışarıdan yardım almanız gerekebilir ama…
  • Bunalmayın: Segmentasyon seçenekleri oldukça fazla olsa da az bir bilgiyle hiç görülmemiş bir keskinlikle bireyleri hedef alabilirsiniz.
  • Yaratıcılığınızı niyetinizle eşleştirin: İlgi çekmek açısından videolar harika olsa da sitenize açık bir bağlantı bulunan statik bir içerik kadar tıklama getirmeyebilir.
  • Veriler konusunda akıllıca davranın:Bu platformların sağladığı analizler reklamlarda ezber bozan bir özelliktir; denemeler yapın, işe yarayanı sınayın ve başarınızı ikiye katlayın.
  • Bir SEO ustası olun

 

Web sitenizi oluşturmak için üç adımı  tamamladığınıza göre şimdi insanların onu bulmasına yardım etmelisiniz. Arama Motoru Optimizasyonunuzu (SEO) halletmelisiniz.

 

SEO hakkında Gürültüye rağmen sesini duyurmak  makalemizde ayrıntılı yazdık ama özetle: SEO stratejiniz üzerinde zaman harcamanın ticari faydası, Google gibi arama motorlarının, reklama yatırım yapmak zorunda kalmadan size ücretsiz "organik" trafik göndermesidir.

 

  • SEM'e başlayın

Arama motoru pazarlaması (SEM) SEO'ya benzer gibi görünse de sadece arama motoru faaliyetinin paralı bölümüne uygulanır. Buna, arama motoru sonuç sayfalarında gördüğünüz tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarını satın almak dahildir. SEM hakkında buradan daha fazlasını öğrenebilirsiniz  ama başlamadan önce şunu unutmayın:

  • Anahtar kelime araştırmanızı yapın: PPC, kullanıcıların arama çubuklarına girdikleri anahtar kelimeler için teklif verilmesiyle çalışır; bu yüzden de hedef kitlenizin normalde kullanacağı kelimeleri anlamak için araştırmanızı yapın.
  • Küçükten başlayın: PPC'nin güzelliği hazır olmadan büyümek zorunda olmamanızdır; küçük harcamalarla denemeler yapın, sonuçlar görmeye başlayınca da bütçenizi artırın.
  • Verilere bakın: SEM size çok sayıda analiz sağlar; bu yüzden verileri iyice anlayın ve sizin için önemli olan sayıları belirleyin.

 

  • E-postayı unutmayın

Promosyon tekliflerinden haftalık haber bültenlerine kadar e-posta, müşterilerinize ulaşmak için hâlâ sağlam ve güvenilir bir yöntemdir. En eski kanal olabilir ama oldukça değişkendir ve küçümsenmemelidir.

 

Mailchimp gibi e-posta pazarlama araçları, web sitenize kayıt formları eklemenizi sağlar. Bu formları, müşterilerin iletişim bilgilerini çeşitli nedenlerle toplamak için kullanabilirsiniz (örneğin, okumak istedikleri içerik karşılığında müşterilerden e-posta adreslerini isteyebilirsiniz).

 

Ama unutmayın: Bir müşteri size e-posta adresini verdiğinde, kişisel verilerini size ancak işinizde geçerli olan veri koruma kanunlarıyla uyumlu biçimde toplamanız, kullanmanız, saklamanız ve paylaşmanız için emanet eder. Bu tür kişisel verileri doğrudan pazarlama amaçları için işlerken de elektronik iletişimle ilgili kanun ve düzenlemelere uymak aynı şekilde önemlidir. İşletmenizin veri koruma ve pazarlama faaliyetlerinin yasalara uygun olmasını sağlamak için yasal danışmanlık almalısınız.

 

Alıcı listenizi hazırladıktan sonra e-postalarınızı ilginç kılmak için şu ipuçlarını kullanın:

  • E-postalarınızı önceden planlayın; bir kişiye çok fazla göndermemeye özen gösterin.
  • E-postalarınıza tutarlı biçimde markalayın; her birinin mesajınızı etkili biçimde ilettiğinden emin olun.
  • Kısa, dikkat çekici konu satırları yazın; burada amaç e-postaların silinmeyip açılmasıdır.
  • Görüntüler kullanarak iletişiminize hayat verin.

 

Dijital varlığınızı tanıtmada bunlar sadece buzdağının görünen yüzüdür. Fakat bu beş alanla ilgilendiğinizde, dijital pazarlama yolculuğunuzda epey yol kat etmiş olursunuz.

 

Daha fazla destek için telefonla veya web sohbet üzerinden bir İşletme Danışmanımızla görüşebilirsiniz. Ne sorabileceğinizi mi merak ediyorsunuz? Ekibimiz bir dizi dijital konudayardımcı olabilir

23 Nov 2022