Çıkış Yap
Vodafone Yanımda İnternet sayfasından çıkmak üzeresiniz. Oturumunuzu sonlandırmak istediğinize emin misiniz?
Markanızın çevrimiçi varlığını genişletmek için beş başlangıç noktası
Şirketinizin ihtiyacına yönelik uygun paketlerle iş sürekliliğinizi sağlayarak kesintisiz işyeri interneti ile verimliliğinizi arttırabilirsiniz.
İster cadde üzerinde küçük bir perakendeci ister hizmet sektöründe yeni bir şirket olun dijital varlığınız muhtemelen pandemiden önce en büyük önceliğiniz değildi. Ama bu yıl yaşananlar artık çevrimiçi pazarlamanın, hedef kitlenize ulaşmanın ve onunla ilgilenmenin anahtarı olduğunu gösterdi; bu nedenle işe hazır olduğunuzu onlara duyurmak isteyebilirsiniz.
Dijital bir varlık inşa etmek, müşterilerinize bağlanmak ve yenilerini kendinize çekmek için çeşitli çevrimiçi kanalları (web sitenizin dışında) kullanmak anlamına gelir.
Akıllı Fabrikalar, işletmelerin dijitalleşme yolculuğunda ihtiyaç duydukları veri toplama, entegrasyon ve otomasyon altyapısını sunar, üretim süreçlerini optimize eder.
Bu makale başlamak için ihtiyaç duyacağınız beş ana konuyu tanıtıyor.
Kişisel sosyal medya mesajlarımızın birkaç beğeni alması güzeldir. Ama söz konusu iş olunca beğeniler bir gülümsemeden daha değerlidir. Her beğeni, paylaşım ve yorum şirketinizle ilgili farkındalığı yayarak katma değeri artırır.
Sosyal varlığınızın çekim merkezi olmasını istiyorsanız hedef kitlenizin haritasını çıkarmalısınız: Onlar kim? Neredeler? Hangi konular ilgilerini çekiyor? Potansiyel müşterilerinize hitap eden yüksek kaliteli içerik yaratmak için gerçekten zaman ayırın.
Ayrıca sosyal kanallarınızı dikkatli seçin. Profesyonellerle ilişki kurmaya çalışıyorsanız LinkedIn'e kaydolun. Ürünleriniz/hizmetleriniz görsele aktarılabiliyorsa Instagram veya Pinterest onlarla böbürlenmek için mükemmel yerlerdir. İş hedeflerinizi düşünüp onları doğru kanallarla eşleştirin.
Sosyal stratejinizi kurarken aklınızda bulunması gereken bazı konular:
Reklam şeritleri, bir ilan panosu veya otobüs reklamının sanal eşdeğeridir; adınızı internet genelinde duyurmanın ve işletmenize ilgi çekmenin dijital yoludur.
Reklam şeritlerini burada ele alıyoruz ancak başlamanız için birkaç ipucu bırakalım:
Web sitenizi oluşturmak için üç adımı tamamladığınıza göre şimdi insanların onu bulmasına yardım etmelisiniz. Arama Motoru Optimizasyonunuzu (SEO) halletmelisiniz.
SEO hakkında Gürültüye rağmen sesini duyurmak makalemizde ayrıntılı yazdık ama özetle: SEO stratejiniz üzerinde zaman harcamanın ticari faydası, Google gibi arama motorlarının, reklama yatırım yapmak zorunda kalmadan size ücretsiz "organik" trafik göndermesidir.
Arama motoru pazarlaması (SEM) SEO'ya benzer gibi görünse de sadece arama motoru faaliyetinin paralı bölümüne uygulanır. Buna, arama motoru sonuç sayfalarında gördüğünüz tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarını satın almak dahildir. SEM hakkında buradan daha fazlasını öğrenebilirsiniz ama başlamadan önce şunu unutmayın:
Promosyon tekliflerinden haftalık haber bültenlerine kadar e-posta, müşterilerinize ulaşmak için hâlâ sağlam ve güvenilir bir yöntemdir. En eski kanal olabilir ama oldukça değişkendir ve küçümsenmemelidir.
Mailchimp gibi e-posta pazarlama araçları, web sitenize kayıt formları eklemenizi sağlar. Bu formları, müşterilerin iletişim bilgilerini çeşitli nedenlerle toplamak için kullanabilirsiniz (örneğin, okumak istedikleri içerik karşılığında müşterilerden e-posta adreslerini isteyebilirsiniz).
Ama unutmayın: Bir müşteri size e-posta adresini verdiğinde, kişisel verilerini size ancak işinizde geçerli olan veri koruma kanunlarıyla uyumlu biçimde toplamanız, kullanmanız, saklamanız ve paylaşmanız için emanet eder. Bu tür kişisel verileri doğrudan pazarlama amaçları için işlerken de elektronik iletişimle ilgili kanun ve düzenlemelere uymak aynı şekilde önemlidir. İşletmenizin veri koruma ve pazarlama faaliyetlerinin yasalara uygun olmasını sağlamak için yasal danışmanlık almalısınız.
Alıcı listenizi hazırladıktan sonra e-postalarınızı ilginç kılmak için şu ipuçlarını kullanın:
Dijital varlığınızı tanıtmada bunlar sadece buzdağının görünen yüzüdür. Fakat bu beş alanla ilgilendiğinizde, dijital pazarlama yolculuğunuzda epey yol kat etmiş olursunuz.
Daha fazla destek için telefonla veya web sohbet üzerinden bir İşletme Danışmanımızla görüşebilirsiniz. Ne sorabileceğinizi mi merak ediyorsunuz? Ekibimiz bir dizi dijital konudayardımcı olabilir
Kullandığı ürünler
Diğer haberler