MARKETING
Pazarlama ekiplerimizin ana sorumlulukları; pazar potansiyelini değerlendirmek, hem müşterilerin hem de Vodafone gelirlerinin büyümesini artırmak için analiz ve üretken fırsatlardan müşterinin ihtiyaçlarını çok derinden anlamaktır. Pazarlama ekipleri, segmentte müşteri tabanını ve geliri artırmak için pazarlama planını/faaliyetlerini tasarlar ve yürütür.
TRADE MARKETING & SALES
Bu ekiplerde çalışan arkadaşlarımız, ticari pazarlama stratejilerinin satış hedefleri ve gelir hedefleriyle uyumlu olmasını sağlarlar. Satış ve pazarlama ekipleri arasında ilişkiler kurarlar. Ticari pazarlama yöneticileri, satış rakamlarıyla iligli olarak günlük ve aylık iş raporları hazırlar.
DATA ANALYTICS
Veri analitiği ekibi, veri madenciliği, online analitik işleme ve sorgulama ile veri ambarı altyapısını oluşturup rapor ve dashboardlar hazırlayarak şirket içi veri ve yönetim bilgilendirme stratejisini belirleyip bu strateji doğrultusunda tüm iş birimlerinin veriye erişimini sağlar.
Böylece geliri artırmak, maliyeti etkin bir şekilde yönetmek ve müşteri deneyimini geliştirmek için ticari birimlere ileri ve tanımlayıcı analitik ile iç görüler sağlayıp, Vodafone’nun üst yönetiminin ve diğer tüm ekiplerin karar almasına katkıda bulunur. Tüm bunları yaparken de şirkette var olan neredeyse tüm kaynaklardan ham verileri toplayıp, veriler üzerinde işlem yapıp, anlamlandırıp şirketimizin tamamı için değer üretir.
DIGITAL FUTURE
- DIGITAL PRODUCT & UX
Dijital ürün ekiplerimiz, en iyi müşteri deneyimini sağlayan ve müşterilerimizin ihiyaçlarına cevap veren dijital ürünler geliştirir. Dijital ürün ekiplerimiz mobil uygulamalar, yapay zeka ve big data gibi son teknolojilerden yararlanarak müşterilerimizin dijitalleşme yolculuğuna hizmet etmeyi ve müşteri sadakatini artıracak deneyimlerin tasarlanmasını sağlarlar.
UX alanında çalışan arkadaşlarımız ise, kullanıcıların tüm dijital platformlarda Vodafone ürün ve hizmetlerine ilişkin deneyimlerini tanımlamak ve tasarlamak için çalışırlar. UX tasarımcıları veriye dayalı yenilemeler yoluyla, tasarım sorunlarını belirler ve dijital yolculuğu sürekli olarak iyileştirmeyi hedefler.
- DIGITAL ANALYTICS
Odağında data olan hem business hem teknik ekiplerle beraber çalışan bölümlerden birisidir. Dijitaldeki en önemli varlıklarımız vodafone.com.tr ve Vodafone Yanımda uygulamasıdır. Bu ekipte yer alan arkadaşlarımız, bu kanallardaki kullanıcıların davranışlarını bir nevi dijitaldeki ayak izlerini takip eder. Hangi sitelerden bize gelmişler, hangi sayfaları ne kadar süreyle ziyaret ettiler, hangi işlemleri yaptılar, hangi hataları aldılar gibi yüzlerce sorunun cevabını ararlar.
Yaptıkları işi süreç olarak incelemek gerekirse, ilk aşamada dataları toplayabilmek için teknik ekiplerle entegrasyon çalışmaları gerçekleştirirler. Daha sonrasında gelen bu dataların doğruluğundan ve kalitesinden emin olabilmek için testler yaparlar. Son aşamada ise, ellerindeki data havuzundan ekiplerin karar alma aşamasında kullanabilecekleri çıktılar üretirler. Aksiyon alınabilir çıktılar üretmek, datayı görselleştirip daha kolay anlaşılabilir hale getirmek olan ana amaçlarına ek olarak, tüm ekiplerimize bu yetkinlikleri kazandırabilmek için çeşitli eğitimler ve workshoplar düzenlerler.
- DIGITAL MEDIA
Vodafone Türkiye’nin tüm dijital kampanyalarının yürütülmesinden sorumlu olan ekiptir. Burada ihtiyaçlar doğrultusunda hem performans hem de branding kampanyalarımız için sosyal medya, programatik, Youtube, direkt satın alımını yaptığımız mecralar için kampanya stratejileri hazırlarlar. Bu stratejileri hazırlarken, araştırmalar yapıp, insightlardan beslenebiliyor olmak bu ekip için çok kıymetlidir. Daha sonrasında bu stratejimize göre en uygun mecralarda planlama yapıp bu mecralarda da hangi kreatiflerle yayına girmek istiyorsak bunlarla ilgili farklı ekiplerle çalışırlar.
İhtiyaçlarımız doğtultusunda kreatiflerimiz geldiği zaman teknolojileri kullanarak bu kampanyaları platformlar üzerine kurup, daha sonrasında bunun yönetimini gerçekleştirler. Yönetimini gerçekleştirirken en iyi çalışan mecraları tespit edebiliyor olmak, iyi gitmeyen noktalarla ilgili iyileştirmelerle ilgili farklı taleplerde bulunabiliyor olmak bununla ilgili analiz yapabiliyor olmak ve optimizasyonlar bu ekibin en önemli iş kalemleri arasında. Kampanyalar sonucundaki çıktıları raporlayıp başka ekiplerle paylaşırlar.