Bağlantım Yavaş

Bağlantı Türü
Bağlantı Kontrolleri
Cihaz Bağlantı Kontrolleri

Size daha iyi yardımcı olabilmek için bağlantı türünüzü öğrenebilir miyim?

Probleminizi çözmek için aşağıdaki kontrolleri sağlayın:

1 Modemin internet ana hat kablosunda ve modem ile sizin cihazınızın arasındaki kablolarda ezik ve kopukluk var mı kontrol edin.
Neden Gerekli?

Bu tarz durumlar veri kaybına neden olduğundan internet bağlantınızı yavaşlatabilir.

2 Modemin elektriksel bağlantılarını kontrol edin. Adaptörün prize tam oturmasını ve elektrik kablosunun modeme tam takılı olduğunu kontrol edin. Değişken voltaj değerleri modeminizin performansını düşürebilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Probleminizi çözmek için aşağıdaki kontrolleri sağlayın:

1 Modemin internet ana hat kablosunda ve modem ile sizin cihazınızın arasındaki kablolarda ezik ve kopukluk var mı kontrol edin.
Neden Gerekli?

Bu tarz durumlar veri kaybına neden olduğundan internet bağlantınızı yavaşlatabilir.

2 Modemin elektriksel bağlantılarını kontrol edin. Adaptörün prize tam oturmasını ve elektrik kablosunun modeme tam takılı olduğunu kontrol edin. Değişken voltaj değerleri modeminizin performansını düşürebilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Size daha iyi yardımcı olabilmek için bağlantı sağlamaya çalıştığınız cihazın ne olduğunu öğrenebilir miyim?

Bilgisayar Bağlantı Kontrolleri

Modem ve bilgisayar arasıdaki mesafe kaynaklı sorun olup olmadığını anlamak için modem ile aynı oda içerisindeyken yavaşlık yaşanıyor mu test edin.
Modeminiz ve bilgisayarınızı mümkün olduğunca diğer elektronik cihazlardan uzaklaştırın.
Neden Gerekli?

Duvarların kalınlığı, yalıtım malzemeleri, aynalar, mikro dalga ve telsiz telefon vb. etkenler ev içinde sinyalin dağılmasını etkileyebilir.

Mümkünse modemi evinizin merkezi bir noktasına konumlandırın. Bu mümkün değilse kablosuz ağ genişletici cihazları kullanabilirsiniz.
Neden Gerekli?

Modemin evin tüm noktalarına aynı seviyede kablosuz sinyal iletebilmesi için mesafe ve araya giren duvar sayısı çok önemlidir Modemi merkezi bir noktada konumlandırmanız , evinizin kenar noktalarında kör nokta oluşmasını engelleyecektir.



Modem’i kapatıp açın. (Kullanmış olduğumuz modemler, komşularınızın kablosuz kanal frekansları ile çakışma yaşanmaması için her kapanıp açıldığında kablosuz kanal frekansını en boş ve az kullanılan frekansa otomatik ayarlayacaktır.)
Modem’e yakın bir konumda bağlantı kuruyorsanız 5 Ghz frekansında yayın yapan kablosuz ağınızı kullanmanızı öneririz.
Neden Gerekli?

Modeminizde çift kablosuz ağ teknolojisi mevcutsa isimleri birbirine benzer iki kablosuz ağ göreceksiniz Bir kablosuz ağınızın sonunda "5G" yazıyor olacaktır. Bu kablosuz ağ sadece modeme yakın mesafelere daha performanslı yayın yapar, modeme yakın bir konumdaysanız mutlaka bu kablosuz ağ’a bağlanın .


Önemli: Bilgisayarınız daha sonra bu iki frekans arasında geçişi otomatik yapamayacaktır. Modemden uzaklaştığınızda sonunda "5G" yazan ağdan bağlantınızı koparıp sonunda "2.4G" yazan kablosuz ağ’a geçişi kendiniz yapmalısınız.

Hız testlerinizi mutlaka www.speedtest.net web sitesinden Vodafone sunucularını seçerek yapın.
Neden Önemli?

Hız testinin doğru ortamda ve güvenilir kaynaklardan yapılmış olması için mutlaka Vodafone sunucuları üzerinden yapılması gerekmektedir. Diğer sunucuların performans yoğunluk ve mesafe bilgileri bilinmediğinden doğru bir ölçüm sağlanamayabilir.

Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Mobil Cihaz Bağlantı Kontrolleri

Modem ve Telefon arasıdaki mesafe kaynaklı sorun olup olmadığını anlamak için modem ile aynı oda içerisindeyken yavaşlık yaşanıyor mu test edin.
Modeminiz ve bilgisayarınızı mümkün olduğunca diğer elektronik cihazlardan uzaklaştırın.
Neden Gerekli?

Duvarların kalınlığı, yalıtım malzemeleri, aynalar, mikro dalga ve telsiz telefon vb. etkenler ev içinde sinyalin dağılmasını etkileyebilir.

Mümkünse modemi evinizin merkezi bir noktasına konumlandırın. Bu mümkün değilse kablosuz ağ genişletici cihazları kullanabilirsiniz.
Neden Gerekli?

Modemin evin tüm noktalarına aynı seviyede kablosuz sinyal iletebilmesi için mesafe ve araya giren duvar sayısı çok önemlidir. Modemi merkezi bir noktada konumlandırmanız, evinizin kenar noktalarında kör nokta oluşmasını engelleyecektir.



Modem’i kapatıp açın. (Kullanmış olduğumuz modemler, komşularınızın kablosuz kanal frekansları ile çakışma yaşanmaması için her kapanıp açıldığında kablosuz kanal frekansını en boş ve az kullanılan frekansa otomatik ayarlayacaktır.)
Modem’e yakın bir konumda bağlantı kuruyorsanız 5 Ghz frekansında yayın yapan kablosuz ağınızı kullanmanızı öneririz.
Neden Gerekli?

Modeminizde çift kablosuz ağ teknolojisi mevcutsa isimleri birbirine benzer iki kablosuz ağ göreceksiniz Bir kablosuz ağınızın sonunda "5G" yazıyor olacaktır. Bu kablosuz ağ sadece modeme yakın mesafelere daha performanslı yayın yapar, modeme yakın bir konumdaysanız mutlaka bu kablosuz ağ’a bağlanın .


Önemli: Bilgisayarınız daha sonra bu iki frekans arasında geçişi otomatik yapamayacaktır. Modemden uzaklaştığınızda sonunda "5G" yazan ağdan bağlantınızı koparıp sonunda "2.4G" yazan kablosuz ağ’a geçişi kendiniz yapmalısınız.

Hız testlerinizi mutlaka www.speedtest.net web sitesinden Vodafone sunucularını seçerek yapın.
Neden Önemli?

Hız testinin doğru ortamda ve güvenilir kaynaklardan yapılmış olması için mutlaka Vodafone sunucuları üzerinden yapılması gerekmektedir. Diğer sunucuların performans yoğunluk ve mesafe bilgileri bilinmediğinden doğru bir ölçüm sağlanamayabilir.

Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Bilgisayar Bağlantı Kontrolleri

Bilgisayarınızı yeniden başlatırsanız bağlantılarını sıfırlayacaktır, anlık bir sorun yaşanıyorsa bu şekilde giderebilirsiniz.
Bilgisayarınızda DNS Proxy, VPN ya da anti virüs kullanıyorsanız bu uygulamaları kapatarak internet erişiminizi test edin.
Tarayıcınızın geçmişini temizleyin, mümkünse farklı bir tarayıcı ile test edin.
Neden Gerekli?

Tarayıcınız veri tasarrufu nedeni ile sık sık uğradığınız sayfaları belleğine kaydeder bu bazen sorunlara neden olabilir.

Kullandığınız web tarayıcıyı aşağıdan seçerek tarayıcı geçmişi silme yönlendirmelerine ulaşabilirsiniz.

Chrome

Safari

Hız testi sırasında modeme bağlı farklı cihazlar varsa bağlantılarını kesin.
Bilgisayarınızda hız testi yaparken tarayıcınızdaki diğer açık tüm sekme ve sayfaları kapatarak test edin.
Mümkünse farklı cihazlar ile hız testi yapın. Sorun bilgisayarınız kaynaklı da olabilir.
Hız testlerinizi mutlaka www.speedtest.net web sitesinden Vodafone sunucularını seçerek yapın.
Neden Önemli?

Hız testinin doğru ortamda ve güvenilir kaynaklardan yapılmış olması için mutlaka Vodafone sunucuları üzerinden yapılması gerekmektedir. Diğer sunucuların performans yoğunluk ve mesafe bilgileri bilinmediğinden doğru bir ölçüm sağlanamayabilir.

Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Bilgisayar Bağlantı Kontrolleri

Bilgisayarınızı yeniden başlatırsanız bağlantılarını sıfırlayacaktır, anlık bir sorun yaşanıyorsa bu şekilde giderebilirsiniz.
Bilgisayarınızda DNS Proxy, VPN ya da anti virüs kullanıyorsanız bu uygulamaları kapatarak internet erişiminizi test edin.
Tarayıcınızın geçmişini temizleyin, mümkünse farklı bir tarayıcı ile test edin.
Neden Gerekli?

Tarayıcınız veri tasarrufu nedeni ile sık sık uğradığınız sayfaları belleğine kaydeder bu bazen sorunlara neden olabilir.

Kullandığınız web tarayıcıyı aşağıdan seçerek tarayıcı geçmişi silme yönlendirmelerine ulaşabilirsiniz.

Chrome

Safari

Hız testi sırasında modeme bağlı farklı cihazlar varsa bağlantılarını kesin.
Bilgisayarınızda Hız testi yaparken tarayıcınızdaki diğer açık tüm sekme ve sayfaları kapatarak test edin.
Mümkünse farklı cihazlar ile hız testi yapın Sorun bilgisayarınız kaynaklı da olabilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Mobil Cihaz Bağlantı Kontrolleri

Mobil cihazınızı uçak moduna alıp tekrar kapatırsanız bağlantılarını sıfırlayacaktır, anlık bir sorun yaşanıyorsa bu şekilde giderebilirsiniz.
DNS Proxy, VPN ya da anti virüs kullanıyorsanız bu uygulamaları kapatarak internet erişiminizi test edin.
Tarayıcınızın geçmişini temizleyin, mümkünse farklı bir tarayıcı ile test edin.
Neden Gerekli?

Tarayıcınız veri tasarrufu nedeni ile sık sık uğradığınız sayfaları belleğine kaydeder bu bazen sorunlara neden olabilir.

Hız testi sırasında modeme bağlı farklı cihazlar varsa bağlantılarını kesin.
Mobil cihazınızdan hız testi yaparken tarayıcınızdaki diğer açık tüm sekme ve sayfaları kapatarak test edin.
Mümkünse farklı cihazlar ile hız testi yapın Mobil cihazınız özelinde bir sorun yaşanıyor olabilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?