Evde İnternet Erişim Sorunu

Bağlantım Kopuyor

Bağlantı Türü
Bağlantı Kontrolleri
Cihaz Bağlantı Kontrolleri

Size daha iyi yardımcı olabilmek için bağlantı türünüzü öğrenebilir miyim?

Probleminizi çözmek için aşağıdaki kontrolleri sağlayın:

1Modeminizin elektriksel bağlantılarında temassızlık, kablolalarında ve adaptöründe aşınma, ezilme var mı kontrol edin.
2Modemin arkasındaki kablolarda ezik, temassızlık ve kopukluk var mı kontrol edin.
Nasıl kontrol ederim?

Modem arkasındaki kablo bağlantılarına göz gezdirerek herhangi bir ezilme ya da kopukluk olmadığından emin olabilirsiniz.

3Modem’e bağlı olduğunuz portu farklı numaralı bir port ile değiştirip test edebilirsiniz.
Neden Önemli?

Modem arkasında 4 tane kablo bağlantısı yapılacak port mevcuttur. Bu portlardan biri arızalanmış olabilir.

4Modeminizi on off tuşu ile yeniden başlatarak geçici bir bağlantı sorunu varsa giderebilirsiniz.
Nasıl kontrol ederim?

Modemlerin arkasında ya da yanında bulunan butona 2 defa basmanız kapanıp açılmasını sağlayacaktır.

5 Modem’e bağlı diğer cihazlarda kopuyor mu kontrol edin, sorun sadece modeme bağlı bir cihaz özelinde yaşanıyor olabilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Probleminizi çözmek için aşağıdaki kontrolleri sağlayın:

1Modeminizin elektriksel bağlantılarında temassızlık, kablolalarında ve adaptöründe aşınma, ezilme var mı kontrol edin.
2Modemin arkasındaki kablolarda ezik, temassızlık ve kopukluk var mı kontrol edin.
Nasıl kontrol ederim?

Modem arkasındaki kablo bağlantılarına göz gezdirerek herhangi bir ezilme ya da kopukluk olmadığından emin olabilirsiniz.

3Modeminizi on off tuşu ile yeniden başlatarak geçici bir bağlantı sorunu varsa giderebilirsiniz.
Nasıl kontrol ederim?

Modemlerin arkasında ya da yanında bulunan butona 2 defa basmanız kapanıp açılmasını sağlayacaktır.

4Modem’e bağlı diğer cihazlarda kopuyor mu kontrol edin, sorun sadece modeme bağlı bir cihaz özelinde yaşanıyor olabilir.
Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Size daha iyi yardımcı olabilmek için bağlantı sağlamaya çalıştığınız cihazın ne olduğunu öğrenebilir miyim?

Mobil Cihaz Bağlantı Kontrolleri

Mobil cihazınızın uçak modunu açıp daha sonra uçak modunu kapatın.
Neden Gerekli?

Uçak modu geçici olarak cihazınızın bağlantılarını sıfırlayacaktır, anlık bir sorun yaşanıyorsa bu şekilde giderebilirsiniz.

Modem ve telefon arasıdaki mesafe kaynaklı sorun olup olmadığını anlamak için modem ile aynı oda içerisindeyken kopma yaşanıyor mu test edin.
Modeminiz ve bilgisayarınızı mümkün olduğunca diğer elektronik cihazlardan uzaklaştırın.
Neden Gerekli?

Duvarların kalınlığı, yalıtım malzemeleri, aynalar, mikro dalga, telsiz telefon vb. etkenler ev içinde sinyalin dağılmasını engelleyebilir.

Mümkünse modemi evinizin merkezi bir noktasına konumlandırın. Bu mümkün değilse kablosuz ağ genişletici cihazları kullanabilirsiniz.
Neden Gerekli?

Modemin evin tüm noktalarına aynı seviyede kablosuz sinyal iletebilmesi için mesafe ve araya giren duvar sayısı çok önemlidir. Modemi merkezi bir noktada konumlandırmanız, evinizin kenar noktalarında kör nokta oluşmasını engelleyecektir.


Modem’i kapatıp açın. (Kullanmış olduğumuz modemler, komşularınızın kablosuz kanal frekansları ile çakışma yaşanmaması için her kapanıp açıldığında kablosuz kanal frekansını en boş ve az kullanılan frekansa otomatik ayarlayacaktır.)
Modem’e yakın bir konumda bağlantı kuruyorsanız 5 Ghz frekansında yayın yapan kablosuz ağınızı kullanmanızı öneririz.
Nasıl yaparım?

Modeminizde çift kablosuz ağ teknolojisi mevcutsa isimleri birbirine benzer iki kablosuz ağ göreceksiniz. Bir kablosuz ağınızın sonunda "5G" yazıyor olacaktır. Bu kablosuz ağ sadece modeme yakın mesafelere daha performanslı yayın yapar, modeme yakın bir konumdaysanız mutlaka bu kablosuz ağ’a bağlanın.


Önemli: Bilgisayarınız daha sonra bu iki frekans arasında geçişi otomatik yapamayacaktır. Modemden uzaklaştığınızda sonunda "5G" yazan ağdan bağlantınızı koparıp sonunda "2.4G" yazan kablosuz ağ’a geçişi kendiniz yapmalısınız.

Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?

Bilgisayar Bağlantı Kontrolleri

Bilgisayarınızı yeniden başlatırsanız bağlantılarını sıfırlayacaktır, anlık bir sorun yaşanıyorsa bu şekilde giderebilirsiniz.
Modem ve bilgisayar arasıdaki mesafe kaynaklı sorun olup olmadığını anlamak için modem ile aynı oda içerisindeyken kopma yaşanıyor mu test edin.
Modeminiz ve bilgisayarınızı mümkün olduğunca diğer elektronik cihazlardan uzaklaştırın.
Neden Gerekli?

Duvarların kalınlığı, yalıtım malzemeleri, aynalar, mikro dalga, telsiz telefon vb. etkenler ev içinde sinyalin dağılmasını engelleyebilir.

Mümkünse modemi evinizin merkezi bir noktasına konumlandırın. Bu mümkün değilse kablosuz ağ genişletici cihazları kullanabilirsiniz.
Neden Gerekli?

Modemin evin tüm noktalarına aynı seviyede kablosuz sinyal iletebilmesi için mesafe ve araya giren duvar sayısı çok önemlidir. Modem’i merkezi bir noktada konumlandırmanız, evinizin kenar noktalarında kör nokta oluşmasını engelleyecektir.


Modem’i kapatıp açın. (Kullanmış olduğumuz modemler, komşularınızın kablosuz kanal frekansları ile çakışma yaşanmaması için her kapanıp açıldığında kablosuz kanal frekansını en boş ve az kullanılan frekansa otomatik ayarlayacaktır.)
Modem’e yakın bir konumda bağlantı kuruyorsanız 5 Ghz frekansında yayın yapan kablosuz ağınızı kullanmanızı öneririz.
Nasıl yaparım?

Modeminizde çift kablosuz ağ teknolojisi mevcutsa isimleri birbirine benzer iki kablosuz ağ göreceksiniz. Bir kablosuz ağınızın sonunda "5G" yazıyor olacaktır. Bu kablosuz ağ sadece modem’e yakın mesafelere daha performanslı yayın yapar. Modeme yakın bir konumdaysanız mutlaka bu kablosuz ağ’a bağlanın .


Önemli: Bilgisayarınız daha sonra bu iki frekans arasında geçişi otomatik yapamayacaktır. Modemden uzaklaştığınızda sonunda "5G" yazan ağdan bağlantınızı koparıp sonunda "2.4G" yazan kablosuz ağ’a geçişi kendiniz yapmalısınız.

Kontrollerinizin ardından sorununuz çözüldü mü?