Faydaları, maliyet azaltmanın çok ötesine gidiyor.
IoT, işletmelerde gelişimin itici gücüdür. Şirketler IoT'u maliyet ve riski azaltmak, geliri ve en çok da verimliliği artırmak için kullanıyor. Kullanıcıların %49'u, iş odaklı daha doğru kararlar almak için, IoT'u analizler ile birlikte kullanıyor.
Yatırımın geri dönüşü ciddi boyutta olabilir.
Kullanıcıların yarısından fazlası (%53) belirgin getirisi olduğunu bildiriyor. Gelirde rapor edilen artış ortalaması %19. Maliyet düşüşü ortalaması ise %16. Bu başarı, yatırımda artışı beraberinde getiriyor.
Çok sayıda IoT kullanıcısı, ciddi şekilde getiri elde ettiklerini bildiriyor.
IoT programınızın büyüklüğü ne olursa olsun avantajları bulunuyor. Ancak, IoT'u daha büyük ölçekte kullanan şirketlerin getirisi daha fazla olacaktır. 100'den az cihaza sahip şirketlerin %28'i, belirgin bir getiri bildirirken, 50.000'den fazla cihazı olanların %67'si ciddi oranda getiri bildiriyor.
IoT, her sektörün gelecekteki başarısında hayati öneme sahip olacak.
Bu nedenle, IoT kullanımı bütün sektörlerde geçtiğimiz beş yıl içinde artış kaydetti. Örneğin, otomotiv sektöründe, 2013'te kullanım oranı %19 iken, bu oran 2017'de %34'e yükseldi. Enerji alanında, 2013'te %13 olan oran, bu yıl %35'e çıktı.
Güvenlik hala büyük bir öncelik.
Ancak fazla sayıda IoT cihazı olanların- en az 10.000 cihaz - yalnızca %7'si, güvenliğin bir numaralı kaygıları olduğunu belirtiyor. Bu oran daha az sayıda cihaza sahip olanlarda %19. Oranlar, henüz herkesin uzmanlığı ve kaynağı olmasa da, sorunların çözülebilir olduğunu gösteriyor.
Kullanıcılar, ihtiyaç duydukları becerileri elde etmek için loT ekosistemleri oluşturuyorlar.
Her on kullanıcının biri (%10), daha geniş IoT kullanımı için en büyük engelin, kurum içi yetersiz kaynak / beceri olduğunu söylüyor. Beceri eksiklerini gidermek için yeni ortaklar ve işbirlikleri arıyorlar. Kullanıcıların %48'i başka şirketler ve ortaklar ile işbirliği yapıyor.
Teknoloji liderliği, IoT kullanıcıları için önemlidir.
Ortak seçerken baktıkları ilk üç faktörü sorduk. En önemli faktör teknoloji liderliği - %65'i bunun önemli olduğunu söylüyor. - Şirketler, en son trendler hakkında onlara bilgi verecek, IoT'un bulut ile entegrasyonunu, yapay zekayı (AI) ve diğer yeni teknolojileri bilen sağlayıcılara ihtiyaç duyuyor.
Yeni düşük-güçlü-bağlantı seçenekleri, IoT'a giden yolu açabilir.
IoT'u kullanmak isteyen şirketlerin %28'i, geniş kapsama alanı ve uygun maliyet vaat eden Dar Bant IoT (NB-IoT) gibi Düşük Güç Geniş Alan Ağı (LP-WAN) teknolojilerini araştırıyor. Bu teknolojiler ile geçmişte mümkün olmayan milyarlarca cihaz bağlantısı, mümkün hale gelecek.
IoT kullanımı olağan hale gelecek.
Önümüzdeki beş yıl içinde, kullanıcıların IoT'tan büyük beklentileri var. Kullanıcıların %79'u, loT’un ekonomi üzerinde ölçülebilir etkisi olacağını, %78'i ise aynı etkinin işletmeler arası rekabette yaşanacağını söylüyor. Ayrıca güvenlikle ilgili kaygılarının azalacağını da iletiyorlar. Böylece, IoT kullanımı gelecekte daha da artacak.
Yolculuğunuzun neresinde olursanız olun, IoT'un sunacağı daha çok şey var.
IoT yeni bir uygulama değil; bu alandaki liderler arayı açıyor. Ancak, potansiyeli açısından daha çok erken. Yolculuğunuza henüz başlamadıysanız, hala geç değil. Yeni araçlar, teknolojiler ve ağlar, IoT'un tam potansiyelini şirketlerin kullanabilmesine imkan sağlıyor. IoT Barometre 2017/18'i okuduktan sonra, bir sonraki adımı atın.