Vodafone İş Ortağım

Yükleniyor

Üretim

Akıllı M2M çözümleri üreticilerin müşterilerle etkileşimde yeni yöntemler kullanmasını ve yeni hizmetler sunmasını sağlamakta ve bu sayede müşteri ilişkilerinin uzun süreli olmasına imkân tanımaktadır.

Mobilitenin gerekli olduğu ve hatalı park edilen araçların yönetiminin kablosuz şebekeler üzerinden aktarılan bilgilere bağlı olduğu şirketlerde kartlı ödemenin yapılabilmesi için kablosuz POS terminalleri yaygın olarak kullanılmaktadır.

Akıllı hizmetler müşterilerle kalıcı ilişkiler kurulabilmesi bakımından ümit vericidir; zira, ürünlerin kullanıcıları yeni ürünler satın almak için tekrar tekrar alışveriş yapmak durumunda kalmaz. M2M takip teknolojisi ile ürün yaşam döngüsü kaydedilerek imalatçıların müşterilerle etkileşim kurması için yeni bir yol temin edilir.

Üreticiler giderek artan bir şekilde hizmet tedarik etmeye başlayacak ve dolayısıyla bakım ve onarım, enerji yönetimi, uzaktan teşhis, finansman ve bilgi yönetimi gibi bir dizi yeni hizmeti sunma ihtiyacı duyacaktır. Müşterileri memnun tutma kaygısı olan üreticilerin bu şekilde konumlanması onların ürün tasarımı, kullanım-takip davranışı, demografik yapı, ürün yönetimi gibi konularda daha iyi bilgi edinmesini sağlayacaktır.

Bu şekilde bir ürünü tasarım aşamasında başlayarak kullanım, geri dönüşüm ve yeniden üretim aşamalarına kadar bütün yaşam döngüsü boyunca takip etmek mümkün olacaktır. Şirketler müşterilerinin kendilerine ait ürünleri nasıl satın aldıkları, kullandıkları ve imha ettiklerini takip ederek önemli bir stratejik avantaj yakalamış olacaktır. Şebekeye bağlı cihazlar sayesinde müşteri hizmetleri konusunda daha bilgi dolu ve net bir yaklaşım benimsenebilecektir. Bu da son kertede şirketin müşterileri ile olan bütün etkileşimlerini iyileştirecektir. Üreticiler bir makineyi veya cihazı tamir etmek için çalışan, kamyon, başka bir ekipman, yakıt ve zaman gibi yüksek maliyet yaratan kaynaklarını kullanmaktansa, sorunu uzaktan teşhis ederek tamir edilmesi gereken parçaların siparişini verebilecektir.

Hatta bazı durumlarda saha ziyareti yapılmadan da tamir işlemleri gerçekleştirilebilecektir. Böylelikle hem sorun zamanında çözülecek hem de pahalıya mal olan saha ziyaretleri yapılmadığı için tasarruf sağlanacaktır. Ayrıca, M2M sayesinde üreticiler müşterileri ile aracı olmadan temas kurabilecekler. Müşteri ile doğrudan etkileşim kurma veya müşteriler üzerinde doğrudan etki sahibi olma imkanına sahip olan üreticiler global piyasadaki kültürel farklılıklara, dil ve kullanım farklılığına daha kolay adapte olabilecek ve müşteriler hizmet kalitesinde sürekliliği yakalayacaktır.

Vodafone M2M kullanım alanlarında kullanabileceğiniz ücretlendirme detayları için tıklayınız.

Şifrenizi almak için S yazıp 7000'e ücretsiz SMS gönderin.